Na, nevisai taip supratai. Tarkim A ir B - tai priešpriešinės gatvės, sankryžoje su savanoriais (C - C) Abiems A ir B vienu metu užsidega paprastas žalias signalas. Taigi, A ir B automobiliai, važiuojantys tiesiai/į dešinę - juda sau normaliai, o A ir B, kurie nori sukti į kairę - įvažiuoja į sankryžą, ir praleidinėja iš priekio atvažiuojančius. "Įprastose" sankryžose būna kaip - kai A nustoja degti žalia, tai tuo pat metu ir B nustoja degti žalia. Tokiu atveju B automobilių srautas, važiuojantis tiesiai, nutrūksta, ir tada A automobiliai gali galų gale užbaigti sukimo į kairę manevrą (tie, kurie jau buvo įvažiavę į sankryžą degant žaliai). Tačiau šioje sankryžoje kitaip - A automobilis įvažiavo į sankryžą, laukia laisvos erdvės sukti į kairę, ir praleidinėja visus B automobilius. Tada A užsidega raudona, ir jie PREZIUMUOJA (susigalvoja patys), kad ir B automobiliams užsidegė raudona, ir tuoj tuoj pradės judėti C-C srautas. Taigi A nori užbaigti manevrą, bet (o siaube!) B automobiliai ir toliau varo sau kaip varę - tiesiai, pro tave, ir tau trukdo užbaigti posūkį į kairę. Tu ten stovi (A) vidury sankryžos, tau raudona jau užsidegė prieš 20 sekundžių, bet iš priekio automobiliai vis važiuoja ir važiuoja. O faktiškai B srautui vis dar dega žalia, ir jie gali ir tiesiai, ir į kairę (nes jiems netrukdo A automobiliai, važiuojantys tiesiai), žodžiu, jie sau varinėja visom kryptim, o tu vienišas stovi, tau raudona, ir panika.... Taigi, aš nieko šioje vietoje blogo nematau. Tau (A) yra TAISYKLĖ praleisti visus, važiuojančius iš priekio. Ir ne tavo jaudalas, koks jiems (B) dega šviesoforas. Jei jie varo per geltoną, mėlyną ar fioletinę - pajabat'. NELĮSK skersai srauto, nes tau galioja vienas labai aiškus nurodymas - laukti, kol netrukdomas galėsi užbaigti manevrą, nes kitaip liksi kaltas. Ar tavęs nesutraiškys C - C srautas - jau ne tavo baimė. Tu turėsi teisę užbaigti manevrą, ir jau C-C srauto problema ir prievolė tau tai leisti, nieko jie tavęs nesutraiškys. Ir šis klausimas visiškai nesusijęs su "šalutinio" ženklo skaitymu iš nugarėlės pusės. Šviesoforą skaityti turi tik savo, ir tik juo vadovautis. Tačiau nereguliuojamoje sankryžoje ženklus skaityti privalai ir savo, ir kitų (arba bent jau tų, kurie tau iš dešinės). J. "unce" wrote in message news:k3ulrs$4rt$1@trimpas.omnitel.net... nebuvau toje sankryžoje, bet tavo pasakojime nurodyta, kad sukantys į kairę jau būna įvažiavę į sankryžą. o tiems kitiems užsidega žalia. O kaip dėl to, kad turi leisti pagal ankstesnį šviesoforo signalą įvažiavusiems į sankryžą užbaigti manevrą? "Jonas Sergejenka" wrote in message news:k3udhn$rom$1@trimpas.omnitel.net... Netinkamas pavyzdys. Spėju, kad kad tas "įvažiavęs" per raudoną - tai buvo asmuo, važiuojantis priešpriešiais. Tokiu atveju tu, kaip laukiantis sukti į kairę, PRIVALAI praleisti visus, važiuojančius tau priešpriešiais tiesiai arba į dešinę, nepriklausomai nuo to, koks (tavo manymu) šviesoforo signalas dega tam asilui. Taigi čia yra chrestomatinis pavyzdys, kai tu ir liksi kaltas. Nes ne tau spręsti, koks signalas dega iš priekio atvažiuojantiems. Tu manevrą užbaigti per raudoną gali, bet tik praleidęs VISUS, važiuojančius priešpriešiais. Te tau pavyzdys su konkrečia sankryža Kaune ("Tarp gėlių"): priešpriešiniams srautams žalias signalas dega skirtingą laiką. T.y., įsijungia abiems vienu metu, tačiau iš vienos pusės padega tarkim 1 minutę, ir pamirksėjęs persijungia į raudoną. Iš kitos pusės tuo tarpu dar ~30 sek dega normali žalia (kad žmonės galėtų laimingai pasukti į kairę, o ir šiaip srautas didesnis iš tos gatvės). Taigi, ten pastoviai atsiranda "protingų", kurie nori sukti į kairę, įvažiuoja į sankryžą, praleidinėja visus iš priekio normaliai, o kai jiems jau užsidega raudona, jie pasipiktindami lekia skersai srauto iš priekio, dar papysindami ir pan. O iš priešpriešio tas srautas tiesiai važiuoja per žalią, ir jie jokių taisyklių nepažeidžia. O tu, vis matydamas nesibaigiantį srautą, piktiniesi, kad "raudona jau seniai užsidegė, o tie naglybės vis varo ir varo 'per raudoną'"... Ir jei bus avarija, tai liksi kaltas tu, nes nepraleidai iš priekio važiuojančių, nes PREZIUMAVAI, kad jiems jau dega raudona. Tokiu atveju taisyklė tau paprasta - nespėliok, kas pas kitus dega (nes šviesoforo signalas - ne apverstas trikampis, ir tu jo neatspėsi iš nugarėlės), o laikykis savo taisyklių. Kelyje su pagrindiniu/šalutiniu keliu, tu gi privalai vadovautis IR apverstu trikampiu, kurį matai iš nugarinės pusės. Nemaišykit aiškiai matomo pirmumo ženklo su tau nematomu šviesoforo signalu. Taigi, visi pateikiami pavyzdžiai nepakeičia mano nuomonės. Kalbam apie pieną, o pateikiat šieną. J. "Ram" wrote in message news:k3bq8k$nhl$1@trimpas.omnitel.net... Jonas Sergejenka wrote: > Man dar tik įdomu, jei avarija sankryžoje, aš važiavau > pagrindiniu/per žalią, tai kada ten tas įdorinėjimas prasidės? > Kaltininkas, įvažiavęs per raudoną, pareikš priešieškinį man, > kad aš turėjau sureaguoti į jo "išsiblaškymą", ir dėdė > policininkas rimtai pirštu man pagrūmos - "taip, taip, ponas Jonai, > išties neklaužada esate, ir mes tą vargšą blondiną, per > išsiblaškymą įriedėjusį į sankryžą, taip pat pripažinsime > nukentėjusiuoju"? Juokas juokais ,bet kolegai buvo butent tokia situacija -baiginejo posuki i kaire ir jam per raudona ivare i sona.Kolega liko kaltas del avarijos ,o ivaziaves del raudonos --