Nu bet tai kodel tada negalima numatyti, kad uz kiekvieno medzio/stulpo/kiosko ar dar kur irgi yra kliutis? Kokiu greiciu reiketu pravaziuot pro bet kuria sankryza/pereja/kioska/kampa/medi ir panasiai? Manau, net ir vaziuojant ant 20 km/h, kai kuriais atvejais galima butu nespet sureaguot, todel siulau ne daugiau 5 km/h, o geriausia - 2 km/h. O musiskiai pro visas tas vietas vaziuoja stabiliai ant ne maziau 50 km/h visi is eiles. Faktiskai, visi is eiles gali buti stabdomi ir baudziami uz nepasirinkta saugu greiti, o jei tvirtintu, kad tokiu greiciu sureaguotu, tada vezami i test trasa ir tikrinami. I staigiai islekusia kliuti is uz medzio/kampo/salutinio kelio sureaguot vaziuojant ant 40-50 km/h praktiskai nerealu, taigi, baudziami butu praktiskai visi. Va tokios durnos taisykles, bet ka daryt? -- Renaldas Kanarskas, DMD General Dentist, Vilnius, Lithuania. http://odontologija.com/wiki http://www.dental-revue.ru/wiki "Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message news:k3c0r5$16v$1@trimpas.omnitel.net... > cD-r0m rašė: >> O tai kas yra iš anksto numatoma kliūtis? >> >> Iš už namo kampo išbėgęs vaikas tiesiai prieš nosį ten kur nėra jokios >> perėjos ir gal net tvora stovi? Juk galima manyt kad už kampo kažkas yra >> ir reikia prilėtint.. > > Tikslaus apibrėžimo lyg ir nėra; tai vertinimo dalykas/objektas. Iš > teismų praktikos, kurią man teko pavartinėti, tai vienoje jų (berods > LAT) aiškiai pasakoma, kad pėstieji pėsčiųjų perėjoje yra iš anksto > numatoma kliūtis. Taip pat šviesoforas (pasikeitęs jo signalas). Ir > visais atvejais kliūtis, kurią pamatai (privalai, nes gali pamatyti > ir/ar numatyti važiuodamas). Juk gana logiška, kad turi iš anksto > numatyti, kad už posūkio, kur dar nieko nematai, gali būti kažkas. > Nors vienareikšmiškai ir tiesiogiai teismas lyg ir neformuluoja, tai ir > *potenciali* kliūtis (pavyzdžiui matomi pėstieji einantys kelkraščiu; > konkreti jau cituota LAT nutartis), į kurią turėtum atitinkamai > sureaguoti pasirinkdamas saugų greitį. Ir dar berods, jei gerai pamenu, > vienoje nutartyje kažkas panašaus pasisakyta dėl dviratininko. > > Neblogas pavyzdys. O kaip pačiam atrodo? Jei nematai, kas bus už kampo > (už kalnelio, posūkio), tai turi atitinkamai važiuoti lėčiau, saugiu > greičiu, kad vos išvydęs, sugebėtum sureaguoti. Vienareikšmiškai. Juk > ten gali būti ir gulintis žmogus, kokia kliūtis (sustojęs su avariniu ar > stabdantis, išsukantis auto), bėgantis vaikas, pėstysis, gyvulys ir kt. > Kas tik nori, tačiau pradedant jau tuo, kas ten tikrai gali (pagrįstai > tikėtina) būti: nors ir lėtai, bet važiuojantis auto. Net jei kiti > pažeidžia KET, pereidami gatvę, kur tai neleidžiama ir prastas > matomumas, tavęs tai neatleidžia nuo atsakomybės važiuoti saugiai, > priklausomai nuo eismo sąlygų, ypač matomumo: > > „ > 133. Vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino greičio. > Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo > sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir > krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų > sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos > kliūties. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to > reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.“ > > 134. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, vairuotojas > (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, net visiškai > sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį nesukeldamas > pavojaus kitiems eismo dalyviams. > “ > > > Negali važiuoti atsipūtęs (kad ir leistinu greičiu), nekreipdamas > dėmesio, kad už kampo/kalnelio/vingio nieko nematai. Nes vos tik > pamatysi, privalėsi adekvačiai reaguoti ir todėl keičiantis eismo > sąlygoms, matomumui, aplinkybėms, turi pasirinkti adekvatų/saugų greitį. > > Tai reziumuojant iš to, ką skaičiau, interpretuočiau, kad iš anksto > numatoma kliūtis yra bet kokia kliūtis, kuri tau yra iš anksto žinoma, > (pa)matoma/pastebima ir/ar (pagrįstai) tikėtina, tokia, kurią gali > numatyti/nuspėti. > Labiausiai čia neaišku/neapibrėžta, subjektyvu, ką tu gali/galėjai > numatyti, nes tai aiškinamasi teismo metu, tačiau iš to, ką skaičiau ir > citavau, daryčiau išvadą, kad turėtum numatyti, pavyzdžiui, jog pėstysis > eis per gatvę, jei prieš tai matei, kaip keli iš grupės ją perbėgo. > Jau cituotoje LAT nutartyje iš anksto numatoma kliūtimi (nors ir > netiesmukiškai formuluojant), t.y. nuspėjama, potencialia kliūtimi, yra > ir pėstieji, einantys kelkraščiu: > > „KET 133 p. įpareigoja vairuotojus neviršyti leistino greičio, o > pasirenkant važiavimo greitį atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač > vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, > meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų > sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos > kliūties, be to, turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to > reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas. Tai > reiškia, jog saugus greitis ne visada tapatus leistinam. Iš bylos > aplinkybių matyti, jog eismo įvykis įvyko gana tiesiame kelio ruože, > kadangi buvo spalio pradžia, 18 val. 53 min. vakaro, tai nebuvo visiškai > tamsus paros laikas, o liudytojai (D. G., N. V., A. S., P. K.) teisme > nurodė, jog saulė dar nebuvo nusileidusi, buvo šviesu. Autoavarijos > vietos apžiūros protokole užfiksuota, jog kelio danga sausa, asfaltas > (b. l. 5–9, t. 1). Taigi važiavimo sąlygos buvo geros, todėl E. M., > vairuodamas automobilį, keliu ėjusius pėsčiuosius galėjo pamatyti iš > pakankamo atstumo, jog įvertinęs eismo sąlygas, sugebėtų pasirinkti > pakankamai saugų greitį. Ikiteisminio tyrimo metu buvo skirta komisijos > eismo įvykio ekspertizė, kuri atsakė, kad E. M. iki eismo įvykio važiavo > 69,4–92,6 km/val. greičiu. Pirmosios instancijos teismo nuosprendyje > nurodoma, jog iki tol gautose specialisto išvadose atsiradę > prieštaravimai buvo pašalinti atlikus komisijos ekspertizę, todėl > teismas remiasi tik jos išvadomis. Apeliaciniame skunde teigiama, jog > nesuprantama, kodėl teismas suteikia prioritetą vienai ekspertizei ir > atmeta kitas, tačiau toks teiginys nepagrįstas. Komisijos ekspertizė ir > buvo skirta tam, jog pašalintų buvusius prieštaravimus, abejoti jos > išvadų teisingumu, ekspertų naudotomis metodikomis ir kompetencija > kolegija neturi pagrindo. Be to, ir pats nuteistasis teisme teigė, jog > važiavo 90–100 km/val. greičiu, iki pėsčiųjų likus maždaug 30 m, buvo > sulėtinęs iki 70 km/val. Teisme E. M. nurodė, jog pėstieji eidami buvo > užėmę nemenką kelio dalį, taigi eismo sąlygos automobilį vairuojančiam > E. M. buvo šiek tiek apsunkintos dėl pakele vaikščiojusių asmenų, kurie, > pasak nuteistojo, eidami buvo užėmę ir dalį važiuojamosios kelio dalies, > todėl ekspertų skaičiavimais nustatytas 69,4–92,6 km/val. automobilio > greitis prieš susidūrimą neatitinka kiekvienam vairuotojui keliamo > saugaus greičio pasirinkimo reikalavimo. > KET 134 p. numatė, kad jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo > saugumui, vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti > greitį, net visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti > kliūtį nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams. Iš paties E. M. > parodymų tiek ikiteisminio tyrimo metu, tiek teisme, matyti, jog jis > pėsčiuosius pastebėjo ne staiga ir visai netikėtai, juolab, jog kelio > matomumas eismo įvykio vietoje pakankamai geras, jokie pakelėje esantys > objektai neužstoja važiuojamosios dalies (tai matyti ir iš liudytojų > parodymų patikrinimo vietoje protokole esančių įvykio vietos nuotraukų), > todėl vairuotojas galėjo įvertinti, jog dešiniąja pakele eina asmenų > būrys, ir siekdamas juos saugiai aplenkti, turėjo sulėtinti greitį tiek, > kad pastebėjęs netikėtą kliūtį, šiuo atveju M. U. perbėgimą į kitą kelio > pusę, būtų galėjęs sustabdyti, nesukeldamas pavojaus nei M. U., nei > kitiems pėstiesiems, tačiau šiuo atveju E. M. pasielgė priešingai, > atliko su saugiu eismu niekaip nesuderinamą manevrą – nusuko automobilį > į tą pusę, į kurią pajudėjo ir pėsčiasis M. U.. Komisijos ekspertizės > išvadoje taip pat konstatuota, jog pėsčiajam M. U. pradėjus bėgti per > važiuojamąją kelio dalį link kairiojo šaligatvio, E. M. privalėjo > lėtinti greitį savo eismo juostoje (b. l. 15, t. 2). Nors apeliaciniame > skunde nuteistasis teigia, kad KET 134 p. reikalavimas nedraudžia > vairuotojui manevruoti ir apvažiuoti kliūtį, tačiau saugaus eismo > požiūriu nepateisinamas automobilio sukimas į tą pačią pusę, į kurią > juda ir kliūtis (šiuo atveju M. U.). Nepakankamai atsakingai vairuodamas > automobilį, E. M. pažeidė ir KET 9 p., kuriame nurodyta, kad eismo > dalyviai privalo laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti > pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai.“ > >