Taip, su tokiais pasaulio pabaiga garantuota, išsisukti nepavyks! Remigijus On 2012.07.18 16:12, Zveris wrote: > Ačiū Dievui, kad dar yra Lietuvoje tokių žmonių. > + > > "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message > news:ju671f$jrn$1@trimpas.omnitel.net... >> Ir visgi ne iki galo supranti. >> Nėra dviejų vertinimo sistemų. Yra vertinimas, jis remiasi kažkuo, >> kažkokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali būti teisiniai >> (taisyklių rinkinys), >> ir/arba moraliniai ("sveiko proto" tami tarpi), katrie, savo ruožtu >> nevartotini, jei tik įmanoma be jų apseiti, būtent dėl savo slidumo >> (nevienareikšmiškumo). >> Kitaip sakant vertinant galima remtis taisyklėmis, o galima ir >> beprasmėmis savokomis. Beprasmių savokų naudojimas beje atveria pukias >> galimybes >> visokioms ti korupcijoms bei kitokiems piktnaudžiavimams, ba >> kriterijai telieka "o man taip šviečiasi, išgraužkit". >> Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi tasyklės >> ir prasideda visokios pievos kaip moralė ir sveikas protas. Su tais >> tavo automobiliais >> visai nereikia jokios ti moralės, pilnai užtenka KET: A pažeidė tris >> straipsnnius (sėdo prie vairo neblaivus, kirto ištisinę, paliko stovėt >> auto neleistinoj vietoj >> nesiėmęs būtinų veiksmų), B atveju belieka išsiaiškint ar jis galėjo >> išvengti susidurimo su A (ar pakankamas matomumas buvo). Taisyklės ir >> daugiau nieko. >> Jokio slidumo, nebent pareigūnų tingumas/bukumas (bukumas šiuo atveju >> - nesugebėjimas suvokti taisyklių). Tik tiek. Jokios moralės. Jokių >> prieštaravimų. >> Kas link teisėjų IQ bei algų: na tai kaip pats matai net tokiu >> primityviu atveju kaip KET ir tie tavo A ir B nesugebėjai įsikirst į >> situaciją (t.y. būdamas tikrai >> ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis šioj srity (tiek >> KET konkrečiai tiek bendrafilosofinėj plotmėj tema "kas yra kas") jog >> galėtum dirbti >> teisėju ;) O tai jau tu esi žmogus, kuris atėjo šion NG, >> prisiregistravo, postina, savaitėmis seka diskusiją, rimtai ir be >> kliurkų (milžiniškas kontrastas nuo >> Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta minties ir t.t., t.y. jau >> automatu esi tarp labai mažos visuomenės dalies, išskirtinis bei >> rinktinis tsakant. O betgi >> kaip matom to nepakanka. >> Diskusija (masinė ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dėl >> abejotinų sprendimų. Kone visi teismų sprendimai yra abejotini (bent >> jau nepatenkintųjų tuo >> sprendimu požiūriu), kalnai neaiškių ir neišspręstų bylų. Diskusija >> kilo kai pasinaudodami šia byla nekurie asmenys ėmė daryti politinę >> karjerą. Kitaip sakant >> didelė dalis žmonių nutarė "ė, gana, mums visai nereikia visokių >> venckienių/kuolių hitlerio/stalino rolėj, grinevičiūtės/krivicko >> gebelso rolėj, visokių smokas/ >> Remigijus SS-komsomolcų rolėj". >> O visokių "kodėl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynčija. Tik >> tuos "kodėl" turi aiškintis teismai, prokurorai, o ne budulių minia. >> Taškas. Už šio punkto >> prasisdeda valstybės griovimas. Aš ir tikrai ne tik aš prieš. Mūsų >> valstybė be abejo nėra tobula, bet griauti mes jos neleisime. >> >> "cinic" <a@b.c> wrote in message news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net... >> Aš suprantu apie ką tu kalbi, kad yra sunku taikyti 2 vertinimo >> sistemas vienu metu (kai kalbėjom apie teisę ir moralę), nes tokiu >> būdu kai kuriais atvejais tu negali priimti vienareikšmiško sprendimo. >> Aš pats asmeniškai vengiu naudoti tokias sąvokas kaip “moralė” dėl jų >> slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaišo straipsnį tai >> reikia diskutuoti jo naudojamomis sąvokomis. >> Matai, kaip čia viskas gavosi – tu duodi skaityti straipsnį, kur yra >> kalbama apie teisės pirmenybę prieš moralę, o po to įrodinėji, kad >> moralė apskirtai yra tuščias žodis. Tai gaunam, kad straipsnyje >> keliama teisės pirmenybė prieš beprasmę sąvoką. >> >> Tavo išsakytus argumentus apie moralę reikėtų pritaikyti ir tokioms >> “teisinėms” sąvokoms kaip “moralinė žala”, “garbė”, “orumas”, “pagarba”. >> >> Nepaisant pirminės diskusijos priežasties (palikim straipsnį su savo >> teisėmis ir moralėmis ramybėje), diskusijoje išsirutuliojo gan įdomių >> minčių. >> Daugiau nebeliesiu moralės, bet pasistengsiu nenutrūkti nuo >> pagrindinės mūsų diskusijos krypties: >> Ar gali vienu metu būti naudojamos 2 vertinimo skalės? >> >> Antrąja vertinimo skale paimkim sveiką protą (nors ir žadėjau >> nebegrįžti, bet išmetus moralę užpildom vakuumą). Dabar galėčiau >> pasakyti visus savo teiginius kuriuos sakiau apie moralę patį žodį >> “moralė” pakeisdamas jį į “sveikas protas”. >> >> Taigi, pakartoju klausimą, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu >> būti naudojama teisė ir sveikas protas? Kokia kiekvieno jų vieta? >> >> Mano nuomone – ne. Darant sprendimus pirmiausiai turėtų būti >> vadovaujamasi sveiku protu. >> Kodėl būtent taip? Jau rašiau viename iš postų, kad koks bebūtų >> taisyklių rinkinys jis visada bus nepilnas. Taisyklės yra daugelio >> atvejų generalizacija. Turim labai kuriozišką atvejį: >> Iš daugelio pavienių atvejų žmogus padaro taisyklę, bet jei kyla >> klausimų apie taisyklės teisingumą tuomet vėl naudoja pavienius >> atvejus kaip argumentus (kaip ir mes čia diskusijoje kaip argumentus >> naudojome nacių bajeriukus, stalino beprotybę ir kiekvienas tuos >> pačius pavyzdžius įvertinome skirtingai). >> Taisyklės privalo eiti paskui sveiką protą, bet ne prieš. >> >> Eidamas kurioziškų precedentų keliu pateiksiu pavyzdį apie tavo minimą >> KET: >> Vairuotojas A girtas važiuoja konstitucijos pr. 3 juosta, sugalvoja >> apsisukti, per ištisinę liniją suka į kairę, nebaigia manevro, sustoja >> ir užmiega, auto stovi skersai važiuojamos dalies. Iš priekio >> atvažiuoja B ir atsitrenkia į A. >> Atvykusiam policininkui natūraliai kils pagunda eiti paprasčiausiu >> keliu ir avarijos kaltininku pripažinti A. Labai didelis klausimas ar >> jis paklausys liudininkų, kad avarijos metu A stovėjo, o B judėjo, nes >> yra nepakantus idiotams stovintiems skersai kelio ir kadangi yra >> principingas žmogus, juos baudžia. O jei paklausys liudininkų, >> nenustebčiau, jei surašys abipusę kaltę. >> O kaltas šiuo atveju vienareikšmiškai turėtų būti B. Čia apie tai, kad >> teisė gali būti ne ką mažiau slidi nei moralė. O kad nebūtų slidi >> reikia naudoti sveiką protą. >> >> Kad tai ką tu vadini teise būtų naudojama prieš sveiką protą, teisėjas >> turėtų ne interpretuoti įstatymus, o turėti 1000 lapų >> instrukciją-algoritmą kaip naudotis įstatymais (ir jo vietoje tada >> reikėtų ne žmogaus su iq 130, 10 metų išsilavinimo ir 10k atlyginimo, >> o galėtų būti marozas su iq 90, mokantis skaityti ir galintis dirbti >> už 2000). Tada galėtume prieiti prie to ką kitame poste įvardijau kaip >> teisėją – juodą dėžę. >> Kol teisė yra tiesiog taisyklių rinkinys o ne algoritmas tol >> konfliktams spręsti turi būti (1) samdomi išskirtinai aukšto intelekto >> žmonės tam, kad galėtų prieš teisę pritaikyti sveiką protą. (2) Jiems >> turi būti mokami išskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi >> būti taikomi išskirtinai aukšti reikalavimai. Dabartinėje Lietuvos >> situacijoje panašu, kad einama teisinga kryptimi – 2 jau kaip ir >> veikia, 3 – dalinai (taikomi aukšti reputacijos reikalavimai), bet va >> 1 – abejotina. Dėl 1 abejonės sumažės kai į atrankoje į teisėjus kaip >> vienas pagrindinių kriterijų bus IQ testų rezultatai. >> >> Visa diskusija apie Garliavą kyla dėl ko? Dėl abejotinų teismų >> sprendimų. Pakapstęs procesą iš tos perspektyvos kaip parašiau rastum >> krūvas vietų kur teisėtvarka nesivadovavo sveiku protu. >> Vienas pavydžių – mano klausimas kitame poste (į kurį, beje, išsisukai >> neatsakęs) kodėl byla dėl gyvenimo vietos buvo nagrinėjama prieš >> pedofilijos bylą... >> >> >> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >> news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net... >> Na gal tokią analogiją pabandom: Keliu eismas. >> Teisė duotu atveju būtų KET. Formalus, pakankamai gerai jau suderintas >> ir labai mažai nevienareikšmiškų situacijų paliekantis taisyklių >> rinkinys. >> Moralė tokiu atveju būtų "bet juk man labai reikia". Tai vat ar norėtum >> važiuot Vilniuj piko metu jei "teisė eitų kartu su morale", t.y. >> argumentacija >> vairuojančių būtų per pusę iš KET ir "man labai reikia". Tobiš pusė >> vairuotojų >> sustotų ant raudonos, pusė - nea. Faina, a ne ? >> >> Moralė yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono >> faktorių iki >> mėnulio fazės imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu dalyku >> išžudyti milijonus žydų, bolševikai bei kitokie paleckiukai laiko labai >> moraliu dalyku išžudyti milijonus netinginių ir protingesnių. Islamistai >> laiko >> labai moraliu dalyku žudyti žmones kurie kažką ne taip nupaišė ar parašė. >> Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku žudyti gydytojus bei medseseris >> atliekančias abortus. Ir taip toliau ir panašiai. >> >> "cinic" <a@b.c> wrote in message news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net... >>> Pabandom iš naujo, tik iš kito galo. >>> Pasakyk kodėl teisė turi būti pagrindinis įrankis priimant sprendimus, o >>> moralė - tik jei neužtenka teisės. >>> Kad neužsimirštų pakartosiu savo poziciją - teisė turi eiti kartu su >>> morale. >>> Panašu, kad dėl sveiko proto mąstom vienodai, tai daugiau į temą >>> nebetraukiam. >> >