Cube rašė: > On 2012.09.18 17:09, Laimis wrote: >> Todėl dalimi Fred'o klausimas lieka aktualus: saugaus greičio >> pasirinkimas, atsižvelgiant į eismo sąlygas ir aplinkybes, visų pirma >> yra tavo atsakomybės klausimas ir įvykus įvykiui, kaip tik tai ir yra >> vertinama tesime (nepriklausomai nuo to, ar tu važiavai leistinu >> greičiu), o ne vienareikšmiškai ir užtikrintai atmetama „jis važiavo >> leistinu greičiu, pagrindiniu keliu, per žalią šviesą“. > > Nieko panašaus. Tokie vertinimai ir gilūs kapstymai prasideda, kai turim > situacija, kai iš esmės abu nieko nepažeidė - t.y. pažeidė tik tokį > abstraktų reikalavimą laikytis saugumo. Va tada ir prasideda tokie > išvedžiojimai kuris buvo labiau nesaugus, nes tas saugumas - vertinamoji > sąvoka. Bet kai turim situaciją, kur vienas pažeidžia konkretų KET > reikalavimą - pavyzdžiui įvažiuoja iš šalutinio, tai čia niekas to > nebevertina, na nebent pats ant savęs prisikalbėsi. Pavartyk nutartis, kurias citavau. Saugumas vertinamas bet kokiu atveju. Tai aišku iš visų nutarčių (argumentas — leistinas greitis toli gražu nenulemia tavo važiavimo saugumo). O kai KET pažeidė abudu, prasideda ne išvedžiojimai, o gana netrivialus aiškinimasis: priežastinio ryšio ir būtinųjų padarinių sąlygų nustatinėjimas. V. Piesliakas yra straipsnelį paskelbęs: http://www.mruni.eu/lt/mokslo_darbai/jurisprudencija/archyvas/dwn.php?id=268118