<HTML><HEAD></HEAD> <BODY dir=ltr> <DIV dir=ltr> <DIV style="FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: 10pt"> <DIV>Ai u vertinim, Tamsta irgi atrodai labai domus panekovas, toks, kuris gali protingai panekti ir turi k pasakyti. </DIV> <DIV>Taiau jei leisi, noriau pastebti, kad tu labai tvirtai laikaisi savo nuomons. Taip tvirtai, kad kartais atrodo, kad neegzistuoja argumentai kurie galt pakeisti tavo nusistatym. </DIV> <DIV>Leidom sau nuklysti nuo argument prie kalbaniojo vertinimo, daugiau nebedarykim tos klaidos.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Apie KET pavyzd nesupratau tavo argument ir pagrindins minties. Man pasirod, kad tu bandai velgti kokias nors A kaltes (cituoju paeid tris straipsnius) iskyrus stovjim neleistinoje vietoje? Juk btent tai ir norjau pasakyti reikia turti pakankamai ger prieastingumo suvokim, kad tapt aiku kurios aplinkybs svarbios o kurios ne ir kurias taisykles reikia taikyti. Buka teis sukelia chaos ir neteisingum.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Taiau tavo 2 paskutins pastraipos yra svarbiausios.</DIV> <DIV>Apie valstybs griovim ir apie tai, kad visokius kodl turi aikintis prokurorai ir teismai. Negalima nesutikti. Taiau su viena slyga tos institucijos turi dirbti gerai.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Tarkime, kad turim ideali visuomen, kurioje veikia ideali teistvarka. To negali bti, nes idealiai visuomenei nereikalinga teistvarka.</DIV> <DIV>Taigi, turim neideali visuomen, lieka klausimas ar ms teistvarka ideali.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Kaip besukinsim ir beargumentuosim manau greit prieisim ivados, kad teistvarka dirba neidealiai. Tai k darom? Teistvarka yra bene svarbiausias valstybs elementas, o k daryti jei ji dirba blogai?</DIV> <DIV>1. suprasti ir pripainti klaid</DIV> <DIV>2. rasti klaidos prieastis</DIV> <DIV>3. itaisyti klaidos prieastis</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Atitinkamai kvaila ir nusikalstama neiekoti problem, radus nepripainti ir netaisyti.</DIV> <DIV>Iekoti klaid savo valstybje nra jos griovimas, veikiau prieingai tai jos statymas. Juk pilietikumas yra ne tik pareiga, bet ir teis, ar ne?</DIV> <DIV>Kas demokratinje santvarkoje valdo valstyb? Minia, dauguma. Negalima jos ignoruoti.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Per 22 Lietuvos Nepriklausomybs metus ia i esms pirmas toks atvejis kada visuomen itaip sutartinai neigiamai vertina teissaug. Pavieni atvej kur (kaip tu sakai) kakas yra nepatenkintas teism sprendimais yra begals, t nuraom gamybin brok. Taiau turi juk kas nors vykti, kad brokui pasiekus aukt lyg prasidt permainos.</DIV> <DIV>Jei minia sako ponai prokurorai ir teisjai, yra problem su js darbo kokybe tai ia valstybs griovimas? Ne, brangusis, tai yra valstybs krimas.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Nuomon ei js durniai nieko ia nesuprantat, eikit mlo vet, leiskit teisjams ir prokurorams dirbt yra teisinga, bet tik tiek, kad niekas i minios negali itaisyti teissaugos klaid. Taiau neklausyti minios nuomons jau griaunamoji veikla, o ilgianiui gali tapti revoliucijos prieastimi. Na, ma maiausiai - masins emigracijos.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Tikiuosi supranti, kad kai kalbu apie demokratin valstybs valdym turiu minty ne tai, kad kas nors i minios staiga isiaikins ties ir priims neginijamai teising sprendim? T, kaip tu ir sakai, turi padaryti institucijos. Taiau jei ponai prokurorai nepasitaisys turime teis per rinkimus balsuoti u mones kurie geriau suvokia problematik. Taip, labai riboti rankiai.</DIV> <DIV>Kas ivis blogai ir ko mes turbt negalim pakeisti, tai kad visi tie mons kurie putoja prie teissaugininkus gerai nesuvokia savo pykio prieasi ir per rinkimus udavins ne klausim kokius matote galimus mechanizmus efektyviai teissaugos kontrolei ir savikontrolei udavins klausim tai kiek didinsit minimum arba ivis neudavins klausim ir balsuos u mesijus, besidengianius darbo, teisingumo, socialumo lapeliais.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px"> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none"> <DIV>"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message news:ju671f$jrn$1@trimpas.omnitel.net...</DIV></DIV></DIV> <DIV style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px"> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none">Ir visgi ne iki galo supranti.<BR>Nra dviej vertinimo sistem. Yra vertinimas, jis remiasi kakuo, <BR>kakokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali bti teisiniai <BR>(taisykli rinkinys),<BR>ir/arba moraliniai ("sveiko proto" tami tarpi), katrie, savo ruotu <BR>nevartotini, jei tik manoma be j apseiti, btent dl savo slidumo <BR>(nevienareikmikumo).<BR>Kitaip sakant vertinant galima remtis taisyklmis, o galima ir beprasmmis <BR>savokomis. Beprasmi savok naudojimas beje atveria pukias galimybes<BR>visokioms ti korupcijoms bei kitokiems piktnaudiavimams, ba kriterijai <BR>telieka "o man taip vieiasi, igraukit".<BR>Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi tasykls ir <BR>prasideda visokios pievos kaip moral ir sveikas protas. Su tais tavo <BR>automobiliais<BR>visai nereikia jokios ti morals, pilnai utenka KET: A paeid tris <BR>straipsnnius (sdo prie vairo neblaivus, kirto itisin, paliko stovt auto <BR>neleistinoj vietoj<BR>nesims btin veiksm), B atveju belieka isiaikint ar jis galjo <BR>ivengti susidurimo su A (ar pakankamas matomumas buvo). Taisykls ir <BR>daugiau nieko.<BR>Jokio slidumo, nebent pareign tingumas/bukumas (bukumas iuo atveju - <BR>nesugebjimas suvokti taisykli). Tik tiek. Jokios morals. Joki <BR>prietaravim.<BR>Kas link teisj IQ bei alg: na tai kaip pats matai net tokiu primityviu <BR>atveju kaip KET ir tie tavo A ir B nesugebjai sikirst situacij (t.y. <BR>bdamas tikrai<BR>ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis ioj srity (tiek KET <BR>konkreiai tiek bendrafilosofinj plotmj tema "kas yra kas") jog galtum <BR>dirbti<BR>teisju ;) O tai jau tu esi mogus, kuris atjo ion NG, prisiregistravo, <BR>postina, savaitmis seka diskusij, rimtai ir be kliurk (milinikas <BR>kontrastas nuo<BR>Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta minties ir t.t., t.y. jau automatu <BR>esi tarp labai maos visuomens dalies, iskirtinis bei rinktinis tsakant. O <BR>betgi<BR>kaip matom to nepakanka.<BR>Diskusija (masin ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dl abejotin <BR>sprendim. Kone visi teism sprendimai yra abejotini (bent jau <BR>nepatenkintj tuo<BR>sprendimu poiriu), kalnai neaiki ir neisprst byl. Diskusija kilo kai <BR>pasinaudodami ia byla nekurie asmenys m daryti politin karjer. Kitaip <BR>sakant<BR>didel dalis moni nutar ", gana, mums visai nereikia visoki <BR>venckieni/kuoli hitlerio/stalino rolj, grineviits/krivicko gebelso <BR>rolj, visoki smokas/<BR>Remigijus SS-komsomolc rolj".<BR>O visoki "kodl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynija. Tik tuos <BR>"kodl" turi aikintis teismai, prokurorai, o ne buduli minia. Takas. U <BR>io punkto<BR>prasisdeda valstybs griovimas. A ir tikrai ne tik a prie. Ms valstyb <BR>be abejo nra tobula, bet griauti mes jos neleisime.<BR><BR>"cinic" <a@b.c> wrote in message news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net...<BR>A suprantu apie k tu kalbi, kad yra sunku taikyti 2 vertinimo sistemas <BR>vienu metu (kai kalbjom apie teis ir moral), nes tokiu bdu kai kuriais <BR>atvejais tu negali priimti vienareikmiko sprendimo.<BR>A pats asmenikai vengiu naudoti tokias svokas kaip moral dl j <BR>slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaio straipsn tai reikia <BR>diskutuoti jo naudojamomis svokomis.<BR>Matai, kaip ia viskas gavosi tu duodi skaityti straipsn, kur yra kalbama <BR>apie teiss pirmenyb prie moral, o po to rodinji, kad moral apskirtai <BR>yra tuias odis. Tai gaunam, kad straipsnyje keliama teiss pirmenyb <BR>prie beprasm svok.<BR><BR>Tavo isakytus argumentus apie moral reikt pritaikyti ir tokioms <BR>teisinms svokoms kaip moralin ala, garb, orumas, pagarba.<BR><BR>Nepaisant pirmins diskusijos prieasties (palikim straipsn su savo <BR>teismis ir moralmis ramybje), diskusijoje isirutuliojo gan domi <BR>mini.<BR>Daugiau nebeliesiu morals, bet pasistengsiu nenutrkti nuo pagrindins ms <BR>diskusijos krypties:<BR>Ar gali vienu metu bti naudojamos 2 vertinimo skals?<BR><BR>Antrja vertinimo skale paimkim sveik prot (nors ir adjau nebegrti, <BR>bet imetus moral upildom vakuum). Dabar galiau pasakyti visus savo <BR>teiginius kuriuos sakiau apie moral pat od moral pakeisdamas j <BR>sveikas protas.<BR><BR>Taigi, pakartoju klausim, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu bti <BR>naudojama teis ir sveikas protas? Kokia kiekvieno j vieta?<BR><BR>Mano nuomone ne. Darant sprendimus pirmiausiai turt bti vadovaujamasi <BR>sveiku protu.<BR>Kodl btent taip? Jau raiau viename i post, kad koks bebt taisykli <BR>rinkinys jis visada bus nepilnas. Taisykls yra daugelio atvej <BR>generalizacija. Turim labai kuriozik atvej:<BR>I daugelio pavieni atvej mogus padaro taisykl, bet jei kyla klausim <BR>apie taisykls teisingum tuomet vl naudoja pavienius atvejus kaip <BR>argumentus (kaip ir mes ia diskusijoje kaip argumentus naudojome naci <BR>bajeriukus, stalino beprotyb ir kiekvienas tuos paius pavyzdius <BR>vertinome skirtingai).<BR>Taisykls privalo eiti paskui sveik prot, bet ne prie.<BR><BR>Eidamas kuriozik precedent keliu pateiksiu pavyzd apie tavo minim KET:<BR>Vairuotojas A girtas vaiuoja konstitucijos pr. 3 juosta, sugalvoja <BR>apsisukti, per itisin linij suka kair, nebaigia manevro, sustoja ir <BR>umiega, auto stovi skersai vaiuojamos dalies. I priekio atvaiuoja B ir <BR>atsitrenkia A.<BR>Atvykusiam policininkui natraliai kils pagunda eiti paprasiausiu keliu ir <BR>avarijos kaltininku pripainti A. Labai didelis klausimas ar jis paklausys <BR>liudinink, kad avarijos metu A stovjo, o B judjo, nes yra nepakantus <BR>idiotams stovintiems skersai kelio ir kadangi yra principingas mogus, juos <BR>baudia. O jei paklausys liudinink, nenustebiau, jei surays abipus <BR>kalt.<BR>O kaltas iuo atveju vienareikmikai turt bti B. ia apie tai, kad teis <BR>gali bti ne k maiau slidi nei moral. O kad nebt slidi reikia naudoti <BR>sveik prot.<BR><BR>Kad tai k tu vadini teise bt naudojama prie sveik prot, teisjas <BR>turt ne interpretuoti statymus, o turti 1000 lap instrukcij-algoritm <BR>kaip naudotis statymais (ir jo vietoje tada reikt ne mogaus su iq 130, <BR>10 met isilavinimo ir 10k atlyginimo, o galt bti marozas su iq 90, <BR>mokantis skaityti ir galintis dirbti u 2000). Tada galtume prieiti prie to <BR>k kitame poste vardijau kaip teisj juod d.<BR>Kol teis yra tiesiog taisykli rinkinys o ne algoritmas tol konfliktams <BR>sprsti turi bti (1) samdomi iskirtinai aukto intelekto mons tam, kad <BR>galt prie teis pritaikyti sveik prot. (2) Jiems turi bti mokami <BR>iskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi bti taikomi iskirtinai <BR>aukti reikalavimai. Dabartinje Lietuvos situacijoje panau, kad einama <BR>teisinga kryptimi 2 jau kaip ir veikia, 3 dalinai (taikomi aukti <BR>reputacijos reikalavimai), bet va 1 abejotina. Dl 1 abejons sumas kai <BR> atrankoje teisjus kaip vienas pagrindini kriterij bus IQ test <BR>rezultatai.<BR><BR>Visa diskusija apie Garliav kyla dl ko? Dl abejotin teism sprendim. <BR>Pakapsts proces i tos perspektyvos kaip paraiau rastum krvas viet kur <BR>teistvarka nesivadovavo sveiku protu.<BR>Vienas pavydi mano klausimas kitame poste ( kur, beje, isisukai <BR>neatsaks) kodl byla dl gyvenimo vietos buvo nagrinjama prie pedofilijos <BR>byl...<BR><BR><BR>"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message <BR>news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net...<BR>Na gal toki analogij pabandom: Keliu eismas.<BR>Teis duotu atveju bt KET. Formalus, pakankamai gerai jau suderintas<BR>ir labai maai nevienareikmik situacij paliekantis taisykli rinkinys.<BR>Moral tokiu atveju bt "bet juk man labai reikia". Tai vat ar nortum<BR>vaiuot Vilniuj piko metu jei "teis eit kartu su morale", t.y.<BR>argumentacija<BR>vairuojani bt per pus i KET ir "man labai reikia". Tobi pus<BR>vairuotoj<BR>sustot ant raudonos, pus - nea. Faina, a ne ?<BR><BR>Moral yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono faktori iki<BR>mnulio fazs imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu dalyku<BR>iudyti milijonus yd, bolevikai bei kitokie paleckiukai laiko labai<BR>moraliu dalyku iudyti milijonus netingini ir protingesni. Islamistai<BR>laiko<BR>labai moraliu dalyku udyti mones kurie kak ne taip nupai ar para.<BR>Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku udyti gydytojus bei medseseris<BR>atliekanias abortus. Ir taip toliau ir panaiai.<BR><BR>"cinic" <a@b.c> wrote in message news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net...<BR>> Pabandom i naujo, tik i kito galo.<BR>> Pasakyk kodl teis turi bti pagrindinis rankis priimant sprendimus, o<BR>> moral - tik jei neutenka teiss.<BR>> Kad neusimirt pakartosiu savo pozicij - teis turi eiti kartu su<BR>> morale.<BR>> Panau, kad dl sveiko proto mstom vienodai, tai daugiau tem<BR>> nebetraukiam. <BR></DIV></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>