Tema: Re: KET traktavimas
Autorius: Laimis
Data: 2012-09-19 19:24:57
cD-r0m rašė:

> Kad ir pvz http://goo.gl/8gSRs pestiesiems šitoj pusėj net draudžiama
> eit.. Bet kai koks pablūdelis išbėgs skersai kelio, mat nuo kalno dar
> matė kad "mašinų nėr"

Pakeisk pėstįjį į stovintį/lėtėjantį auto. Kas pasikeičia?
Jei įsibėgėjęs nuo kalno tematai keliasdešimt metrų kelio, tai bent jau 
manoji logika teigia, kad negali lėkti taip, kad vos išvydęs kliūtį ant 
kelio matomumo lauke, nebesugebėtum sustabdyti.

> Panašiam stiliuje sitacija kur pestysis atsirado ten, kur jo jokiu
> sveiku protu būti negalėjo, nors ir ne už kampo..
> http://youtu.be/-ZyXlRhj6q4

Man atrodo, kad būtų kaltas auto (be to, kad ir pats pėstysis). Bet 
kokiu atveju tikrai nevienareikšmiška, net jei KET akivaizdžiai pažeidė 
pėstysis.
Vairuotojas, ypač prastesnėmis meteorologinėmis/eismo sąlygomis, būdamas 
atsargus turėjo būti dėmesingesnis ir sekdamas kelią galėjo iš anksto 
pamatyti, kad kažkas įeina į važiuojamąją dalį, kad ten yra kliūtis (jau 
nesileidžiant į numatymą: kad ketina, artėja, lipa per užtvarą) ir 
atitinkamai sureaguoti. Bet jis greičio, kiek matau, net nemažino ir 
NEREAGAVO, atsitrenkė lėtai riedėdamas. Jis nematė kliūties, nors 
veikiausiai galėjo (ir turėjo).
Veikiausia žiūrėjo į šoninį veidrodėlį ar nusukęs galvą atgal. Tokiu 
atveju jam pagal mūsiškes KET veikiausiai taip šviestų KET pažeidimas:

„134. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, 
vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, net 
visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį 
nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.“

Pakeisk pėstyjį priekyje stabdančiu auto, ir turbūt taip pat būtų bum, 
dėl kurio abejonių jau nekiltų. Tačiau, kaip jau rašiau (iš teismų 
praktikos), tai, kad kitas pažeidžia KET, dar tikrai nereiškia, kad tu 
nebesi atsakingas už saugumą ir kad pats nepažeidei KET ir kad būtent 
tavo KET pažeidimas nebuvo būtinoji padarinių kilimo sąlyga. Jei 
nesilaikydamas saugaus atstumo iki „pagrįstos“ kliūties (auto priekyje), 
nestabdydamas pažeidi KET, tai lygiai taip pat pažeidi KET ir pėsčiojo 
atveju, net jei tas pėstysis nėra „pagrįsta“ kliūtis, t.y. pažeidžia KET 
ten būdamas.
Kas galiausiai būtų (labiau) kaltas/nuteistas yra nevienareikšmiška.