Tema: Re: Na ir dar :)
Autorius: cinic
Data: 2012-07-18 16:06:56
<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: 10pt">
<DIV>Ai u vertinim, Tamsta irgi atrodai labai domus panekovas, toks, 
kuris gali protingai panekti ir turi k pasakyti. </DIV>
<DIV>Taiau jei leisi, noriau pastebti, kad tu labai tvirtai laikaisi savo 
nuomons. Taip tvirtai, kad kartais atrodo, kad neegzistuoja argumentai kurie 
galt pakeisti tavo nusistatym. </DIV>
<DIV>Leidom sau nuklysti nuo argument prie kalbaniojo vertinimo, daugiau 
nebedarykim tos klaidos.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Apie KET pavyzd  nesupratau tavo argument ir pagrindins minties. Man 
pasirod, kad tu bandai velgti kokias nors A kaltes (cituoju paeid tris 
straipsnius) iskyrus stovjim neleistinoje vietoje? Juk btent tai ir norjau 
pasakyti  reikia turti pakankamai ger prieastingumo suvokim, kad tapt 
aiku kurios aplinkybs svarbios o kurios ne ir kurias taisykles reikia taikyti. 
Buka teis sukelia chaos ir neteisingum.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Taiau tavo 2 paskutins pastraipos yra svarbiausios.</DIV>
<DIV>Apie valstybs griovim ir apie tai, kad visokius kodl turi aikintis 
prokurorai ir teismai. Negalima nesutikti. Taiau su viena slyga  tos 
institucijos turi dirbti gerai.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Tarkime, kad turim ideali visuomen, kurioje veikia ideali teistvarka. To 
negali bti, nes idealiai visuomenei nereikalinga teistvarka.</DIV>
<DIV>Taigi, turim neideali visuomen, lieka klausimas ar ms teistvarka 
ideali.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Kaip besukinsim ir beargumentuosim manau greit prieisim ivados, kad 
teistvarka dirba neidealiai. Tai k darom? Teistvarka yra bene svarbiausias 
valstybs elementas, o k daryti jei ji dirba blogai?</DIV>
<DIV>1. suprasti ir pripainti klaid</DIV>
<DIV>2. rasti klaidos prieastis</DIV>
<DIV>3. itaisyti klaidos prieastis</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Atitinkamai  kvaila ir nusikalstama neiekoti problem, radus nepripainti 
ir netaisyti.</DIV>
<DIV>Iekoti klaid savo valstybje nra jos griovimas, veikiau prieingai  tai 
jos statymas. Juk pilietikumas yra ne tik pareiga, bet ir teis, ar ne?</DIV>
<DIV>Kas demokratinje santvarkoje valdo valstyb? Minia, dauguma. Negalima jos 
ignoruoti.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Per 22 Lietuvos Nepriklausomybs metus ia i esms pirmas toks atvejis 
kada visuomen itaip sutartinai neigiamai vertina teissaug. Pavieni atvej 
kur (kaip tu sakai) kakas yra nepatenkintas teism sprendimais yra begals, t 
nuraom  gamybin brok. Taiau turi juk kas nors vykti, kad brokui pasiekus 
aukt lyg prasidt permainos.</DIV>
<DIV>Jei minia sako ponai prokurorai ir teisjai, yra problem su js darbo 
kokybe tai ia valstybs griovimas? Ne, brangusis, tai yra valstybs 
krimas.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Nuomon ei js durniai nieko ia nesuprantat, eikit mlo vet, leiskit 
teisjams ir prokurorams dirbt yra teisinga, bet tik tiek, kad niekas i minios 
negali itaisyti teissaugos klaid. Taiau neklausyti minios nuomons jau 
griaunamoji veikla, o ilgianiui gali tapti revoliucijos prieastimi. Na, ma 
maiausiai - masins emigracijos.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Tikiuosi supranti, kad kai kalbu apie demokratin valstybs valdym turiu 
minty ne tai, kad kas nors i minios staiga isiaikins ties ir priims 
neginijamai teising sprendim? T, kaip tu ir sakai, turi padaryti 
institucijos. Taiau jei ponai prokurorai nepasitaisys turime teis per rinkimus 
balsuoti u mones kurie geriau suvokia problematik. Taip, labai riboti 
rankiai.</DIV>
<DIV>Kas ivis blogai ir ko mes turbt negalim pakeisti, tai kad visi tie mons 
kurie putoja prie teissaugininkus gerai nesuvokia savo pykio prieasi ir 
per rinkimus udavins ne klausim kokius matote galimus mechanizmus efektyviai 
teissaugos kontrolei ir savikontrolei udavins klausim tai kiek didinsit 
minimum arba ivis neudavins klausim ir balsuos u mesijus, besidengianius 
darbo, teisingumo, socialumo lapeliais.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV 
style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px">
<DIV 
style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none">
<DIV>"Alvidon" &lt;alvs_nospam_@takas.lt&gt; wrote in message 
news:ju671f$jrn$1@trimpas.omnitel.net...</DIV></DIV></DIV>
<DIV 
style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px">
<DIV 
style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none">Ir 
visgi ne iki galo supranti.<BR>Nra dviej vertinimo sistem. Yra vertinimas, 
jis remiasi kakuo, <BR>kakokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali 
bti teisiniai <BR>(taisykli rinkinys),<BR>ir/arba moraliniai ("sveiko proto" 
tami tarpi), katrie, savo ruotu <BR>nevartotini, jei tik manoma be j apseiti, 
btent dl savo slidumo <BR>(nevienareikmikumo).<BR>Kitaip sakant vertinant 
galima remtis taisyklmis, o galima ir beprasmmis <BR>savokomis. Beprasmi 
savok naudojimas beje atveria pukias galimybes<BR>visokioms ti korupcijoms bei 
kitokiems piktnaudiavimams, ba kriterijai <BR>telieka "o man taip vieiasi, 
igraukit".<BR>Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi 
tasykls ir <BR>prasideda visokios pievos kaip moral ir sveikas protas. Su tais 
tavo <BR>automobiliais<BR>visai nereikia jokios ti morals, pilnai utenka KET: 
A paeid tris <BR>straipsnnius (sdo prie vairo neblaivus, kirto itisin, 
paliko stovt auto <BR>neleistinoj vietoj<BR>nesims btin veiksm), B atveju 
belieka isiaikint ar jis galjo <BR>ivengti susidurimo su A (ar pakankamas 
matomumas buvo). Taisykls ir <BR>daugiau nieko.<BR>Jokio slidumo, nebent 
pareign tingumas/bukumas (bukumas iuo atveju - <BR>nesugebjimas suvokti 
taisykli). Tik tiek. Jokios morals. Joki <BR>prietaravim.<BR>Kas link 
teisj IQ bei alg: na tai kaip pats matai net tokiu primityviu <BR>atveju kaip 
KET ir tie tavo A ir B nesugebjai sikirst  situacij (t.y. <BR>bdamas 
tikrai<BR>ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis ioj srity (tiek 
KET <BR>konkreiai tiek bendrafilosofinj plotmj tema "kas yra kas") jog 
galtum <BR>dirbti<BR>teisju ;) O tai jau tu esi mogus, kuris atjo ion NG, 
prisiregistravo, <BR>postina, savaitmis seka diskusij, rimtai ir be kliurk 
(milinikas <BR>kontrastas nuo<BR>Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta 
minties ir t.t., t.y. jau automatu <BR>esi tarp labai maos visuomens dalies, 
iskirtinis bei rinktinis tsakant. O <BR>betgi<BR>kaip matom to 
nepakanka.<BR>Diskusija (masin ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dl 
abejotin <BR>sprendim. Kone visi teism sprendimai yra abejotini (bent jau 
<BR>nepatenkintj tuo<BR>sprendimu poiriu), kalnai neaiki ir neisprst 
byl. Diskusija kilo kai <BR>pasinaudodami ia byla nekurie asmenys m daryti 
politin karjer. Kitaip <BR>sakant<BR>didel dalis moni nutar ", gana, mums 
visai nereikia visoki <BR>venckieni/kuoli hitlerio/stalino rolj, 
grineviits/krivicko gebelso <BR>rolj, visoki smokas/<BR>Remigijus 
SS-komsomolc rolj".<BR>O visoki "kodl" toj byloj kalnai, su tuo niekas 
nesigynija. Tik tuos <BR>"kodl" turi aikintis teismai, prokurorai, o ne 
buduli minia. Takas. U <BR>io punkto<BR>prasisdeda valstybs griovimas. A 
ir tikrai ne tik a prie. Ms valstyb <BR>be abejo nra tobula, bet griauti 
mes jos neleisime.<BR><BR>"cinic" &lt;a@b.c&gt; wrote in message 
news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net...<BR>A suprantu apie k tu kalbi, kad 
yra sunku taikyti 2 vertinimo sistemas <BR>vienu metu (kai kalbjom apie teis 
ir moral), nes tokiu bdu kai kuriais <BR>atvejais tu negali priimti 
vienareikmiko sprendimo.<BR>A pats asmenikai vengiu naudoti tokias svokas 
kaip moral dl j <BR>slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaio 
straipsn tai reikia <BR>diskutuoti jo naudojamomis svokomis.<BR>Matai, kaip 
ia viskas gavosi  tu duodi skaityti straipsn, kur yra kalbama <BR>apie teiss 
pirmenyb prie moral, o po to rodinji, kad moral apskirtai <BR>yra tuias 
odis. Tai gaunam, kad straipsnyje keliama teiss pirmenyb <BR>prie beprasm 
svok.<BR><BR>Tavo isakytus argumentus apie moral reikt pritaikyti ir 
tokioms <BR>teisinms svokoms kaip moralin ala, garb, orumas, 
pagarba.<BR><BR>Nepaisant pirmins diskusijos prieasties (palikim straipsn 
su savo <BR>teismis ir moralmis ramybje), diskusijoje isirutuliojo gan 
domi <BR>mini.<BR>Daugiau nebeliesiu morals, bet pasistengsiu nenutrkti 
nuo pagrindins ms <BR>diskusijos krypties:<BR>Ar gali vienu metu bti 
naudojamos 2 vertinimo skals?<BR><BR>Antrja vertinimo skale paimkim sveik 
prot (nors ir adjau nebegrti, <BR>bet imetus moral upildom vakuum). 
Dabar galiau pasakyti visus savo <BR>teiginius kuriuos sakiau apie moral pat 
od moral pakeisdamas j  <BR>sveikas protas.<BR><BR>Taigi, pakartoju 
klausim, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu bti <BR>naudojama teis ir 
sveikas protas? Kokia kiekvieno j vieta?<BR><BR>Mano nuomone  ne. Darant 
sprendimus pirmiausiai turt bti vadovaujamasi <BR>sveiku protu.<BR>Kodl 
btent taip? Jau raiau viename i post, kad koks bebt taisykli <BR>rinkinys 
jis visada bus nepilnas. Taisykls yra daugelio atvej <BR>generalizacija. Turim 
labai kuriozik atvej:<BR>I daugelio pavieni atvej mogus padaro taisykl, 
bet jei kyla klausim <BR>apie taisykls teisingum tuomet vl naudoja pavienius 
atvejus kaip <BR>argumentus (kaip ir mes ia diskusijoje kaip argumentus 
naudojome naci <BR>bajeriukus, stalino beprotyb ir kiekvienas tuos paius 
pavyzdius <BR>vertinome skirtingai).<BR>Taisykls privalo eiti paskui sveik 
prot, bet ne prie.<BR><BR>Eidamas kuriozik precedent keliu pateiksiu 
pavyzd apie tavo minim KET:<BR>Vairuotojas A girtas vaiuoja konstitucijos pr. 
3 juosta, sugalvoja <BR>apsisukti, per itisin linij suka  kair, nebaigia 
manevro, sustoja ir <BR>umiega, auto stovi skersai vaiuojamos dalies. I 
priekio atvaiuoja B ir <BR>atsitrenkia  A.<BR>Atvykusiam policininkui 
natraliai kils pagunda eiti paprasiausiu keliu ir <BR>avarijos kaltininku 
pripainti A. Labai didelis klausimas ar jis paklausys <BR>liudinink, kad 
avarijos metu A stovjo, o B judjo, nes yra nepakantus <BR>idiotams stovintiems 
skersai kelio ir kadangi yra principingas mogus, juos <BR>baudia. O jei 
paklausys liudinink, nenustebiau, jei surays abipus <BR>kalt.<BR>O kaltas 
iuo atveju vienareikmikai turt bti B. ia apie tai, kad teis <BR>gali 
bti ne k maiau slidi nei moral. O kad nebt slidi reikia naudoti <BR>sveik 
prot.<BR><BR>Kad tai k tu vadini teise bt naudojama prie sveik prot, 
teisjas <BR>turt ne interpretuoti statymus, o turti 1000 lap 
instrukcij-algoritm <BR>kaip naudotis statymais (ir jo vietoje tada reikt 
ne mogaus su iq 130, <BR>10 met isilavinimo ir 10k atlyginimo, o galt bti 
marozas su iq 90, <BR>mokantis skaityti ir galintis dirbti u 2000). Tada 
galtume prieiti prie to <BR>k kitame poste vardijau kaip teisj  juod 
d.<BR>Kol teis yra tiesiog taisykli rinkinys o ne algoritmas tol 
konfliktams <BR>sprsti turi bti (1) samdomi iskirtinai aukto intelekto 
mons tam, kad <BR>galt prie teis pritaikyti sveik prot. (2) Jiems turi 
bti mokami <BR>iskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi bti taikomi 
iskirtinai <BR>aukti reikalavimai. Dabartinje Lietuvos situacijoje panau, 
kad einama <BR>teisinga kryptimi  2 jau kaip ir veikia, 3  dalinai (taikomi 
aukti <BR>reputacijos reikalavimai), bet va 1  abejotina. Dl 1 abejons 
sumas kai <BR> atrankoje  teisjus kaip vienas pagrindini kriterij bus IQ 
test <BR>rezultatai.<BR><BR>Visa diskusija apie Garliav kyla dl ko? Dl 
abejotin teism sprendim. <BR>Pakapsts proces i tos perspektyvos kaip 
paraiau rastum krvas viet kur <BR>teistvarka nesivadovavo sveiku 
protu.<BR>Vienas pavydi  mano klausimas kitame poste ( kur, beje, isisukai 
<BR>neatsaks) kodl byla dl gyvenimo vietos buvo nagrinjama prie pedofilijos 
<BR>byl...<BR><BR><BR>"Alvidon" &lt;alvs_nospam_@takas.lt&gt; wrote in message 
<BR>news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net...<BR>Na gal toki analogij pabandom: 
Keliu eismas.<BR>Teis duotu atveju bt KET. Formalus, pakankamai gerai jau 
suderintas<BR>ir labai maai nevienareikmik situacij paliekantis taisykli 
rinkinys.<BR>Moral tokiu atveju bt "bet juk man labai reikia". Tai vat ar 
nortum<BR>vaiuot Vilniuj piko metu jei "teis eit kartu su morale", 
t.y.<BR>argumentacija<BR>vairuojani bt per pus i KET ir "man labai 
reikia". Tobi pus<BR>vairuotoj<BR>sustot ant raudonos, pus - nea. Faina, a 
ne ?<BR><BR>Moral yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono 
faktori iki<BR>mnulio fazs imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu 
dalyku<BR>iudyti milijonus yd, bolevikai bei kitokie paleckiukai laiko 
labai<BR>moraliu dalyku iudyti milijonus netingini ir protingesni. 
Islamistai<BR>laiko<BR>labai moraliu dalyku udyti mones kurie kak ne taip 
nupai ar para.<BR>Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku udyti gydytojus 
bei medseseris<BR>atliekanias abortus. Ir taip toliau ir 
panaiai.<BR><BR>"cinic" &lt;a@b.c&gt; wrote in message 
news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net...<BR>&gt; Pabandom i naujo, tik i kito 
galo.<BR>&gt; Pasakyk kodl teis turi bti pagrindinis rankis priimant 
sprendimus, o<BR>&gt; moral - tik jei neutenka teiss.<BR>&gt; Kad 
neusimirt pakartosiu savo pozicij - teis turi eiti kartu su<BR>&gt; 
morale.<BR>&gt; Panau, kad dl sveiko proto mstom vienodai, tai daugiau  
tem<BR>&gt; nebetraukiam. <BR></DIV></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>