Čia jau su Laimiu konsultuokis. Jis gerai žino teismų praktiką ir, tikėtina, gali išburti būsimus sprendimus. ;) 2012.09.19 16:56, cD-r0m rašė: > Ačiū.. Iš esmės man baisiau ne posūkis atrodo, o namo kampas.. Su užupiu > aiškiau, bet ten ir prilėtinu, dar man rodos net kalnelis yra. > Kad ir pvz http://goo.gl/8gSRs pestiesiems šitoj pusėj net draudžiama > eit.. Bet kai koks pablūdelis išbėgs skersai kelio, mat nuo kalno dar > matė kad "mašinų nėr" > Panašiam stiliuje sitacija kur pestysis atsirado ten, kur jo jokiu > sveiku protu būti negalėjo, nors ir ne už kampo.. > http://youtu.be/-ZyXlRhj6q4 > > http://youtu.be/dztg7GBQ7v8 Čia va pvz pilną situacijų, kur visose manau > vairuotojai liktu kalti didžiają dalim, gal su išimtim tos sidabrinės > mergos ties 1:20 > > Situacijų iš už kampų ir tarp mašinų youtubas nepasiūlė.. > > > "Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message > news:k3c0r5$16v$1@trimpas.omnitel.net... >> cD-r0m rašė: >>> O tai kas yra iš anksto numatoma kliūtis? >>> >>> Iš už namo kampo išbėgęs vaikas tiesiai prieš nosį ten kur nėra jokios >>> perėjos ir gal net tvora stovi? Juk galima manyt kad už kampo kažkas yra >>> ir reikia prilėtint.. >> >> Tikslaus apibrėžimo lyg ir nėra; tai vertinimo dalykas/objektas. Iš >> teismų praktikos, kurią man teko pavartinėti, tai vienoje jų (berods >> LAT) aiškiai pasakoma, kad pėstieji pėsčiųjų perėjoje yra iš anksto >> numatoma kliūtis. Taip pat šviesoforas (pasikeitęs jo signalas). Ir >> visais atvejais kliūtis, kurią pamatai (privalai, nes gali pamatyti >> ir/ar numatyti važiuodamas). Juk gana logiška, kad turi iš anksto >> numatyti, kad už posūkio, kur dar nieko nematai, gali būti kažkas. >> Nors vienareikšmiškai ir tiesiogiai teismas lyg ir neformuluoja, tai >> ir *potenciali* kliūtis (pavyzdžiui matomi pėstieji einantys >> kelkraščiu; konkreti jau cituota LAT nutartis), į kurią turėtum >> atitinkamai sureaguoti pasirinkdamas saugų greitį. Ir dar berods, jei >> gerai pamenu, vienoje nutartyje kažkas panašaus pasisakyta dėl >> dviratininko. >> >> Neblogas pavyzdys. O kaip pačiam atrodo? Jei nematai, kas bus už kampo >> (už kalnelio, posūkio), tai turi atitinkamai važiuoti lėčiau, saugiu >> greičiu, kad vos išvydęs, sugebėtum sureaguoti. Vienareikšmiškai. Juk >> ten gali būti ir gulintis žmogus, kokia kliūtis (sustojęs su avariniu >> ar stabdantis, išsukantis auto), bėgantis vaikas, pėstysis, gyvulys ir >> kt. >> Kas tik nori, tačiau pradedant jau tuo, kas ten tikrai gali (pagrįstai >> tikėtina) būti: nors ir lėtai, bet važiuojantis auto. Net jei kiti >> pažeidžia KET, pereidami gatvę, kur tai neleidžiama ir prastas >> matomumas, tavęs tai neatleidžia nuo atsakomybės važiuoti saugiai, >> priklausomai nuo eismo sąlygų, ypač matomumo: >> >> „ >> 133. Vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino greičio. >> Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į >> važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto >> priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo >> intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios >> iš anksto numatomos kliūties. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus >> sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas >> matomumas.“ >> >> 134. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, >> vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, >> net visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį >> nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams. >> “ >> >> >> Negali važiuoti atsipūtęs (kad ir leistinu greičiu), nekreipdamas >> dėmesio, kad už kampo/kalnelio/vingio nieko nematai. Nes vos tik >> pamatysi, privalėsi adekvačiai reaguoti ir todėl keičiantis eismo >> sąlygoms, matomumui, aplinkybėms, turi pasirinkti adekvatų/saugų greitį. >> >> Tai reziumuojant iš to, ką skaičiau, interpretuočiau, kad iš anksto >> numatoma kliūtis yra bet kokia kliūtis, kuri tau yra iš anksto žinoma, >> (pa)matoma/pastebima ir/ar (pagrįstai) tikėtina, tokia, kurią gali >> numatyti/nuspėti. >> Labiausiai čia neaišku/neapibrėžta, subjektyvu, ką tu gali/galėjai >> numatyti, nes tai aiškinamasi teismo metu, tačiau iš to, ką skaičiau >> ir citavau, daryčiau išvadą, kad turėtum numatyti, pavyzdžiui, jog >> pėstysis eis per gatvę, jei prieš tai matei, kaip keli iš grupės ją >> perbėgo. >> Jau cituotoje LAT nutartyje iš anksto numatoma kliūtimi (nors ir >> netiesmukiškai formuluojant), t.y. nuspėjama, potencialia kliūtimi, >> yra ir pėstieji, einantys kelkraščiu: >> >> „KET 133 p. įpareigoja vairuotojus neviršyti leistino greičio, o >> pasirenkant važiavimo greitį atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač >> vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, >> meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų >> sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos >> kliūties, be to, turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to >> reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas. Tai >> reiškia, jog saugus greitis ne visada tapatus leistinam. Iš bylos >> aplinkybių matyti, jog eismo įvykis įvyko gana tiesiame kelio ruože, >> kadangi buvo spalio pradžia, 18 val. 53 min. vakaro, tai nebuvo >> visiškai tamsus paros laikas, o liudytojai (D. G., N. V., A. S., P. >> K.) teisme nurodė, jog saulė dar nebuvo nusileidusi, buvo šviesu. >> Autoavarijos vietos apžiūros protokole užfiksuota, jog kelio danga >> sausa, asfaltas (b. l. 5–9, t. 1). Taigi važiavimo sąlygos buvo geros, >> todėl E. M., vairuodamas automobilį, keliu ėjusius pėsčiuosius galėjo >> pamatyti iš pakankamo atstumo, jog įvertinęs eismo sąlygas, sugebėtų >> pasirinkti pakankamai saugų greitį. Ikiteisminio tyrimo metu buvo >> skirta komisijos eismo įvykio ekspertizė, kuri atsakė, kad E. M. iki >> eismo įvykio važiavo 69,4–92,6 km/val. greičiu. Pirmosios instancijos >> teismo nuosprendyje nurodoma, jog iki tol gautose specialisto išvadose >> atsiradę prieštaravimai buvo pašalinti atlikus komisijos ekspertizę, >> todėl teismas remiasi tik jos išvadomis. Apeliaciniame skunde >> teigiama, jog nesuprantama, kodėl teismas suteikia prioritetą vienai >> ekspertizei ir atmeta kitas, tačiau toks teiginys nepagrįstas. >> Komisijos ekspertizė ir buvo skirta tam, jog pašalintų buvusius >> prieštaravimus, abejoti jos išvadų teisingumu, ekspertų naudotomis >> metodikomis ir kompetencija kolegija neturi pagrindo. Be to, ir pats >> nuteistasis teisme teigė, jog važiavo 90–100 km/val. greičiu, iki >> pėsčiųjų likus maždaug 30 m, buvo sulėtinęs iki 70 km/val. Teisme E. >> M. nurodė, jog pėstieji eidami buvo užėmę nemenką kelio dalį, taigi >> eismo sąlygos automobilį vairuojančiam E. M. buvo šiek tiek >> apsunkintos dėl pakele vaikščiojusių asmenų, kurie, pasak nuteistojo, >> eidami buvo užėmę ir dalį važiuojamosios kelio dalies, todėl ekspertų >> skaičiavimais nustatytas 69,4–92,6 km/val. automobilio greitis prieš >> susidūrimą neatitinka kiekvienam vairuotojui keliamo saugaus greičio >> pasirinkimo reikalavimo. >> KET 134 p. numatė, kad jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo >> saugumui, vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti >> greitį, net visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti >> kliūtį nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams. Iš paties E. M. >> parodymų tiek ikiteisminio tyrimo metu, tiek teisme, matyti, jog jis >> pėsčiuosius pastebėjo ne staiga ir visai netikėtai, juolab, jog kelio >> matomumas eismo įvykio vietoje pakankamai geras, jokie pakelėje >> esantys objektai neužstoja važiuojamosios dalies (tai matyti ir iš >> liudytojų parodymų patikrinimo vietoje protokole esančių įvykio vietos >> nuotraukų), todėl vairuotojas galėjo įvertinti, jog dešiniąja pakele >> eina asmenų būrys, ir siekdamas juos saugiai aplenkti, turėjo >> sulėtinti greitį tiek, kad pastebėjęs netikėtą kliūtį, šiuo atveju M. >> U. perbėgimą į kitą kelio pusę, būtų galėjęs sustabdyti, nesukeldamas >> pavojaus nei M. U., nei kitiems pėstiesiems, tačiau šiuo atveju E. M. >> pasielgė priešingai, atliko su saugiu eismu niekaip nesuderinamą >> manevrą – nusuko automobilį į tą pusę, į kurią pajudėjo ir pėsčiasis >> M. U.. Komisijos ekspertizės išvadoje taip pat konstatuota, jog >> pėsčiajam M. U. pradėjus bėgti per važiuojamąją kelio dalį link >> kairiojo šaligatvio, E. M. privalėjo lėtinti greitį savo eismo >> juostoje (b. l. 15, t. 2). Nors apeliaciniame skunde nuteistasis >> teigia, kad KET 134 p. reikalavimas nedraudžia vairuotojui manevruoti >> ir apvažiuoti kliūtį, tačiau saugaus eismo požiūriu nepateisinamas >> automobilio sukimas į tą pačią pusę, į kurią juda ir kliūtis (šiuo >> atveju M. U.). Nepakankamai atsakingai vairuodamas automobilį, E. M. >> pažeidė ir KET 9 p., kuriame nurodyta, kad eismo dalyviai privalo >> laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo >> dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai.“ >> >> >