Tema: Re: KET traktavimas
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2012-09-17 09:38:25
Sūnau, ačiū už pamokymus.
Šalutiniu iš dešinės važiuojantis automobilis kliūtimi virs tik tada, jei 
išvažiuos į mano iš anksto numatytą judėjimo trajektoriją. Bet jis nebus iš 
anksto NUMATOMA kliūtimi - jis bus NEnumatyta kliūtimi.
Aš važiavau saugiai, jokios iš anksto numatomos kliūties kelyje nebuvo. Buvo 
kažkoks pridurkas, artėjantis šalutiniu man iš dešinės, kuris buvo dar 
pakankamai toli. Be abejo, kasdien kiekvienas vairuotojas susiduria su tokia 
situacija šimtus kartų. Kai kelių susikirtime buvo likusi tik mano 
automobilio uodega, pridurkas vožėsi į galinį ratą. T.y., aš važiavau 
~30-40kmh (išsukau į šią gatvę prieš 50 m buvusioje sankryžoje), ir ramiai 
sau bezdėjau per sankryžą pagrindiniu.
O tu tikriausiai užsidegus žaliai šviesai, per sankryžą važiuoji _itin_ 
lėtai, nes tau "bet kokia iš anksto numatoma kliūtis" - tai ir visokie 
priedurniai, kurie važiuoja iš šono per raudoną?
Nemaišykit sąvokų apie iš anksto numatomas kliūtis (kas yra pėsčiųjų perėja, 
pro kurią važiuoti reikia tikrai atsargiai, su koja virš stabdžio pedalo, 
ir, priklausomai nuo žmonių buvimo/nebuvimo šalia jos, reikia atitinkamai 
mažinti greitį/pasiruošti staigiai stabdyti). Asmuo, besielgiantis NE pagal 
KET taisykles - nėra jokia iš anksto numatoma kliūtis. Va čia viskas ir 
susisumuoja.

O tavo pamoralizavimas - man išties juokingas ir labai ne vietoje. Kad tu 
žinotum, koks aš ramus ir tvarkingas vairuotojas... :)
Ir taip, mano smegeninėje visada suveikia signalas lėtėti/sustoti, jei 
kitoje juostoje prieš mane arba sulyg manim važiuojančio automobilio 
vairuotojas ima lėtinti/stabdyti prieš perėją. Taisykles aš žinau, ir pats 
mačiau ne kartą situacijas, kai vienas sustoja prie pėsčiųjų perėjos 
praleisti, o kita juosta pridurkas prasineša nestabdydamas.

J.


"Laimis"  wrote in message news:k3012g$mjj$1@trimpas.omnitel.net...

Jonas Sergejenka rašė:
> Netrolinsiu su tavimi, tik pasakysiu, kad tavo supratimas nėra
> teisingas. Toks absoliutus reikalavimas niekur nėra apibrėžtas. Jei
> žalia - reiškia žalia (išskyrus mirksiukus/greitukes, kurie be kita ko
> PATYS turi įsitikinti savo manevro saugumu). Jei pagrindiniu važiuoji -
> reiškia pagrindiniu. Jei važiuodamas 50kmh pamatai apverstą trikampį
> kelyje iš dešinės, tai neprivalai nei stabdyti nei dar kaip nors
> blaškytis, net jei iš dešinės atvaro pridurkas.

O vat čia klysti, IMHO. KET gana vienareikšmiškai parašyta:

„Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į
važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės
būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą,
kad galėtų sustabdyti transporto priemonę _iki_bet_kurios_iš_anksto_
_numatomos_kliūties_. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti,
jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.
134. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, vairuotojas
(jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, net visiškai
sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį nesukeldamas
pavojaus kitiems eismo dalyviams.“

Todėl tikrai nebūtų pagrįsta (pagal taisykles) važiuoti maksimaliu
leistinu greičiu, nekreipiant dėmesio į eismo sąlygas, matomumą ir
potencialias kliūtis. Tavo kaltės ir atsakomybės klausimas, net jei KET
pažeidė kitas, tikrai nebūtų vienareikšmiškas. Specialiai net pagūglinau
teismo nutartyse.
Jei dešinėje ar priekyje matytum potencialią kliūtį (artėjantį,
lėtėjantį auto), tai privalėtum sumažinti greitį tiek, kad galėtum
sustabdyti iki kliūties.
Be to, pamoralizuosiu iš kartaus asmeninio patyrimo, kuris vos
nepasibaigė tikrai tragiškai, tavo supratimas dar ir gerokai pavojingas,
bjaurus. Kol neišmokai atidžiai „blaškytis“ prieš potencialias kliūtis,
pasirinkdamas saugų greitį, vargu ar visada smegeninėje užtikrintai
suveiks signalas sulėtinti ir sustoti prieš lėtėjantį/stovintį auto
priekyje dešinėje (nes jis stoja praleisti pėsčiųjų ar kliūties, kurios
tu nematai).