Tema: Re: KET traktavimas
Autorius: Laimis
Data: 2012-09-17 16:51:19
Jonas Sergejenka rašė:


> jei išvažiuos į mano iš anksto numatytą judėjimo trajektoriją. Bet jis
> nebus iš anksto NUMATOMA kliūtimi - jis bus NEnumatyta kliūtimi.

Nuo to momento, kai paaiškės (ir liudininkų parodymais), kad jis judėjo 
nekreipdamas dėmesio į šviesoforo signalą ir nemažindamas greičio ir tu 
tai matei (galėjai ir turėjai matyti) ir nesiėmei priemonių sumažinti 
greičio, kaip tik nuo to momento, kai jis taps tiesiogine kliūtimi ir 
kils reali grėsmė eismo saugumui ir tu nebesuspėsi sustabdyti (jei tai 
nebus keli metrai), tai spėk iš trijų kartų ar tik neteks pačiam 
pavartyti BK...


> Aš važiavau saugiai, jokios iš anksto numatomos kliūties kelyje nebuvo.

Esminė klaida yra argumentas „aš važiavau saugiai leistinu greičiu“.
*Saugus* greitis yra _vertintina_ aplinkybė. „Saugiai“ tu važiavai iki 
tol, kol nieko neatsitiko. O kai atsitiko, prasideda aiškinimasis, ar tu 
iš tiesų važiavai saugiai. Perverčiau apie kelioliką teismo nutarčių, 
kuriose panašios peripetijos (jis pats lochas į gatvę išėjo, pastatė 
auto ne vietoje, važiavau leistinu greičiu ir kaip gi aš galėjau 
sustabdyti, kai už 50 metrų, kai prastas matomumas, pasirodė kliūtis?). 
Ir spėk iš trijų kartų, kas dažniau lieka kaltas/nuteistas, net jei KET 
pažeidė abu...?
Va, pavyzdžiui viena nutartis (pėstysis išėjo į gatvę neleistinoje 
vietoje ir buvo nukaltas):
http://www.eteismai.lt:81/byla/93632541245895/2K-520/

Arba kita (nukaltas pėstysis):
http://eteismai.lt:81/atsisiusti/byla_doc/158070609700827
(„Tai reiškia, jog saugus greitis ne visada tapatus leistinam. Iš bylos 
aplinkybių matyti, jog eismo įvykis įvyko gana tiesiame kelio ruože, 
kadangi buvo spalio pradžia, 18 val. 53 min. vakaro, tai nebuvo visiškai 
tamsus paros laikas, o liudytojai (D. G., N. V., A. S., P. K.) teisme 
nurodė, jog saulė dar nebuvo nusileidusi, buvo šviesu. Autoavarijos 
vietos apžiūros protokole užfiksuota, jog kelio danga sausa, asfaltas 
(b. l. 5–9, t. 1). Taigi važiavimo sąlygos buvo geros, todėl E. M., 
vairuodamas automobilį, keliu ėjusius pėsčiuosius galėjo pamatyti iš 
pakankamo atstumo, jog įvertinęs eismo sąlygas, sugebėtų pasirinkti 
pakankamai saugų greitį.“)

Cituoti galėčiau dar ilgai.


> Buvo kažkoks pridurkas, artėjantis šalutiniu man iš dešinės, kuris buvo
> dar pakankamai toli. Be abejo, kasdien kiekvienas vairuotojas susiduria
> su tokia situacija šimtus kartų. Kai kelių susikirtime buvo likusi tik
> mano automobilio uodega, pridurkas vožėsi į galinį ratą. T.y., aš
> važiavau ~30-40kmh (išsukau į šią gatvę prieš 50 m buvusioje
> sankryžoje), ir ramiai sau bezdėjau per sankryžą pagrindiniu.

Ir kaip tai susiję su tavo nesaugiu važiavimu ir greičio pasirinkimu 
(sustabdant iki kliūties)? Atsitrenkė tai kitas. Tačiau apverčiame kiek 
kitaip, t.y. tu matai, kaip toks žioplys važiuoja nelėtindamas greičio 
ir jau beveik kerta menamą stop liniją, o tu vis tiek šutini maksimaliu 
leistinu greičiu. Jis jau kirto ją ir akivaizdžiai važiuoja į sankryžą. 
Lieka keliasdešimt-keliolika metrų, kai tu jau stabdai (nes jis tapo 
tavo kliūtimi ir kilo reali grėsmė eismo saugumui) ir BUM. Tragiškai.
Oi kaip nevienareikšmiška. Labiau statyčiau ant to, kad būtum nuteistas 
tu (kalta būtų ir kita pusė, šiaip jau). Jei jis įšoktų tau visiškai 
prieš nosį, netikėtai, kai nebeliktų nei galimybės sureaguoti, nei tuo 
labiau sustabdyti/apvažiuoti, tai aišku, bet tik nereikia interpretuoti, 
kad šutini sau per sankryžą/žalią užsimerkęs ir atsipūtęs. LAT yra 
pasisakęs, kad neprivalai mažinti greičio prieš sankryžas vien tik dėl 
to, kad kiti dalyviai teoriškai gali pažeisti KET („Tačiau kartu 
pažymėtina, kad reguliuojamoje sankryžoje transporto priemonės, 
važiuojančios per sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui, 
vairuotojas turi pagrįstą teisę tikėtis, kad kiti eismo dalyviai, kurie 
taip pat įpareigoti laikytis eismo taisyklių, nepažeis jų, ir savo 
veiksmais nekels pavojaus kitiems eismo dalyviams, turintiems pagal 
kelių eismo taisyklių reikalavimus judėjimo per sankryžą pirmenybę. 
Todėl transporto priemonės vairuotojas neprivalo lėtinti greičio ar 
stabdyti transporto priemonę vien tik dėl to, kad yra teorinė tikimybė, 
kad kiti eismo dalyviai gali nesilaikyti eismo taisyklių ir pažeisti 
transporto priemonės vairuotojo pirmumo teisę, kol dar nėra tiesioginio 
pavojaus eismo saugumui“), tačiau tai TIKRAI NEREIŠKIA, kad neprivalai 
mažinti greičio, pasirinkdamas saugų greitį atsižvelgdamas į eismo 
sąlygas ir aplinkybes (iš anksto matai tokį priedurnį, kuris jau 
pažeidžia KET ar gali numanyti, kad jis tai padarys).

> O tu tikriausiai užsidegus žaliai šviesai, per sankryžą važiuoji _itin_
> lėtai, nes tau "bet kokia iš anksto numatoma kliūtis" - tai ir visokie
> priedurniai, kurie važiuoja iš šono per raudoną?

Užsidegus žaliai šviesai aš žinoma šaunu į priekį vangiai įsitikindamas, 
ar nebeliko atriedančių, kiek atidžiau žiūrėdamas ar nesimaišys pėstieji 
ir t.t.
Jei matau priedurnį, kuris pavojingai artėja nestabdydamas (ypač 
išsukimuose, sankryžose magistralėje, užmiesčio keliuose), o ir šiaip, 
dėmesys įtemptas, koja pasiruošus stabdyti bet kurią akimirką ir greitis 
atitinkamai mažesnis (be to, kad pasitraukiu kairiau, į antrą juostą, 
jei yra galimybė). Tas pats pasakytina apie auto stovinčius su avariniu 
ar šiaip stovinčius kelkraštyje (ne kiekvieną gi dieną matai sutraiškytą 
penkiametės kaukolę, kai ši iššoka iš tokios auto priekio). Bet čia jau 
šiaip, lyrinis nukrypimas, TĖVAI.

> Nemaišykit sąvokų apie iš anksto numatomas kliūtis (kas yra pėsčiųjų
> perėja, pro kurią važiuoti reikia tikrai atsargiai, su koja virš
> stabdžio pedalo, ir, priklausomai nuo žmonių buvimo/nebuvimo šalia jos,
> reikia atitinkamai mažinti greitį/pasiruošti staigiai stabdyti). Asmuo,
> besielgiantis NE pagal KET taisykles - nėra jokia iš anksto numatoma
> kliūtis. Va čia viskas ir susisumuoja.

Bullshit. Tai jau tikrai. Nepriklausomai nuo to, kaip besielgia asmuo ar 
kvailas laukinis gyvulys (kai yra įspėjantys ženklai), stovintis ar 
stabdantis objektas ant kelio, iš anksto numatoma kliūtis yra
bent jau ta, kuri iš anksto yra pamatoma ir/ar tikėtina. Kas yra būtent 
*numatoma* kliūtis, konkretaus išaiškinimo/interpretavimo neradau, 
tačiau pakanka jau pateiktų nuorodų į teismo nutartis, iš kurių tau 
turėtų paaiškėti, kad KET pažeidimas (išbėgimas į gatvę neleistinoje 
vietoje) nepadaro kliūties iš anksto nenumatoma.