Tema: Re: KET traktavimas
Autorius: Laimis
Data: 2012-09-14 20:43:31
Fred rašė:
> Tai KET yra tokia formuluote, kaip kad "manevras turi buti atliekamas
> isitikinus jo saugumu"? Juk akivaizdu, kad 60 km/h vaziuojantis
> automobilis gali nespet sustabdyt, jei i gatve staigiai visiskai
> neprognozuojamoje vietoje isbegtu mazas vaikas ar koks savizudis. O

Manevras, tai tam tikras/konkretus važiavimo veiksmas, o ne pats 
važiavimas apskritai. Kita vertus, tavęs nereikalaujama važiuoti nuolat 
tikintis ir vienašališkai būnant atsakingu, jei kas nors visiškai 
netikėtai išlėks. Pagal bendrą logiką ten, kur tokia tikimybė yra 
didesnė, ribojamas maksimalus greitis, įrengiami perspėjantys ženklai. O 
dėl saugaus greičio pasirinkimo, tai tau tiesiog neleidžiama 
atsipalaiduoti remiantis savo (kelio) pirmenybe. Jei kelyje dėl kažkokių 
priežasčių yra sustojęs automobilis ar juo eina pėstieji (net jei jie 
tai daro neleistinoje vietoje ar neleistinu momentu), tai neturėtum 
įsirėžti į juos nestabdęs, jei juos gali pamatyti (privalėtum pamatyti 
stebėdamas kelią ir numatydamas) iš anksto; turėtum įsitikinti, kad 
esamomis eismo sąlygomis, normaliomis aplinkybėmis, tiek kiek matai ir 
gali pagrįstai/protingai tikėtis, numatyti, tau nėra kliūčių saugiai 
važiuoti pasirinktu greičiu. Todėl viena yra prie sankryžos 
besibūriuojantys vaikai, kuriuos tu matai (gali ir privalėtum pamatyti) 
jau iš kokių 100 m, kai tu nemažini greičio ir nešiesi link sankryžos 
leistinu 50 km/h greičiu ir „netikėtai“ įžengusį partrenki su kokiais 30 
m vangoko stabdymo, o visai kita, kai toks vaikas užšoka tau ant kapoto 
„iš niekur“, objektyviai neturėjus galimybės to nei numatyti, nei 
sureaguoti. Pirmuoju atveju tau jau gali būti priminta apie atsakomybę 
važiuoti pasirinkus saugų greitį.