– O kas čia bloga šlakelis viskio ilgais vakarais, kai jauni vyrai susėda prie vieno stalo? Juk vyno net prie altoriaus kunigai ragauja. – Gal ir nieko. Bet kai pamatai girtą vienuolį, besišlapinantį per celės langą... Man nepatiko, kad jie negyvena kaip vienuoliai – turi meilužių ir net vaikų. – Jei taip trokštate padaryti pasaulį geresnį, kodėl tik stebėjote besišlapinantį per langą girtą vienuolį, o nedavėte jam ausų, nebandėte nors vieną žmogų padaryti truputį geresnį? – Vienuolyne yra labai stipri hierarchinė struktūra, didžiulis manipuliavimas paklusnumo, kaip šventumo, sąvoka. Turi paklusti prieš savo valią, antraip būsi baudžiamas. Pinigus valdo ekonomas, ir negausi lito net dantų pastai. Ten klesti besąlygiškas paklusnumas – neprieštarauk vyresniųjų sprendimams! Apie tai aš atvirai kalbėjau, dėl to nepatikau. Po metų pats išėjau iš vienuolyno, – neslepia nusivylimo jaunas vyras. Seminarijoje nerado Dievo Kur toliau? Į gėjų bendruomenę negrįši – ten tik sulauktum patyčių, kad gyvenai vienuolyne, o gal gautum į kailį, kad išplepėjai gėjų paslaptis ar vis dar nori pamokyti juos tikėjimo meilės. Kaip Dievą nuoširdžiai tikintis žmogus Romas 2003 metais įstojo į Telšių kunigų seminariją, tikėdamasis tikrai rasti draugų, o gal net ir mylimą žmogų. Jam buvę ne paslaptis, kad maždaug pusė dvasininkų anksčiau ar vėliau tampa homoseksualūs. Įstoti į kunigų seminariją, pasirodo, nesunku. Užtekę Romo tikėjimo ir rašinėlio pasirinkta teologine tema. Bet vaikino svajonės greitai sudužo. „Kunigų seminarijoje ugdomi paklusnūs vergai, lojalūs Bažnyčios mokslui, o ne Kristaus mokymui, nuo kurio prasidėjo pati Bažnyčia. Seminarijoje tuo metu vyravo muštras, skundų sistema. Pamačiau, kaip seminaristai vagia vieni iš kitų pinigus ar mobiliuosius telefonus. O paskutinis lašas buvo įvykis, kai prie mano akių trys kurso draugai apspjaudė ir sumušė kitą seminaristą. Pamaniau – ir jie bus kunigai, skelbiantys meilę artimui?” – baisėdamasis prisimena Romas. Skaudžiausiai jis sako nusivylęs tuo, kad kai kurie klierikai net netiki Dievą, o stoja į seminariją norėdami priklausyti tam tikrai socialinei hierarchijai, kuri garantuoja sotų gyvenimą. Supratęs, kad kunigystė – ne jo kelias, po metų Romas išėjo iš kunigų seminarijos. Mylimo žmogaus seminarijoje, kaip ir gėjų bendruomenėje, jis nerado. Gal sutiko nors lytinį partnerį ar patyrė tokį dėmesį? „Homoseksualus pasaulis aplinkui buvo. Bet klierikai siaubingai bijo būti atskleisti ir išmesti iš seminarijos. Homoseksualumas toleruojamas tik įšventinus į kunigus. Studijuojantieji partnerių ieško už seminarijos sienų. Bet į kunigų seminariją stoja ne tik homoseksualūs asmenys”, – kalbėjo vyras. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20093