Tema: Re: KET traktavimas
Autorius: Laimis
Data: 2012-09-14 22:37:52
Jonas Sergejenka rašė:
> Netrolinsiu su tavimi, tik pasakysiu, kad tavo supratimas nėra
> teisingas. Toks absoliutus reikalavimas niekur nėra apibrėžtas. Jei
> žalia - reiškia žalia (išskyrus mirksiukus/greitukes, kurie be kita ko
> PATYS turi įsitikinti savo manevro saugumu). Jei pagrindiniu važiuoji -
> reiškia pagrindiniu. Jei važiuodamas 50kmh pamatai apverstą trikampį
> kelyje iš dešinės, tai neprivalai nei stabdyti nei dar kaip nors
> blaškytis, net jei iš dešinės atvaro pridurkas.

O vat čia klysti, IMHO. KET gana vienareikšmiškai parašyta:

„Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į 
važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės 
būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, 
kad galėtų sustabdyti transporto priemonę _iki_bet_kurios_iš_anksto_ 
_numatomos_kliūties_. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, 
jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.
134. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, vairuotojas 
(jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, net visiškai 
sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį nesukeldamas 
pavojaus kitiems eismo dalyviams.“

Todėl tikrai nebūtų pagrįsta (pagal taisykles) važiuoti maksimaliu 
leistinu greičiu, nekreipiant dėmesio į eismo sąlygas, matomumą ir 
potencialias kliūtis. Tavo kaltės ir atsakomybės klausimas, net jei KET 
pažeidė kitas, tikrai nebūtų vienareikšmiškas. Specialiai net pagūglinau 
teismo nutartyse.
Jei dešinėje ar priekyje matytum potencialią kliūtį (artėjantį, 
lėtėjantį auto), tai privalėtum sumažinti greitį tiek, kad galėtum 
sustabdyti iki kliūties.
Be to, pamoralizuosiu iš kartaus asmeninio patyrimo, kuris vos 
nepasibaigė tikrai tragiškai, tavo supratimas dar ir gerokai pavojingas, 
bjaurus. Kol neišmokai atidžiai „blaškytis“ prieš potencialias kliūtis, 
pasirinkdamas saugų greitį, vargu ar visada smegeninėje užtikrintai 
suveiks signalas sulėtinti ir sustoti prieš lėtėjantį/stovintį auto 
priekyje dešinėje (nes jis stoja praleisti pėsčiųjų ar kliūties, kurios 
tu nematai).