Tema: Re: direktorius seka darbuotojus (IT)
Autorius: Laimis
Data: 2011-04-23 16:13:29
Vasaris rašė:

> Tu turi labai rimtą mąstymo nukrypimą intelektualinės/nematerialios
> nuosavybės naudojimo ir amortizacijos kontekste. Aš jau nekalbu apie
> tai, kad nesuvoki ekonominio termino altrnatyvūs kaštai ir pinigų
> laiko vertės. Aš čia dar galėčiau pradėti kapstyti link torrentų, bet
> gal jau nereikia dar vienos atšakos...

Tai dabar kompiuteris dėl asmeninio pasinaudojimo jau daugiau 
nebesusidėvi dirbdamas per darbo dieną, o kaltas tik tas darbuotojas, 
kuris tuo metu, kai naršė (nedirbo!) nepardavė kompiuterio resursų 
hipotetiniam pirkėjui? Briedas.
Kad tokio efektvumo modelio yra visiškai neprotinga ir nerealu siekti 
galima iliustruoti paprastu pavyzdžiu: rutininis apskaitos/ofisinis 
darbas kompiuteriu spausdinant/rengiant pažymas/dokumentus. Pagal tavo 
numanomą suvokimą, jo darbo efektyvumo maksimumas yra maksimalus (koks 
tik įmanoma, mechaniškai/fiziškai) pažymų kiekis išsitenkantis darbo 
laike, tačiau realybėje net ir visiškai objektyviai išsunkiant 
darbuotoją iki negaliu jis net iš tolo negalėtų pasiekti šio rodiklio. 
Kitais žodžiais ir pats tai puikiai žinai/suvoki -- word'o procesas per 
darbo dieną realiai tedirba gal tik maks. valandą cpu laiko. Tai ar ne 
briedas yra postringauti apie alternatyviuosius kaštus, jei ir visiškai 
išsunkdamas darbuotoją tu efektyviai neišnaudoji savųjų kompiuterinių 
resursų (o juk  galėtum pardavęs savo kokiam duomenų/skaičiavimo 
centrui...). Jei tai nedaroma, tai ir alternatyviųjų kaštų čia kišti 
apskritai nederėtų.
Net jei totaliai ir nerealiai suoptimizuosi savo veiklą taip, kad tokio 
darbuotojo pareigoms taps type'inimo zombio dalia (nerealu, nes jei tai 
griovkasiai ar ne konvejeriniai resursai, tai ir rutininis kompiuterinis 
darbas nūdieną yra (nemenka dalimi, neatsiejamai) 
intelektinis/kūrybinis, reikalaujantis šių savybių panaudojimo, 
priklausantis nuo išorinių procesų, tad ir ne mechaninis, nepaklūstantis 
tavo numanomai mechaniškai efektyvinimo teorijai; nebent tavo 
įsivaizdavimu visos sekretorės, kai neturi darbo, eina įmonės darželio 
kasti...).
Tai dabar paaiškink, kaip nors kiek realiai, apčiuopiamai reikėtų 
įvertinti alternatyviuosius kompiuterio panaudojimo kaštus vidutinės LT 
įmonės ar įmonėlės atveju, jei darbuotojas darbo metu, pertraukėlėmis 
prasiblaško atsipalaiduodamas, pailsėdamas pavartydamas delfi, 
parašydamas asmeninį laišką, susitvarko asmeninį reikalą, dėl ko 
atsistato jo gebėjimas įtemptai/koncentruotai dirbti (efektyvumas) ar 
kyla motyvacija (kai jis nėra mechaniškai išnaudojamas ties jo 
žmogiškųjų galimybių riba, o jaučiasi gerai, palankioje, draugiškoje 
aplinkoje)?
Ar čia tempi link to, kad tas nelojalusis darbuotojas, vietoje to, kad 
type'intų dokumentus, naršo delfi ir neparduoda/nesuteikia įmonei savo 
intelektualinės produkcijos? Galima ginčytis ar (ir kiek) mechaniškas, 
griežtas spaudimas tokią produkciją generuoti sąlygoja efektyvumo 
didinimą. Aš numanau, kad TIKRAI NE.

> Negalima pagal ES maksimas. Bet aš nepasakyčiau, kad dėl to, kad
> gimiau po ES saule, privalau išpažinti ES maksimas/principus.
>
>> Taip pat galima būtų dar pasiginčyti ar protingumo kriterijai
>> draustų privatų užvažiavimą pakeliui pas kokią giminę, nuo maršruto
>> nukrypus kokius kelis-keliolika km (kai maršutams yra patvirtintos
>> tik turbūt tik labai apytikslės kilometražo/kuro sąnaudų normos, o
>> realiose eismo
>
> Pardon, bet tai yra svaigimas. Šita kryptimi net diskutuoti nėra ką,
> nes tavo etika yra tokia pat selektyvi, kokia tu kaltini kitus.

Kas čia kaltina selektyvumu, jei pats teikiasi rinktis (arba ne) ES 
maksimas...?
Tai buvo konkretus pavyzdys aiškinantis galimą, bet nenusikalstamą, 
toleruotiną įmonės automobilio panaudojimą asmeninėms reikmėms, net 
_jei_ ir prasižengiant tam absoliučiam principui, kad taip daryti iš 
principo NEVALIA. O kontekstui buvo pateiktas paaiškinimas, kaip viskas 
priklauso nuo vairuotojo požiūrio ir pasirinkimo, objektyvių 
sąlygų/aplinkybių.
Nekalbu visiškai iš lemputės, nes turiu vieną pažįstamą furistą ir jei 
jis savo kelionių pasakojimais adekvačiai perteikia dalį šios vituvės 
vaizdo, tai galiu numanyti, kad vairuotojo požiūris ir pasirinkimas 
taupyti kurą ir laiką, sumaniai pasirinkti maršrutą pagal aplinkybes 
(nežinau, galbūt realiai egzistuoja ir toks modelis, kad visą optimalų 
maršrutą, sustyguojant leistinas stovėjimui vietas, poilsio laiką, 
krovinių vėlavimus/strigimus/vietinius nesusipratimus ir užsakymų 
dinamizmą, eismo kamščius ir kitas kintančias sąlygas telefonu iš centro 
kontroliuoja koks dispečeris, tačiau labai abejočiau, kad toks modelis 
vyrauja) atneša įmonei kur kas daugiau naudos, nei toks jo 
prasižengimas. Manau, kad tokio elgesio toleravimas (kategoriškai 
nedraudžiant) būtų tikrai motyvuojanti priemonė, kaip, kiek esu girdėjęs 
iš kitų šaltinių, realiai taikoma sutaupyto kuro nauda natūra, kovojant 
su kuro vagystėmis ir skatinant taupyti...