Tema: Re: Na ir dar :)
Autorius: smokas
Data: 2012-07-11 21:27:26
Kiek suprantu, tamstai anglu kalba irgi neiveikiamas berjeras yra :)

On 2012-07-11 15:56:53 +0000, Bronco said:

> On 2012-07-11 15:31, Alvidon wrote:
>> K. Jovaiša išdėstė poziciją labai paprastais žodžiais, labai paprastomis
>> mintimis; imat ir dėstot "prieš" lygiai tokiam pačiam stiliuj, be jokių
>> diferencialų
>> beigis integralų.
> 
> Jovaiša paprastais žodžiais išdėstė tai, kas teisės teorijoje vadinama 
> "teisės ir moralės santykiu". Šiam dalykui čia niekas kvalifikuotai 
> nepaprieštaraus, nes reikia būti teisės teoretiku ir gerai suprast 
> šiuolaikinės teisės doktriną, kad bent pabandyti į temą ką nors 
> paprieštaraut ar pasiūlyt kitokį variantą. T.y. ten parašyta visiška 
> tiesa ir prieštaraut ar dar autorių gaidžiu pavadint gali tik labai 
> riboto mąstymo individai (švelniai tariant). Galima tik dėl straipsnyje 
> pateiktų pavyzdžių pasamprotaut, jog galima buvo ir labiau vykusius 
> parinkt.
> 
> Reikalo esmė - kaip veikia teisė ir moralė vertindama iš savosios 
> pozicijos tam tikrus įvykius (juridinius faktus). Aš siūlau tokį 
> pavyzdį:
> 
> a) girtas vairuotojas numušė ir mirtinai sužalojo į kelią išbėgusį vaiką;
> 
> b) girtas vairuotojas numušė ir mirtinai sužalojo į gatvę išbėgusį savižudį;
> 
> Analizuojam iš teisės ir moralės pozicijų. Moralė iškart spiegs, jog a) 
> kaltas vairuotojas, b) moralė pasimes ką kaltint, gal net teisins 
> vairuotoją, nes jis važiavo tvarkingai, niekam nekliudė, jei ne 
> savižudis, viskas būtų ok.
> 
> Teisės požiūriu abi situacijos mažai kuo skiriasi ir jos bus 
> nagrinėjamos iš esmės ir aiškinimąsi ar alkoholis vairuotojo kraujyje 
> buvo ta esminė aplinkybė, dėl kurios nepavyko išvengti susidūrimo, taip 
> pat aplinkybės, kuriomis įvyko įvykis, pvz. pėsčiųjų perėjoje ar 
> neleistinoje pėstiesiems vietoje ir t.t.. Ir tik visą tai išnagrinėjus 
> bus priimtas sprendimas kaltas vairuotojas ar ne, ir jei kaltas, dėl ko 
> konkrečiai kaltas.
> 
> Kaip matome, moralė yra "greita nuteisti arba išteisinti", o teisė šiuo 
> požiūriu yra objektyvesnė ir sprendimus priima vadovaujantis aiškiomis 
> taisyklėmis.
> 
> Garliavos istorija yra tos pačios prigimties. Violetiniai, pagal savo 
> moralės supratimą, "nuteisė" vienus ir visiškai pateisina kitus. Net 
> kartais prieinama ir iki absurdų, jog į didvyrius išaukštinami galimi 
> žudikai. Moralė ir tikėjimas tikrai labai artimi dalykai, kitaip tokios 
> nesąmonės nevyktų. Kiekvienas adekvačiai mastantis žmogus turi suvokti, 
> jog žmogaus gyvybė yra aukščiausia vertybė tiek teisės, tiek ir moralės 
> požiūriu, todėl dėl tvirkinimo veiksmų žmogų bausti ją atimant yra 
> absoliučiai nepriimtinas ir nepateisinamas dalykas. Bet kuriuo atveju, 
> žudikas yra didesnis nusikaltėlis, nei tvirkintojas. Todėl yra visiškai 
> nesuprantama, kodėl galimai tvirkinęs vaiką asmuo ir galimai jam 
> talkinusi vaiko motina yra violetinių jau "nuteista", o galimai žudęs 
> žmones asmuo ir galimai jam talkinusi jo sesuo yra tų pačių patvorinių 
> išaukštinami iki didvyrių lygio.
> 
> Paimkime mintyse ir atskirkime šiuos įvykius į du atskirus fragmentus - 
> "žudikas, keršto jausmo užvaldytas, nužudo kelis žmones" ir "pedofilas 
> tvirkina vaiką" ir bus aišku, jog reikia smerkti abi puses, o ne vieną 
> smerkti ir kitą aukštinti.