Sūnau, ačiū už pamokymus. Šalutiniu iš dešinės važiuojantis automobilis kliūtimi virs tik tada, jei išvažiuos į mano iš anksto numatytą judėjimo trajektoriją. Bet jis nebus iš anksto NUMATOMA kliūtimi - jis bus NEnumatyta kliūtimi. Aš važiavau saugiai, jokios iš anksto numatomos kliūties kelyje nebuvo. Buvo kažkoks pridurkas, artėjantis šalutiniu man iš dešinės, kuris buvo dar pakankamai toli. Be abejo, kasdien kiekvienas vairuotojas susiduria su tokia situacija šimtus kartų. Kai kelių susikirtime buvo likusi tik mano automobilio uodega, pridurkas vožėsi į galinį ratą. T.y., aš važiavau ~30-40kmh (išsukau į šią gatvę prieš 50 m buvusioje sankryžoje), ir ramiai sau bezdėjau per sankryžą pagrindiniu. O tu tikriausiai užsidegus žaliai šviesai, per sankryžą važiuoji _itin_ lėtai, nes tau "bet kokia iš anksto numatoma kliūtis" - tai ir visokie priedurniai, kurie važiuoja iš šono per raudoną? Nemaišykit sąvokų apie iš anksto numatomas kliūtis (kas yra pėsčiųjų perėja, pro kurią važiuoti reikia tikrai atsargiai, su koja virš stabdžio pedalo, ir, priklausomai nuo žmonių buvimo/nebuvimo šalia jos, reikia atitinkamai mažinti greitį/pasiruošti staigiai stabdyti). Asmuo, besielgiantis NE pagal KET taisykles - nėra jokia iš anksto numatoma kliūtis. Va čia viskas ir susisumuoja. O tavo pamoralizavimas - man išties juokingas ir labai ne vietoje. Kad tu žinotum, koks aš ramus ir tvarkingas vairuotojas... :) Ir taip, mano smegeninėje visada suveikia signalas lėtėti/sustoti, jei kitoje juostoje prieš mane arba sulyg manim važiuojančio automobilio vairuotojas ima lėtinti/stabdyti prieš perėją. Taisykles aš žinau, ir pats mačiau ne kartą situacijas, kai vienas sustoja prie pėsčiųjų perėjos praleisti, o kita juosta pridurkas prasineša nestabdydamas. J. "Laimis" wrote in message news:k3012g$mjj$1@trimpas.omnitel.net... Jonas Sergejenka rašė: > Netrolinsiu su tavimi, tik pasakysiu, kad tavo supratimas nėra > teisingas. Toks absoliutus reikalavimas niekur nėra apibrėžtas. Jei > žalia - reiškia žalia (išskyrus mirksiukus/greitukes, kurie be kita ko > PATYS turi įsitikinti savo manevro saugumu). Jei pagrindiniu važiuoji - > reiškia pagrindiniu. Jei važiuodamas 50kmh pamatai apverstą trikampį > kelyje iš dešinės, tai neprivalai nei stabdyti nei dar kaip nors > blaškytis, net jei iš dešinės atvaro pridurkas. O vat čia klysti, IMHO. KET gana vienareikšmiškai parašyta: „Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę _iki_bet_kurios_iš_anksto_ _numatomos_kliūties_. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas. 134. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, net visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.“ Todėl tikrai nebūtų pagrįsta (pagal taisykles) važiuoti maksimaliu leistinu greičiu, nekreipiant dėmesio į eismo sąlygas, matomumą ir potencialias kliūtis. Tavo kaltės ir atsakomybės klausimas, net jei KET pažeidė kitas, tikrai nebūtų vienareikšmiškas. Specialiai net pagūglinau teismo nutartyse. Jei dešinėje ar priekyje matytum potencialią kliūtį (artėjantį, lėtėjantį auto), tai privalėtum sumažinti greitį tiek, kad galėtum sustabdyti iki kliūties. Be to, pamoralizuosiu iš kartaus asmeninio patyrimo, kuris vos nepasibaigė tikrai tragiškai, tavo supratimas dar ir gerokai pavojingas, bjaurus. Kol neišmokai atidžiai „blaškytis“ prieš potencialias kliūtis, pasirinkdamas saugų greitį, vargu ar visada smegeninėje užtikrintai suveiks signalas sulėtinti ir sustoti prieš lėtėjantį/stovintį auto priekyje dešinėje (nes jis stoja praleisti pėsčiųjų ar kliūties, kurios tu nematai).