na gerai, norit,- laikykit Aišv'u. Koks skirtumas, vis tiek visi mes virtualūs. O Artūriukas savigarbos turi - svetimais nickais nepasirašinėja. ežere, tau prisėdau atsakyti... tąjį klausimą įmanoma atsakyti remiantis tam tikra analogija, kad aiškiu būtų. Todėl pradėsiu nuo matematinio uždavinio ir įvesiu tam tikras esmines sąvokas bei parodysiu, kad jos nėra invariantiškos.... Įsivaizduok vienmatę erdvę - t.y tokia erdvė, kur bet kokio objekto padėtis nusakoma viena koordinate (x). Pakabinta spyruoklė su svoriu. Jei svoris nesisupuoja, jo padėtis yra pusiausvyroje. Patempi svorį žemyn, iki tam tikros padėties (koordinatės, kurios vertė - a). Paleidi. Svoris grįžta, praeina pro pusiausvyros padėti, suspaudžia spyruoklę, sustoja taške b. Tada spyruoklė stumia jį atgal iki taško a, poto traukia link b ir t.t. Taškas a ir taškas b yra matematiniai ribiniai taškai, už kurių daugiau nebėra taškų, kuriuos svoris galėtų pasiekti. Todėl a arba b galima pavadinti pradžios arba pabaigos taškais atitinkamai. Klausimas - kur tokio proceso pradžia ir pabaiga turi prasmę, nes galima nurodyti du ribinius taškus - a ir b - pradžią ir pabaigą. Šis procesas vienmatėje erdvėje yra projekcija kito proceso dvimatėje erdvėje, kur svorio padėtis nusakoma dviem koordinatėm - (x,y). Fiziškai toks uždavinys atrodo taip - pagalys su svoriu viename gale. Kitas pagalio galas pritvirtintas prie ašies. Tas pagalys sukasi apie ašį ir svoris brėžia apskritimą. Panašiai, kaip skriestuvas ant popieriaus. Čia svoris jau nebeturi ribinių taškų, nes kiekvienas apskritimo taškas turi kaimyną, ir nebėra prasmės klausti kuris iš jų yra pradžia ar pabaiga - nei vienas ir visi kartu. Tai gi, iš vienmatės sistemos perėjus į dvimatė kalusimas apie proceso pradžią ir pabaigą nebetenka prasmės. Analogiškai ir mes - įspausti į keturmatę erdvę, iš savo patyrimo žinom, kad kiekvienas prasidėjęs procesas kažkada baigsis. Nes faktiškai ir mes gyvenam vienmačiame laike. Trys erdvinės ir viena laiko koordinatė. Kaip ir spyruoklės atveju - viena padėties koordinatė yra tik skaliaras - neturi krypties prasmės, taip ir mūsų visatos laikas yra tik skaliaras. Tad mūsų suvokiamas procesas, analogiškai praranda pradžios-pabaigos prasmę didesnio išmatavimo erdvėse, kur laikas gali būti vektorius - t.y. daugiamatis. Tų erdvių mes nesuvokiam, bet negalim sakyt, kad jų nėra. Išvada tokia - klausimas apie bet kokio proceso pradžia ir pabaigą mūsų keturmatėje erdvėje turi prasmę, didesnių išmatavimų erdvėje - klausimas apie pradžią ir pabaigą praranda prasmę. Todėl mano atsakymas toks - pagal mums įmanomą suvokimą, Dievas yra tas kuris buvo, yra ir bus, kiekvienas mūsų laiko taškas Jam yra ir praeitis ir dabartis ir ateitis. Na kitaip tariant apie laiką nėr prasmės kalbėt, o tuo tarpu ir apie tai iš kur Jis atsirado, nes toks klausimas jau turi įintegruotą laiko pradžios prasmę (kurios TEN nėra). :) Na nežinau ar aiškiai pavyko, bet jei yra klausimu - klauskit, bandysiu atsakyt :) -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17411