Tema: Re: KET traktavimas
Autorius: KEdas
Data: 2012-09-19 23:23:29
Šitas socialines reklamas matęs?
http://bicycledutch.wordpress.com/2012/04/13/i-was-only-speeding-slightly/

2012.09.19 20:16, cD-r0m rašė:
> Ir prieinam prie to, kad pėstysis gali vos ne bet kur išlėkt, ir dauguma
> atveju kaltas liks nebent dėl neatsargaus elgesio, jei liks gyvas.
>
> Įdomu ar LAT praktikoje yra nors vienas atvėjis kai pėstysis arba
> dviratis sukėlė įvykį dėl kurio atsisėdo, nes kas nors apvažiavęs į
> sieną užsimušė, o transporto vairuotojai liko visiškom nekaltom avim.
>
> Šiaip pradedu nujaust mažai kas matęs kaip pėstysis išbėga ne perėjoj
> panašiai kaip stirna kelyje - man du kartus buvo:
>
> vienu kartu dviratis lėkė ant kokių 25kmh iš bromos pylimo gatvėj ir
> iššoko prieš nosi net nežvilgtelėjo nei į vieną pusę. Perlėkes prieš
> mane, troliką toliau buvusį kitoj pusėj ir sulindo kažkur tarp namų. Aš
> važiavau gal 30-40..
>
> Kitą kartą kažkokia studentė iš tarp dviejų minivanų bėgo skersai
> Žalgirio gatvę, nes kitoj pusėj buvo autas/trolikas/mikras, sustojau 20
> cm prieš jos trajektoriją, ji pasiekus vidurį gatvės ir supratus kad
> pyptelėjau, sustojo, faką parodė ir net nepasitikrinus antros gatvės
> pusės bėgo toliau, gavo dar pypsėjimų, bet be stabdymo.. Už minivanų man
> rodos net tvora buvo.. Greičio nepamenu, bet neviršijau kaip minimum,
> priešais važiavo kažkas neskubėdamas..
>
> Abiem atvejais matomumas ir oras idealus.
> Net įdomu būtų pažiūrėt, kaip man kaltę pripažintu, nes jaučiu vistiek
> rastu kaip :)
>
>
>
> "Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message
> news:k3crkp$vf6$1@trimpas.omnitel.net...
>> cD-r0m rašė:
>>
>>> Kad ir pvz http://goo.gl/8gSRs pestiesiems šitoj pusėj net draudžiama
>>> eit.. Bet kai koks pablūdelis išbėgs skersai kelio, mat nuo kalno dar
>>> matė kad "mašinų nėr"
>>
>> Pakeisk pėstįjį į stovintį/lėtėjantį auto. Kas pasikeičia?
>> Jei įsibėgėjęs nuo kalno tematai keliasdešimt metrų kelio, tai bent
>> jau manoji logika teigia, kad negali lėkti taip, kad vos išvydęs
>> kliūtį ant kelio matomumo lauke, nebesugebėtum sustabdyti.
>>
>>> Panašiam stiliuje sitacija kur pestysis atsirado ten, kur jo jokiu
>>> sveiku protu būti negalėjo, nors ir ne už kampo..
>>> http://youtu.be/-ZyXlRhj6q4
>>
>> Man atrodo, kad būtų kaltas auto (be to, kad ir pats pėstysis). Bet
>> kokiu atveju tikrai nevienareikšmiška, net jei KET akivaizdžiai
>> pažeidė pėstysis.
>> Vairuotojas, ypač prastesnėmis meteorologinėmis/eismo sąlygomis,
>> būdamas atsargus turėjo būti dėmesingesnis ir sekdamas kelią galėjo iš
>> anksto pamatyti, kad kažkas įeina į važiuojamąją dalį, kad ten yra
>> kliūtis (jau nesileidžiant į numatymą: kad ketina, artėja, lipa per
>> užtvarą) ir atitinkamai sureaguoti. Bet jis greičio, kiek matau, net
>> nemažino ir NEREAGAVO, atsitrenkė lėtai riedėdamas. Jis nematė
>> kliūties, nors veikiausiai galėjo (ir turėjo).
>> Veikiausia žiūrėjo į šoninį veidrodėlį ar nusukęs galvą atgal. Tokiu
>> atveju jam pagal mūsiškes KET veikiausiai taip šviestų KET pažeidimas:
>>
>> „134. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui,
>> vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį,
>> net visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį
>> nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.“
>>
>> Pakeisk pėstyjį priekyje stabdančiu auto, ir turbūt taip pat būtų bum,
>> dėl kurio abejonių jau nekiltų. Tačiau, kaip jau rašiau (iš teismų
>> praktikos), tai, kad kitas pažeidžia KET, dar tikrai nereiškia, kad tu
>> nebesi atsakingas už saugumą ir kad pats nepažeidei KET ir kad būtent
>> tavo KET pažeidimas nebuvo būtinoji padarinių kilimo sąlyga. Jei
>> nesilaikydamas saugaus atstumo iki „pagrįstos“ kliūties (auto
>> priekyje), nestabdydamas pažeidi KET, tai lygiai taip pat pažeidi KET
>> ir pėsčiojo atveju, net jei tas pėstysis nėra „pagrįsta“ kliūtis, t.y.
>> pažeidžia KET ten būdamas.
>> Kas galiausiai būtų (labiau) kaltas/nuteistas yra nevienareikšmiška.
>