Kaip sakoma, stribas stribui akies nekerta :) "smokas" <no@nop.nop> wrote in message news:ju6f6f$rjs$1@trimpas.omnitel.net... > Patinka girto santechniko lygio pezalai? - ai, gi tiesa, tamstos > milicininko analitiniai sugebejimai ne ka geresni :) > > On 2012-07-18 13:12:34 +0000, Zveris said: > >> Ačiū Dievui, kad dar yra Lietuvoje tokių žmonių. >> + >> >> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >> news:ju671f$jrn$1@trimpas.omnitel.net... >>> Ir visgi ne iki galo supranti. >>> Nėra dviejų vertinimo sistemų. Yra vertinimas, jis remiasi kažkuo, >>> kažkokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali būti teisiniai >>> (taisyklių rinkinys), >>> ir/arba moraliniai ("sveiko proto" tami tarpi), katrie, savo ruožtu >>> nevartotini, jei tik įmanoma be jų apseiti, būtent dėl savo slidumo >>> (nevienareikšmiškumo). >>> Kitaip sakant vertinant galima remtis taisyklėmis, o galima ir >>> beprasmėmis savokomis. Beprasmių savokų naudojimas beje atveria pukias >>> galimybes >>> visokioms ti korupcijoms bei kitokiems piktnaudžiavimams, ba kriterijai >>> telieka "o man taip šviečiasi, išgraužkit". >>> Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi tasyklės ir >>> prasideda visokios pievos kaip moralė ir sveikas protas. Su tais tavo >>> automobiliais >>> visai nereikia jokios ti moralės, pilnai užtenka KET: A pažeidė tris >>> straipsnnius (sėdo prie vairo neblaivus, kirto ištisinę, paliko stovėt >>> auto neleistinoj vietoj >>> nesiėmęs būtinų veiksmų), B atveju belieka išsiaiškint ar jis galėjo >>> išvengti susidurimo su A (ar pakankamas matomumas buvo). Taisyklės ir >>> daugiau nieko. >>> Jokio slidumo, nebent pareigūnų tingumas/bukumas (bukumas šiuo atveju - >>> nesugebėjimas suvokti taisyklių). Tik tiek. Jokios moralės. Jokių >>> prieštaravimų. >>> Kas link teisėjų IQ bei algų: na tai kaip pats matai net tokiu >>> primityviu atveju kaip KET ir tie tavo A ir B nesugebėjai įsikirst į >>> situaciją (t.y. būdamas tikrai >>> ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis šioj srity (tiek >>> KET konkrečiai tiek bendrafilosofinėj plotmėj tema "kas yra kas") jog >>> galėtum dirbti >>> teisėju ;) O tai jau tu esi žmogus, kuris atėjo šion NG, >>> prisiregistravo, postina, savaitėmis seka diskusiją, rimtai ir be >>> kliurkų (milžiniškas kontrastas nuo >>> Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta minties ir t.t., t.y. jau >>> automatu esi tarp labai mažos visuomenės dalies, išskirtinis bei >>> rinktinis tsakant. O betgi >>> kaip matom to nepakanka. >>> Diskusija (masinė ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dėl >>> abejotinų sprendimų. Kone visi teismų sprendimai yra abejotini (bent jau >>> nepatenkintųjų tuo >>> sprendimu požiūriu), kalnai neaiškių ir neišspręstų bylų. Diskusija kilo >>> kai pasinaudodami šia byla nekurie asmenys ėmė daryti politinę karjerą. >>> Kitaip sakant >>> didelė dalis žmonių nutarė "ė, gana, mums visai nereikia visokių >>> venckienių/kuolių hitlerio/stalino rolėj, grinevičiūtės/krivicko gebelso >>> rolėj, visokių smokas/ >>> Remigijus SS-komsomolcų rolėj". >>> O visokių "kodėl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynčija. Tik tuos >>> "kodėl" turi aiškintis teismai, prokurorai, o ne budulių minia. Taškas. >>> Už šio punkto >>> prasisdeda valstybės griovimas. Aš ir tikrai ne tik aš prieš. Mūsų >>> valstybė be abejo nėra tobula, bet griauti mes jos neleisime. >>> >>> "cinic" <a@b.c> wrote in message >>> news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net... >>> Aš suprantu apie ką tu kalbi, kad yra sunku taikyti 2 vertinimo sistemas >>> vienu metu (kai kalbėjom apie teisę ir moralę), nes tokiu būdu kai >>> kuriais atvejais tu negali priimti vienareikšmiško sprendimo. >>> Aš pats asmeniškai vengiu naudoti tokias sąvokas kaip “moralė” dėl jų >>> slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaišo straipsnį tai >>> reikia diskutuoti jo naudojamomis sąvokomis. >>> Matai, kaip čia viskas gavosi – tu duodi skaityti straipsnį, kur yra >>> kalbama apie teisės pirmenybę prieš moralę, o po to įrodinėji, kad >>> moralė apskirtai yra tuščias žodis. Tai gaunam, kad straipsnyje keliama >>> teisės pirmenybė prieš beprasmę sąvoką. >>> >>> Tavo išsakytus argumentus apie moralę reikėtų pritaikyti ir tokioms >>> “teisinėms” sąvokoms kaip “moralinė žala”, “garbė”, “orumas”, “pagarba”. >>> >>> Nepaisant pirminės diskusijos priežasties (palikim straipsnį su savo >>> teisėmis ir moralėmis ramybėje), diskusijoje išsirutuliojo gan įdomių >>> minčių. >>> Daugiau nebeliesiu moralės, bet pasistengsiu nenutrūkti nuo pagrindinės >>> mūsų diskusijos krypties: >>> Ar gali vienu metu būti naudojamos 2 vertinimo skalės? >>> >>> Antrąja vertinimo skale paimkim sveiką protą (nors ir žadėjau >>> nebegrįžti, bet išmetus moralę užpildom vakuumą). Dabar galėčiau >>> pasakyti visus savo teiginius kuriuos sakiau apie moralę patį žodį >>> “moralė” pakeisdamas jį į “sveikas protas”. >>> >>> Taigi, pakartoju klausimą, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu >>> būti naudojama teisė ir sveikas protas? Kokia kiekvieno jų vieta? >>> >>> Mano nuomone – ne. Darant sprendimus pirmiausiai turėtų būti >>> vadovaujamasi sveiku protu. >>> Kodėl būtent taip? Jau rašiau viename iš postų, kad koks bebūtų >>> taisyklių rinkinys jis visada bus nepilnas. Taisyklės yra daugelio >>> atvejų generalizacija. Turim labai kuriozišką atvejį: >>> Iš daugelio pavienių atvejų žmogus padaro taisyklę, bet jei kyla >>> klausimų apie taisyklės teisingumą tuomet vėl naudoja pavienius atvejus >>> kaip argumentus (kaip ir mes čia diskusijoje kaip argumentus naudojome >>> nacių bajeriukus, stalino beprotybę ir kiekvienas tuos pačius pavyzdžius >>> įvertinome skirtingai). >>> Taisyklės privalo eiti paskui sveiką protą, bet ne prieš. >>> >>> Eidamas kurioziškų precedentų keliu pateiksiu pavyzdį apie tavo minimą >>> KET: >>> Vairuotojas A girtas važiuoja konstitucijos pr. 3 juosta, sugalvoja >>> apsisukti, per ištisinę liniją suka į kairę, nebaigia manevro, sustoja >>> ir užmiega, auto stovi skersai važiuojamos dalies. Iš priekio atvažiuoja >>> B ir atsitrenkia į A. >>> Atvykusiam policininkui natūraliai kils pagunda eiti paprasčiausiu keliu >>> ir avarijos kaltininku pripažinti A. Labai didelis klausimas ar jis >>> paklausys liudininkų, kad avarijos metu A stovėjo, o B judėjo, nes yra >>> nepakantus idiotams stovintiems skersai kelio ir kadangi yra >>> principingas žmogus, juos baudžia. O jei paklausys liudininkų, >>> nenustebčiau, jei surašys abipusę kaltę. >>> O kaltas šiuo atveju vienareikšmiškai turėtų būti B. Čia apie tai, kad >>> teisė gali būti ne ką mažiau slidi nei moralė. O kad nebūtų slidi reikia >>> naudoti sveiką protą. >>> >>> Kad tai ką tu vadini teise būtų naudojama prieš sveiką protą, teisėjas >>> turėtų ne interpretuoti įstatymus, o turėti 1000 lapų >>> instrukciją-algoritmą kaip naudotis įstatymais (ir jo vietoje tada >>> reikėtų ne žmogaus su iq 130, 10 metų išsilavinimo ir 10k atlyginimo, o >>> galėtų būti marozas su iq 90, mokantis skaityti ir galintis dirbti už >>> 2000). Tada galėtume prieiti prie to ką kitame poste įvardijau kaip >>> teisėją – juodą dėžę. >>> Kol teisė yra tiesiog taisyklių rinkinys o ne algoritmas tol konfliktams >>> spręsti turi būti (1) samdomi išskirtinai aukšto intelekto žmonės tam, >>> kad galėtų prieš teisę pritaikyti sveiką protą. (2) Jiems turi būti >>> mokami išskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi būti taikomi >>> išskirtinai aukšti reikalavimai. Dabartinėje Lietuvos situacijoje >>> panašu, kad einama teisinga kryptimi – 2 jau kaip ir veikia, 3 – dalinai >>> (taikomi aukšti reputacijos reikalavimai), bet va 1 – abejotina. Dėl 1 >>> abejonės sumažės kai į atrankoje į teisėjus kaip vienas pagrindinių >>> kriterijų bus IQ testų rezultatai. >>> >>> Visa diskusija apie Garliavą kyla dėl ko? Dėl abejotinų teismų >>> sprendimų. Pakapstęs procesą iš tos perspektyvos kaip parašiau rastum >>> krūvas vietų kur teisėtvarka nesivadovavo sveiku protu. >>> Vienas pavydžių – mano klausimas kitame poste (į kurį, beje, išsisukai >>> neatsakęs) kodėl byla dėl gyvenimo vietos buvo nagrinėjama prieš >>> pedofilijos bylą... >>> >>> >>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>> news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net... >>> Na gal tokią analogiją pabandom: Keliu eismas. >>> Teisė duotu atveju būtų KET. Formalus, pakankamai gerai jau suderintas >>> ir labai mažai nevienareikšmiškų situacijų paliekantis taisyklių >>> rinkinys. >>> Moralė tokiu atveju būtų "bet juk man labai reikia". Tai vat ar norėtum >>> važiuot Vilniuj piko metu jei "teisė eitų kartu su morale", t.y. >>> argumentacija >>> vairuojančių būtų per pusę iš KET ir "man labai reikia". Tobiš pusė >>> vairuotojų >>> sustotų ant raudonos, pusė - nea. Faina, a ne ? >>> >>> Moralė yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono faktorių >>> iki >>> mėnulio fazės imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu dalyku >>> išžudyti milijonus žydų, bolševikai bei kitokie paleckiukai laiko labai >>> moraliu dalyku išžudyti milijonus netinginių ir protingesnių. Islamistai >>> laiko >>> labai moraliu dalyku žudyti žmones kurie kažką ne taip nupaišė ar >>> parašė. >>> Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku žudyti gydytojus bei >>> medseseris >>> atliekančias abortus. Ir taip toliau ir panašiai. >>> >>> "cinic" <a@b.c> wrote in message >>> news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net... >>>> Pabandom iš naujo, tik iš kito galo. >>>> Pasakyk kodėl teisė turi būti pagrindinis įrankis priimant sprendimus, >>>> o >>>> moralė - tik jei neužtenka teisės. >>>> Kad neužsimirštų pakartosiu savo poziciją - teisė turi eiti kartu su >>>> morale. >>>> Panašu, kad dėl sveiko proto mąstom vienodai, tai daugiau į temą >>>> nebetraukiam. > >