Tema: Re: KET traktavimas
Autorius: Laimis
Data: 2012-09-19 21:31:04
cD-r0m rašė:
> Ir prieinam prie to, kad pėstysis gali vos ne bet kur išlėkt, ir dauguma
> atveju kaltas liks nebent dėl neatsargaus elgesio, jei liks gyvas.

Tikrai taip nėra. Nustatoma (ir ekspertize, ir teismas nusprendžia), kad 
būtent/ir kito KET pažeidimas buvo būtinoji padarinių kilimo sąlyga ir 
egzistuoja būtinasis priežastinis ryšys tarp jo KET pažeidimo ir padarinių.
Jei pėstysis išlekia į kelią visiškai netikėtai (iššoka/įlekia prieš 
pat, iš už kito auto, iš ten, kur objektyviai negali matyti), kai 
nebeturi galimybės iš anksto jo pamatyti, o pamatęs nebeturi jau ir 
techninių galimybių išvengti įvykio (sustabdyti, apvažiuoti), tai 
teismas juk tam ir yra, kad sprendimas būtų protingas, teisingas. 
Neliktum kaltas. KET juk tikrai nėra neprotingos; jose juk nėra 
neprotingai ir neproporcingai „saugomos“ tik aukos, o galų gale tai 
sprendžia teismas. Tačiau tikrai nėra taip, kaip čia kai kam šviečia: 
man žalia/pagrindinis ir varau nesiblaškydamas leistinu greičiu. 
Balansuojama, nes gyvybė ir sveikata vis tik yra labai svarbūs dalykai, 
todėl maksimaliai saugiai (atsargiai) važinėti reikia visuomet, net kai 
tavo pirmenybė ir kiti neturėtų jame painiotis. Reziumuojant, iš teismų 
praktikos, būtų galima išvesti esminę tezę: leistinas greitis nėra 
visuomet tapatus saugiam greičiui.


>
> Įdomu ar LAT praktikoje yra nors vienas atvėjis kai pėstysis arba
> dviratis sukėlė įvykį dėl kurio atsisėdo, nes kas nors apvažiavęs į
> sieną užsimušė, o transporto vairuotojai liko visiškom nekaltom avim.

Kai skaitinėjau, tai vienoje nutartyje užkliuvo tai, kad ir kita pusė 
yra/būtų (pripažinta) kalta (teisiama, priteisiama žala), jei tik būtų 
išgyvenusi...
Neabejoju, kad yra daug atvejų, kai vairuotojai išteisinami dėl 
partrenktų pėsčiųjų.


> Net įdomu būtų pažiūrėt, kaip man kaltę pripažintu, nes jaučiu vistiek
> rastu kaip :)

Tai juk tikrai nebūtinai pripažintų. Veikiau — priešingai. Juk stabdei 
ir net sustabdei. O jei būtum dar pavažiavęs keletą-keliolika metrų, kai 
būtų iššokusi prieš nosį, tai turbūt nebeliktų ir objektyvios techninės 
galimybės sustabdyti/apvažiuoti.
Va jei kas tik pypindamas ir/ar nestabdydamas partrenktų, nors turėtų 
galimybę sustabdyti, nes visų pirma turėtų galimybę pamatyti (ir iš 
anksčiau) ir sumažinti greitį, tai jau kitas klausimas.