Tema: Re: direktorius seka darbuotojus (IT)
Autorius: Laimis
Data: 2011-04-21 23:32:24
Linas Petkevičius rašė:
> Ash stebiu ne darbuotoja. Panasiai kaip ir masineje fotkeje renginio
> metu - kiekvieno dalyvio sutikimo fotkinimui gauti neprivalau.

Jei tu (slapta ir be tvarkos, nenustatęs taisyklių, kuriose draudi 
komunikacijų naudojimą asmeniniams tikslams ar neįspėjęs, kad privatumo 
lūkesčiai — nepagrįsti, todėl jų atsiradimas ten, kur jų neturėtų būti 
yra darbuotojo atsakomybės reikalas) registruoji komunikacijas, tai 
vienaip ar kitaip, tu tvarkai asmens duomenis (tuos duomenis, kurie yra 
asmens duomenys).
Na ir su aiškiu tikslu išrašyti konkretų pizdulei konkrečiam darbuotojui...
O asmens duomenys yra:

„_bet_kuri_informacija_, susijusi su fiziniu asmeniu – duomenų subjektu, 
kurio tapatybė yra žinoma arba gali būti _tiesiogiai_ ar _netiesiogiai_ 
nustatyta pasinaudojant tokiais duomenimis kaip asmens kodas, vienas 
arba keli asmeniui būdingi fizinio, fiziologinio, psichologinio, 
ekonominio, kultūrinio ar socialinio pobūdžio požymiai.“

Apibrėžimas yra tikrai platus ir labai bendras, nes kas iš tikrųjų yra 
asmens duomenys ir kas yra asmens duomenų tvarkymas yra daug vandens 
teisinių (iš)aiškinimų, remiantis ir jurisprudencija.
Asmeninės elektroninės komunikacijos (internetas, paštas) tikrai yra.
Nesu garantuotas dėl IE history, tačiau neįžvelgiu jokių esminių 
prielaidų, kodėl tai negalėtų būti asmens duomenys, juoba, kad renkamus 
duomenis sieji su konkrečiu asmeniu.

ADTAĮ komentaras taip aiškina:

a) Bet kuri informacija

Platus apibrėžimo spektras apima visokią informaciją, susijusią su 
fiziniu asmeniu, net lengvai gaunamą ir neesminę informaciją ir 
duomenis. Sąvoka „informacija“ apima garso, vaizdo, genetinius duomenis, 
pirštų atspaudus ir t.t. (apie vaizdo ir garso duomenis skaitykite 
Direktyvos 14 įžanginėje dalyje). Nuomonė ir subjektyvūs vertinimai 
(pvz., „įsiskolinęs“, „geras klientas“, „mergišius“, „nepatikimas“) – 
tai taip pat informacija ADTAĮ apibrėžta
prasme.

b) susijusi su
Visiškai nesvarbu, ar duomenų paskirtis yra informacija apie asmenį arba 
ne. Svarbu yra tai, kad duomenys yra siejami su tuo asmeniu. Paprasti 
statistiniai ar mikrogeografiniai duomenys nėra siejami su atskiru 
asmeniu. Tačiau tai, kad kažkas priklauso statistinei grupei (pvz., 
„mokumo nustatymas“)1, – tai su asmeniu susijusi informacija, ir todėl 
laikoma asmens duomenimis.

c) tapatybė yra nustatyta arba gali būti nustatyta
Asmens tapatybė gali būti nustatyta tiesiogiai iš duomenų arba 
netiesiogiai iš duomenų, susijusių su kita informacija, kurią turi arba 
gali gauti duomenų valdytojas. Asmens tapatybė gali būti nustatyta pagal 
asmens pavardę, kodą, nuotrauką, genetinį kodą arba kelių svarbių
kriterijų ir veiksnių grupę (adresą, gimimo datą, profesiją ir pan.). 
Net jeigu asmeniui yra suteikiamas slapyvardis, jo tapatybė gali būti 
laikoma tokia, kurią galima nustatyti, jeigu duomenų valdytojas žino 
„raktą“ (kodą ar atitinkamą slapyvardžių sąrašą) ir gali susieti
slapyvardį su atitinkamu duomenų subjektu.
Tokiu būdu prieiname prie sąvokos „tapatybės nustatymo reliatyvumas“2. 
Ją galima pailiustruoti šiuo pavyzdžiu: duomenų bazėje yra aiškiai 
nurodyta pavardė ir tam tikra papildoma informacija, iš kurios tapatybės 
nenustatysi. Ši pavardė (tapatybę nusakanti informacija) yra
pakeičiama kažkokiu slapyvardžiu. Parengiamas sąrašas, kuriame nurodomi 
slapyvardžiai ir juos atitinkančios tikrosios asmenų pavardės. Jeigu tam 
tikra organizacija turi ir duomenų bazę, ir tokį sąrašą, jos turimi 
duomenys laikomi asmens duomenimis. Ši organizacija gali nesunkiai
nustatyti duomenų subjekto tapatybę. Jeigu duomenų bazė yra perduodama 
kitam asmeniui, tačiau slapyvardžių su tikromis pavardėmis sąrašas lieka 
pirmosios organizacijos rankose, tuomet duomenų bazės gavėjas gauna tik 
asmenų tapatybės neatskleidžiančius duomenis. Taigi
tie duomenys, kurie laikomi asmens tapatybę atskleidžiančiais vienai 
šaliai, gali būti asmenybės neatskleidžiantys (t.y. ne asmens duomenys) 
kitai. Esant tokiai situacijai, galima argumentuoti, kad duomenų bazės 
gavėjas gali gauti ir slapyvardžių iškodavimo sąrašą. Iš tiesų kyla 
svarbus klausimas dėl to, ar duomenų turėtojas gali prieiti prie 
papildomos informacijos, kuri suteiktų galimybę sužinoti tikrąsias 
asmenų pavardes arba, apskritai kalbant, padėtų nustatyti duomenų 
subjekto tapatybę. Norint gauti racionaliai pasvertus duomenų apsaugos 
taikymo rezultatus, nebūtina atsižvelgti į kiekvieną miglotą ir mažai 
tikėtiną galimybę. _Tik_ _tais_ _atvejais_, *kai* duomenų subjekto 
tapatybę galima nustatyti panaudojant savo išteklius arba papildomą 
informaciją, kuri yra viešai skelbiama arba kurią bet kas gali gauti 
teisėtu būdu, tuomet laikoma, kad duomenų subjekto tapatybę galima 
nustatyti3. Tik tokiais atvejais informacija, kurią ir anksčiau turėjo 
organizacija, gali būti laikoma asmens duomenimis, ir tuomet taikomi 
duomenų apsaugos įstatymai4.