Drąsu LR pilietį vadinti stribu. "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message news:ju84dt$sjj$1@trimpas.omnitel.net... > Kaip sakoma, stribas stribui akies nekerta :) > > "smokas" <no@nop.nop> wrote in message > news:ju6f6f$rjs$1@trimpas.omnitel.net... >> Patinka girto santechniko lygio pezalai? - ai, gi tiesa, tamstos >> milicininko analitiniai sugebejimai ne ka geresni :) >> >> On 2012-07-18 13:12:34 +0000, Zveris said: >> >>> Ačiū Dievui, kad dar yra Lietuvoje tokių žmonių. >>> + >>> >>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>> news:ju671f$jrn$1@trimpas.omnitel.net... >>>> Ir visgi ne iki galo supranti. >>>> Nėra dviejų vertinimo sistemų. Yra vertinimas, jis remiasi kažkuo, >>>> kažkokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali būti teisiniai >>>> (taisyklių rinkinys), >>>> ir/arba moraliniai ("sveiko proto" tami tarpi), katrie, savo ruožtu >>>> nevartotini, jei tik įmanoma be jų apseiti, būtent dėl savo slidumo >>>> (nevienareikšmiškumo). >>>> Kitaip sakant vertinant galima remtis taisyklėmis, o galima ir >>>> beprasmėmis savokomis. Beprasmių savokų naudojimas beje atveria pukias >>>> galimybes >>>> visokioms ti korupcijoms bei kitokiems piktnaudžiavimams, ba kriterijai >>>> telieka "o man taip šviečiasi, išgraužkit". >>>> Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi tasyklės ir >>>> prasideda visokios pievos kaip moralė ir sveikas protas. Su tais tavo >>>> automobiliais >>>> visai nereikia jokios ti moralės, pilnai užtenka KET: A pažeidė tris >>>> straipsnnius (sėdo prie vairo neblaivus, kirto ištisinę, paliko stovėt >>>> auto neleistinoj vietoj >>>> nesiėmęs būtinų veiksmų), B atveju belieka išsiaiškint ar jis galėjo >>>> išvengti susidurimo su A (ar pakankamas matomumas buvo). Taisyklės ir >>>> daugiau nieko. >>>> Jokio slidumo, nebent pareigūnų tingumas/bukumas (bukumas šiuo atveju - >>>> nesugebėjimas suvokti taisyklių). Tik tiek. Jokios moralės. Jokių >>>> prieštaravimų. >>>> Kas link teisėjų IQ bei algų: na tai kaip pats matai net tokiu >>>> primityviu atveju kaip KET ir tie tavo A ir B nesugebėjai įsikirst į >>>> situaciją (t.y. būdamas tikrai >>>> ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis šioj srity (tiek >>>> KET konkrečiai tiek bendrafilosofinėj plotmėj tema "kas yra kas") jog >>>> galėtum dirbti >>>> teisėju ;) O tai jau tu esi žmogus, kuris atėjo šion NG, >>>> prisiregistravo, postina, savaitėmis seka diskusiją, rimtai ir be >>>> kliurkų (milžiniškas kontrastas nuo >>>> Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta minties ir t.t., t.y. jau >>>> automatu esi tarp labai mažos visuomenės dalies, išskirtinis bei >>>> rinktinis tsakant. O betgi >>>> kaip matom to nepakanka. >>>> Diskusija (masinė ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dėl >>>> abejotinų sprendimų. Kone visi teismų sprendimai yra abejotini (bent >>>> jau nepatenkintųjų tuo >>>> sprendimu požiūriu), kalnai neaiškių ir neišspręstų bylų. Diskusija >>>> kilo kai pasinaudodami šia byla nekurie asmenys ėmė daryti politinę >>>> karjerą. Kitaip sakant >>>> didelė dalis žmonių nutarė "ė, gana, mums visai nereikia visokių >>>> venckienių/kuolių hitlerio/stalino rolėj, grinevičiūtės/krivicko >>>> gebelso rolėj, visokių smokas/ >>>> Remigijus SS-komsomolcų rolėj". >>>> O visokių "kodėl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynčija. Tik tuos >>>> "kodėl" turi aiškintis teismai, prokurorai, o ne budulių minia. Taškas. >>>> Už šio punkto >>>> prasisdeda valstybės griovimas. Aš ir tikrai ne tik aš prieš. Mūsų >>>> valstybė be abejo nėra tobula, bet griauti mes jos neleisime. >>>> >>>> "cinic" <a@b.c> wrote in message >>>> news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net... >>>> Aš suprantu apie ką tu kalbi, kad yra sunku taikyti 2 vertinimo >>>> sistemas vienu metu (kai kalbėjom apie teisę ir moralę), nes tokiu būdu >>>> kai kuriais atvejais tu negali priimti vienareikšmiško sprendimo. >>>> Aš pats asmeniškai vengiu naudoti tokias sąvokas kaip “moralė” dėl jų >>>> slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaišo straipsnį tai >>>> reikia diskutuoti jo naudojamomis sąvokomis. >>>> Matai, kaip čia viskas gavosi – tu duodi skaityti straipsnį, kur yra >>>> kalbama apie teisės pirmenybę prieš moralę, o po to įrodinėji, kad >>>> moralė apskirtai yra tuščias žodis. Tai gaunam, kad straipsnyje keliama >>>> teisės pirmenybė prieš beprasmę sąvoką. >>>> >>>> Tavo išsakytus argumentus apie moralę reikėtų pritaikyti ir tokioms >>>> “teisinėms” sąvokoms kaip “moralinė žala”, “garbė”, “orumas”, “pagarba”. >>>> >>>> Nepaisant pirminės diskusijos priežasties (palikim straipsnį su savo >>>> teisėmis ir moralėmis ramybėje), diskusijoje išsirutuliojo gan įdomių >>>> minčių. >>>> Daugiau nebeliesiu moralės, bet pasistengsiu nenutrūkti nuo pagrindinės >>>> mūsų diskusijos krypties: >>>> Ar gali vienu metu būti naudojamos 2 vertinimo skalės? >>>> >>>> Antrąja vertinimo skale paimkim sveiką protą (nors ir žadėjau >>>> nebegrįžti, bet išmetus moralę užpildom vakuumą). Dabar galėčiau >>>> pasakyti visus savo teiginius kuriuos sakiau apie moralę patį žodį >>>> “moralė” pakeisdamas jį į “sveikas protas”. >>>> >>>> Taigi, pakartoju klausimą, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu >>>> būti naudojama teisė ir sveikas protas? Kokia kiekvieno jų vieta? >>>> >>>> Mano nuomone – ne. Darant sprendimus pirmiausiai turėtų būti >>>> vadovaujamasi sveiku protu. >>>> Kodėl būtent taip? Jau rašiau viename iš postų, kad koks bebūtų >>>> taisyklių rinkinys jis visada bus nepilnas. Taisyklės yra daugelio >>>> atvejų generalizacija. Turim labai kuriozišką atvejį: >>>> Iš daugelio pavienių atvejų žmogus padaro taisyklę, bet jei kyla >>>> klausimų apie taisyklės teisingumą tuomet vėl naudoja pavienius atvejus >>>> kaip argumentus (kaip ir mes čia diskusijoje kaip argumentus naudojome >>>> nacių bajeriukus, stalino beprotybę ir kiekvienas tuos pačius >>>> pavyzdžius įvertinome skirtingai). >>>> Taisyklės privalo eiti paskui sveiką protą, bet ne prieš. >>>> >>>> Eidamas kurioziškų precedentų keliu pateiksiu pavyzdį apie tavo minimą >>>> KET: >>>> Vairuotojas A girtas važiuoja konstitucijos pr. 3 juosta, sugalvoja >>>> apsisukti, per ištisinę liniją suka į kairę, nebaigia manevro, sustoja >>>> ir užmiega, auto stovi skersai važiuojamos dalies. Iš priekio >>>> atvažiuoja B ir atsitrenkia į A. >>>> Atvykusiam policininkui natūraliai kils pagunda eiti paprasčiausiu >>>> keliu ir avarijos kaltininku pripažinti A. Labai didelis klausimas ar >>>> jis paklausys liudininkų, kad avarijos metu A stovėjo, o B judėjo, nes >>>> yra nepakantus idiotams stovintiems skersai kelio ir kadangi yra >>>> principingas žmogus, juos baudžia. O jei paklausys liudininkų, >>>> nenustebčiau, jei surašys abipusę kaltę. >>>> O kaltas šiuo atveju vienareikšmiškai turėtų būti B. Čia apie tai, kad >>>> teisė gali būti ne ką mažiau slidi nei moralė. O kad nebūtų slidi >>>> reikia naudoti sveiką protą. >>>> >>>> Kad tai ką tu vadini teise būtų naudojama prieš sveiką protą, teisėjas >>>> turėtų ne interpretuoti įstatymus, o turėti 1000 lapų >>>> instrukciją-algoritmą kaip naudotis įstatymais (ir jo vietoje tada >>>> reikėtų ne žmogaus su iq 130, 10 metų išsilavinimo ir 10k atlyginimo, o >>>> galėtų būti marozas su iq 90, mokantis skaityti ir galintis dirbti už >>>> 2000). Tada galėtume prieiti prie to ką kitame poste įvardijau kaip >>>> teisėją – juodą dėžę. >>>> Kol teisė yra tiesiog taisyklių rinkinys o ne algoritmas tol >>>> konfliktams spręsti turi būti (1) samdomi išskirtinai aukšto intelekto >>>> žmonės tam, kad galėtų prieš teisę pritaikyti sveiką protą. (2) Jiems >>>> turi būti mokami išskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi >>>> būti taikomi išskirtinai aukšti reikalavimai. Dabartinėje Lietuvos >>>> situacijoje panašu, kad einama teisinga kryptimi – 2 jau kaip ir >>>> veikia, 3 – dalinai (taikomi aukšti reputacijos reikalavimai), bet va >>>> 1 – abejotina. Dėl 1 abejonės sumažės kai į atrankoje į teisėjus kaip >>>> vienas pagrindinių kriterijų bus IQ testų rezultatai. >>>> >>>> Visa diskusija apie Garliavą kyla dėl ko? Dėl abejotinų teismų >>>> sprendimų. Pakapstęs procesą iš tos perspektyvos kaip parašiau rastum >>>> krūvas vietų kur teisėtvarka nesivadovavo sveiku protu. >>>> Vienas pavydžių – mano klausimas kitame poste (į kurį, beje, išsisukai >>>> neatsakęs) kodėl byla dėl gyvenimo vietos buvo nagrinėjama prieš >>>> pedofilijos bylą... >>>> >>>> >>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>> news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net... >>>> Na gal tokią analogiją pabandom: Keliu eismas. >>>> Teisė duotu atveju būtų KET. Formalus, pakankamai gerai jau suderintas >>>> ir labai mažai nevienareikšmiškų situacijų paliekantis taisyklių >>>> rinkinys. >>>> Moralė tokiu atveju būtų "bet juk man labai reikia". Tai vat ar norėtum >>>> važiuot Vilniuj piko metu jei "teisė eitų kartu su morale", t.y. >>>> argumentacija >>>> vairuojančių būtų per pusę iš KET ir "man labai reikia". Tobiš pusė >>>> vairuotojų >>>> sustotų ant raudonos, pusė - nea. Faina, a ne ? >>>> >>>> Moralė yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono faktorių >>>> iki >>>> mėnulio fazės imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu dalyku >>>> išžudyti milijonus žydų, bolševikai bei kitokie paleckiukai laiko labai >>>> moraliu dalyku išžudyti milijonus netinginių ir protingesnių. >>>> Islamistai >>>> laiko >>>> labai moraliu dalyku žudyti žmones kurie kažką ne taip nupaišė ar >>>> parašė. >>>> Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku žudyti gydytojus bei >>>> medseseris >>>> atliekančias abortus. Ir taip toliau ir panašiai. >>>> >>>> "cinic" <a@b.c> wrote in message >>>> news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net... >>>>> Pabandom iš naujo, tik iš kito galo. >>>>> Pasakyk kodėl teisė turi būti pagrindinis įrankis priimant sprendimus, >>>>> o >>>>> moralė - tik jei neužtenka teisės. >>>>> Kad neužsimirštų pakartosiu savo poziciją - teisė turi eiti kartu su >>>>> morale. >>>>> Panašu, kad dėl sveiko proto mąstom vienodai, tai daugiau į temą >>>>> nebetraukiam. >> >> > >