> Ir visgi ne iki galo supranti. > O visokių "kodėl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynčija. Tik > tuos "kodėl" turi aiškintis teismai, prokurorai, o ne budulių minia. > Taškas. Už šio punkto prasisdeda valstybės griovimas. Aš ir tikrai ne > tik aš prieš. Mūsų valstybė be abejo nėra tobula, bet griauti mes jos > neleisime. Tai ir yra valstybės griovimas. Iš tavo profesinio itin susireikšminusio klanelio pusės. Remigijus On 2012.07.18 14:35, Alvidon wrote: > Ir visgi ne iki galo supranti. > Nėra dviejų vertinimo sistemų. Yra vertinimas, jis remiasi kažkuo, > kažkokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali būti teisiniai > (taisyklių rinkinys), > ir/arba moraliniai ("sveiko proto" tami tarpi), katrie, savo ruožtu > nevartotini, jei tik įmanoma be jų apseiti, būtent dėl savo slidumo > (nevienareikšmiškumo). > Kitaip sakant vertinant galima remtis taisyklėmis, o galima ir > beprasmėmis savokomis. Beprasmių savokų naudojimas beje atveria pukias > galimybes > visokioms ti korupcijoms bei kitokiems piktnaudžiavimams, ba kriterijai > telieka "o man taip šviečiasi, išgraužkit". > Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi tasyklės ir > prasideda visokios pievos kaip moralė ir sveikas protas. Su tais tavo > automobiliais > visai nereikia jokios ti moralės, pilnai užtenka KET: A pažeidė tris > straipsnnius (sėdo prie vairo neblaivus, kirto ištisinę, paliko stovėt > auto neleistinoj vietoj > nesiėmęs būtinų veiksmų), B atveju belieka išsiaiškint ar jis galėjo > išvengti susidurimo su A (ar pakankamas matomumas buvo). Taisyklės ir > daugiau nieko. > Jokio slidumo, nebent pareigūnų tingumas/bukumas (bukumas šiuo atveju - > nesugebėjimas suvokti taisyklių). Tik tiek. Jokios moralės. Jokių > prieštaravimų. > Kas link teisėjų IQ bei algų: na tai kaip pats matai net tokiu > primityviu atveju kaip KET ir tie tavo A ir B nesugebėjai įsikirst į > situaciją (t.y. būdamas tikrai > ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis šioj srity (tiek > KET konkrečiai tiek bendrafilosofinėj plotmėj tema "kas yra kas") jog > galėtum dirbti > teisėju ;) O tai jau tu esi žmogus, kuris atėjo šion NG, > prisiregistravo, postina, savaitėmis seka diskusiją, rimtai ir be > kliurkų (milžiniškas kontrastas nuo > Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta minties ir t.t., t.y. jau > automatu esi tarp labai mažos visuomenės dalies, išskirtinis bei > rinktinis tsakant. O betgi > kaip matom to nepakanka. > Diskusija (masinė ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dėl > abejotinų sprendimų. Kone visi teismų sprendimai yra abejotini (bent jau > nepatenkintųjų tuo > sprendimu požiūriu), kalnai neaiškių ir neišspręstų bylų. Diskusija kilo > kai pasinaudodami šia byla nekurie asmenys ėmė daryti politinę karjerą. > Kitaip sakant > didelė dalis žmonių nutarė "ė, gana, mums visai nereikia visokių > venckienių/kuolių hitlerio/stalino rolėj, grinevičiūtės/krivicko gebelso > rolėj, visokių smokas/ > Remigijus SS-komsomolcų rolėj". > O visokių "kodėl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynčija. Tik tuos > "kodėl" turi aiškintis teismai, prokurorai, o ne budulių minia. Taškas. > Už šio punkto > prasisdeda valstybės griovimas. Aš ir tikrai ne tik aš prieš. Mūsų > valstybė be abejo nėra tobula, bet griauti mes jos neleisime. > > "cinic" <a@b.c> wrote in message news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net... > Aš suprantu apie ką tu kalbi, kad yra sunku taikyti 2 vertinimo sistemas > vienu metu (kai kalbėjom apie teisę ir moralę), nes tokiu būdu kai > kuriais atvejais tu negali priimti vienareikšmiško sprendimo. > Aš pats asmeniškai vengiu naudoti tokias sąvokas kaip “moralė” dėl jų > slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaišo straipsnį tai > reikia diskutuoti jo naudojamomis sąvokomis. > Matai, kaip čia viskas gavosi – tu duodi skaityti straipsnį, kur yra > kalbama apie teisės pirmenybę prieš moralę, o po to įrodinėji, kad > moralė apskirtai yra tuščias žodis. Tai gaunam, kad straipsnyje keliama > teisės pirmenybė prieš beprasmę sąvoką. > > Tavo išsakytus argumentus apie moralę reikėtų pritaikyti ir tokioms > “teisinėms” sąvokoms kaip “moralinė žala”, “garbė”, “orumas”, “pagarba”. > > Nepaisant pirminės diskusijos priežasties (palikim straipsnį su savo > teisėmis ir moralėmis ramybėje), diskusijoje išsirutuliojo gan įdomių > minčių. > Daugiau nebeliesiu moralės, bet pasistengsiu nenutrūkti nuo pagrindinės > mūsų diskusijos krypties: > Ar gali vienu metu būti naudojamos 2 vertinimo skalės? > > Antrąja vertinimo skale paimkim sveiką protą (nors ir žadėjau > nebegrįžti, bet išmetus moralę užpildom vakuumą). Dabar galėčiau > pasakyti visus savo teiginius kuriuos sakiau apie moralę patį žodį > “moralė” pakeisdamas jį į “sveikas protas”. > > Taigi, pakartoju klausimą, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu > būti naudojama teisė ir sveikas protas? Kokia kiekvieno jų vieta? > > Mano nuomone – ne. Darant sprendimus pirmiausiai turėtų būti > vadovaujamasi sveiku protu. > Kodėl būtent taip? Jau rašiau viename iš postų, kad koks bebūtų > taisyklių rinkinys jis visada bus nepilnas. Taisyklės yra daugelio > atvejų generalizacija. Turim labai kuriozišką atvejį: > Iš daugelio pavienių atvejų žmogus padaro taisyklę, bet jei kyla > klausimų apie taisyklės teisingumą tuomet vėl naudoja pavienius atvejus > kaip argumentus (kaip ir mes čia diskusijoje kaip argumentus naudojome > nacių bajeriukus, stalino beprotybę ir kiekvienas tuos pačius pavyzdžius > įvertinome skirtingai). > Taisyklės privalo eiti paskui sveiką protą, bet ne prieš. > > Eidamas kurioziškų precedentų keliu pateiksiu pavyzdį apie tavo minimą KET: > Vairuotojas A girtas važiuoja konstitucijos pr. 3 juosta, sugalvoja > apsisukti, per ištisinę liniją suka į kairę, nebaigia manevro, sustoja > ir užmiega, auto stovi skersai važiuojamos dalies. Iš priekio atvažiuoja > B ir atsitrenkia į A. > Atvykusiam policininkui natūraliai kils pagunda eiti paprasčiausiu keliu > ir avarijos kaltininku pripažinti A. Labai didelis klausimas ar jis > paklausys liudininkų, kad avarijos metu A stovėjo, o B judėjo, nes yra > nepakantus idiotams stovintiems skersai kelio ir kadangi yra > principingas žmogus, juos baudžia. O jei paklausys liudininkų, > nenustebčiau, jei surašys abipusę kaltę. > O kaltas šiuo atveju vienareikšmiškai turėtų būti B. Čia apie tai, kad > teisė gali būti ne ką mažiau slidi nei moralė. O kad nebūtų slidi reikia > naudoti sveiką protą. > > Kad tai ką tu vadini teise būtų naudojama prieš sveiką protą, teisėjas > turėtų ne interpretuoti įstatymus, o turėti 1000 lapų > instrukciją-algoritmą kaip naudotis įstatymais (ir jo vietoje tada > reikėtų ne žmogaus su iq 130, 10 metų išsilavinimo ir 10k atlyginimo, o > galėtų būti marozas su iq 90, mokantis skaityti ir galintis dirbti už > 2000). Tada galėtume prieiti prie to ką kitame poste įvardijau kaip > teisėją – juodą dėžę. > Kol teisė yra tiesiog taisyklių rinkinys o ne algoritmas tol konfliktams > spręsti turi būti (1) samdomi išskirtinai aukšto intelekto žmonės tam, > kad galėtų prieš teisę pritaikyti sveiką protą. (2) Jiems turi būti > mokami išskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi būti taikomi > išskirtinai aukšti reikalavimai. Dabartinėje Lietuvos situacijoje > panašu, kad einama teisinga kryptimi – 2 jau kaip ir veikia, 3 – dalinai > (taikomi aukšti reputacijos reikalavimai), bet va 1 – abejotina. Dėl 1 > abejonės sumažės kai į atrankoje į teisėjus kaip vienas pagrindinių > kriterijų bus IQ testų rezultatai. > > Visa diskusija apie Garliavą kyla dėl ko? Dėl abejotinų teismų > sprendimų. Pakapstęs procesą iš tos perspektyvos kaip parašiau rastum > krūvas vietų kur teisėtvarka nesivadovavo sveiku protu. > Vienas pavydžių – mano klausimas kitame poste (į kurį, beje, išsisukai > neatsakęs) kodėl byla dėl gyvenimo vietos buvo nagrinėjama prieš > pedofilijos bylą... > > > "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message > news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net... > Na gal tokią analogiją pabandom: Keliu eismas. > Teisė duotu atveju būtų KET. Formalus, pakankamai gerai jau suderintas > ir labai mažai nevienareikšmiškų situacijų paliekantis taisyklių rinkinys. > Moralė tokiu atveju būtų "bet juk man labai reikia". Tai vat ar norėtum > važiuot Vilniuj piko metu jei "teisė eitų kartu su morale", t.y. > argumentacija > vairuojančių būtų per pusę iš KET ir "man labai reikia". Tobiš pusė > vairuotojų > sustotų ant raudonos, pusė - nea. Faina, a ne ? > > Moralė yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono faktorių iki > mėnulio fazės imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu dalyku > išžudyti milijonus žydų, bolševikai bei kitokie paleckiukai laiko labai > moraliu dalyku išžudyti milijonus netinginių ir protingesnių. Islamistai > laiko > labai moraliu dalyku žudyti žmones kurie kažką ne taip nupaišė ar parašė. > Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku žudyti gydytojus bei medseseris > atliekančias abortus. Ir taip toliau ir panašiai. > > "cinic" <a@b.c> wrote in message news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net... >> Pabandom iš naujo, tik iš kito galo. >> Pasakyk kodėl teisė turi būti pagrindinis įrankis priimant sprendimus, o >> moralė - tik jei neužtenka teisės. >> Kad neužsimirštų pakartosiu savo poziciją - teisė turi eiti kartu su >> morale. >> Panašu, kad dėl sveiko proto mąstom vienodai, tai daugiau į temą >> nebetraukiam. >