Tema: tas monstriškas valentinas
Autorius: xX
Data: 2010-02-20 21:41:39

Dėl lašaros: mane tai baisiai neramina, kad žmogai šneka lyg ir
moksliniais terminais, bet sudėlioja tokius absurdus, kad baisesnius sunku
įsivaizduoti. Ir daug kam tai atrodo o-ho-ho – vos ne Dievo mokslinis
įrodymas, įrodymas analogijomis! Na gerai, sugrįžkim prie 183520.
Mieste, tau patariu neskaityti, kad apie mane ko nors transcendentiško
nepagalvotum. Kad būtų patogiau, pakloju sofisto citatą - galima jos ir
neskaityti:

 Įsivaizduok vienmatę erdvę - t.y tokia erdvė, kur bet kokio objekto
padėtis nusakoma viena koordinate (x). Pakabinta spyruoklė su svoriu. Jei
svoris nesisupuoja, jo padėtis yra pusiausvyroje. Patempi svorį žemyn,
iki tam tikros padėties (koordinatės, kurios vertė - a). Paleidi. Svoris
grįžta, praeina pro pusiausvyros padėti, suspaudžia spyruoklę, sustoja
taške b. Tada spyruoklė stumia jį atgal iki taško a, poto traukia link
b ir t.t.

Taškas a ir taškas b yra matematiniai ribiniai taškai, už kurių
daugiau nebėra taškų, kuriuos svoris galėtų pasiekti. Todėl a arba b
galima pavadinti pradžios arba pabaigos taškais atitinkamai. Klausimas -
kur tokio proceso pradžia ir pabaiga turi prasmę, nes galima nurodyti du
ribinius taškus - a ir b - pradžią ir pabaigą.

Šis procesas vienmatėje erdvėje yra projekcija kito proceso dvimatėje
erdvėje, kur svorio padėtis nusakoma dviem koordinatėm - (x,y).
Fiziškai toks uždavinys atrodo taip - pagalys su svoriu viename gale.
Kitas pagalio galas pritvirtintas prie ašies. Tas pagalys sukasi apie
ašį ir svoris brėžia apskritimą. Panašiai, kaip skriestuvas ant
popieriaus. Čia svoris jau nebeturi ribinių taškų, nes kiekvienas
apskritimo taškas turi kaimyną, ir nebėra prasmės klausti kuris iš jų
yra pradžia ar pabaiga - nei vienas ir visi kartu. Tai gi, iš vienmatės
sistemos perėjus į dvimatė kalusimas apie proceso pradžią ir pabaigą
nebetenka prasmės.


Pastebėkim, jog vienmatės erdvės taškai a ir b pavadinami
„pradžios“ ir „pabaigos“ taškais, t.y. laiko elementais, nors su
laiku taškai a ir b, lašaros dėstymu, neturi nieko bendro. (Jei laikas
eliminuotas/pašalintas, tai galima taškus juos vadinti „kaire“,
„dešine“, „viršumi“, „apačia“ bet jokiu būdu ne
"pradžia“ ir „pabaiga“.) Taigi šioje vietoje prasideda akių
muilinimas nelabai besigaudantiems šatėniečiams - laiko pirmame pvz su
vienmate spyruokle nėra, bet jis nejučia atsiranda. Toliau lašara
pereina prie dvimatės erdvės, ten su "pradžios" ir "pabaigos" sąvokomis
atsitempdamas laiką, papildomai tai pavadindamas procesu. O koks procesas
be laiko? Fokusininkas lašara jau užkūrė vaizduotę ir ši iš
inercijos juda lašarai reikalinga kryptimi. Kad apskritimu judančiam
taškui nebėra ribinių taškų, tokių kaip a ir b tiese judančiam
taškui - nusišnekėjimas. Ašis, apie kurią sukasi svoris, neleidžia
priartėti prie apskritimo centro ir neleidžia nutolti nuo jo toliau, nei
spindulys R. Geometrinis apribojimas yra ne prastesnis už spyruoklės
judėjimo apribojimą intervalu. Bet toliau tempiama prie to, jog
apskritime nebesimato pradžios laike. Bet juk ir pirmuoju atveju nebuvo
pradžios, išskyrus specialiai pavadintą tašką a "pradžia". Laikas ir
vienu, ir kitu atveju pašalintas. Įvesk papildomą laiko ašį ir gausi
pirmu atveju svyravimus, tada galėsi kalbėti apie bet kurį laiko
momentą; antru atveju gausi spiralę, kur bet kuris spiralės taškas
reikš laiko momentą. Tai gi, iš vienmatės sistemos perėjus į dvimatė
kalusimas apie proceso pradžią ir pabaigą nebetenka prasmės. –
išvada absurdų absurdas. lašara - slėpkis greičiau. Arba eik su
AišV'u alaus gerti - su juo tikrai rasi bendrą nusišnekėjimo kalbą.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17411