Tema: Re: Na ir dar :)
Autorius: smokas
Data: 2012-07-12 21:15:42
O tau is siknos nuo protines itampos dar lymetalis neverba?

:)

On 2012-07-12 17:42:36 +0000, Alvidon said:

> 
> 
> "cinic" <nekenciu@telekomo.lt> wrote in message 
> news:jtkpes$l4m$1@trimpas.omnitel.net...
> 
>> Kadangi rašydamas postą į kurį dabar atsakau padariau krūvą administracinių 
>> 
>> klaidų (replyinau ne ten, etc etc) tai bijau, kad krūva mano darbo neliktų 
>> 
>> nepasiekusi auditorijos.
>> 
>> Todėl prašau tamstos Alvidon ką nors atsakyti šia tema.
>> 
>> 
>> 
>> "cinic" <nekenciu@telekomo.lt> wrote in message 
>> 
>> news:jtkbdm$9me$1@trimpas.omnitel.net...
>> 
>>> Gerai, aš galiu apibendrinti (pateiksiu tik tezes, neversiu įrodymų, jei 
>>> 
>>> tamsta norėsit pažiūrėti ar M.L.Kingo doktrina atlaiko sveiko proto, 
>>> 
>>> tiesos, moralės kritiką teks pasidomėti pačiam kitur). Nesu vertėjas, kai 
>>> 
>>> kuriuos žodžius (pvz. veiksmažodis square) bandau versti pagal google 
>>> 
>>> translate. Taip pat nepriimu atsakomybės jei pats ką nors pražiūrėjau 
>>> 
>>> supratau savaip.
>>> 
>>> 
>>> 
>>> Teisingi ir neteisingi įstatymai pagal Martiną Luterį Kingą (toliau - MLK)
>>> 
>>> 
>>> 
>>> MLK įstatymus skiria į teisingus ir neteisingus.
>>> 
>>> Teisingas įstatymas - toks įstatymas kuris besąlygiškai dera su moraline 
>>> 
>>> teise arba dievo teise.
>>> 
>>> Neteisingas įstatymas - toks įstatymas kuris nedera su moraline teise.
>>> 
> 
> 
> Nieko čia naujo tiesa sakant. Tūkstantmečiai šiai koncepcijai. Visa bėda
> 
> prasideda kai nuo teorijos pereinama prie praktikos. Vat tada ir išlenda
> 
> visu savo šlykštumu faktas, kad moralinė ir/ar dievo teisė - fig znaet kas,
> 
> savoka tipo prezervatyvas, ant ko nori ant to ir užtempsi, o jei dar pinigai
> 
> bei interesai patampys...
> 
> 
> 
>>> 
>>> 
>>> Toliau jis dar papildo šias sąvokas:
>>> 
>>> Bet kuris įstatymas kuris patobulina žmogaus asmenybę yra teisingas.
>>> 
>>> Bet kuris įstatymas kuris griauna žmogaus asmenybę yra neteisingas
>>> 
> 
> 
> Na čia jau naujesnė doktrina, tik keli šimtmečiai musie jai, taip grubiai
> 
> nuo Renesanso jin lyst viešumon pradėjo. Na o problemos tos pačios:
> 
> ir kas gi ta žmogaus asmenybė beigis jos tobulinimas.
> 
> Toli nevaišktant: a gėjai kaip ? ;)
> 
> 
> 
>>> 
>>> 
>>> Ir logiškai seka MLK išvados:
>>> 
>>> Žmogus privalo paklusti teisingam įstatymui ir nepaklusti neteisingam 
>>> 
>>> įstatymui.
>>> 
> 
> 
> O vat čia jau slidus reikalas ;) Dafai padaryk apklausą bilkuriam kalėjime: 
> 
> kiek kalinių savanoriškai paklus, kaip bus su jų įstatymo teisingumo samprata ?
> 
> Ar tikrai jin tau patiks ?
> 
> Bet slidumas tai ne tame. Tai jau galima (o dažnai ir reikia) patraktuot kaip
> 
> riaušių kurstymą. Jei rusai savo laiku būtų taip partraktavę bolševikus...
> 
> 
> 
>>> 
>>> 
>>> Toliau seka straipsnio autoriaus interpretacija (jau nebe MLK mintys) apie 
>>> 
>>> tai, kad problema tampa tai, kad kiekvienas žmogus turi nuspręsti ar 
>>> 
>>> įstatymas teisingas ar neteisingas.
>>> 
>>> Problemos sprendimui siūlo taikyti tokią maždaug taisyklę: jei valstbės 
>>> 
>>> santvarka gali būti laikoma konstitucine demokratija, tuomet teisėjas 
>>> 
>>> turėtų spręsti ar įstatymas teisingas ar ne ir atitinkamai priimti 
>>> 
>>> sprendimą, pilietis turėtų laikytis visų įstatymų. Jei valstybė - ne 
>>> 
>>> konstitucinė demokratija, tuomet turėtų nesilaikyti neteisingų įstatymų.
>>> 
> 
> 
> 
> 
> Tiesa sakant visa tai yra tiesiog kairiuoliška sapalionė. Jei jau kiekvienas
> 
> ims spręst, tai ir gausim arba somališkus piratus arba kimirseniją (jei
> 
> tarp piratų atsiras savas Mindaugas, kuris visus pastroins).
> 
> 
> 
>>> Ir parodo naują problemą - konstitucinėje demokratijoje trūksta teisėtų 
>>> 
>>> būdų kovoti prieš neteisingus įstatymus.
>>> 
> 
> 
> Och, mnie by jego problemy... Tai jis tikisi žinąs teisingas/neteisingas
> 
> sprendimą ? Tadu aš nenoriu tokių hitlerių/stalinų/polpotų valdžioj.
> 
> Be abejo demokratija - itin idiotiška politinė santvarka, bėda tik tame
> 
> kad kolkas niekas nesugalvojo efektyvesnės, tiek gučių ir kitokių
> 
> mersedesų pertekliaus prasme, tiek žmogaus geros savijautos prasme.
> 
> 
> 
>>> 
>>> 
>>> Toliau seka samprotavimai apie tai, kad šalies teisininkai turėtų dėti 
>>> 
>>> pastangas, kad neteisingi įstatymai negimtų, bet to jau nesmulkinsiu.
>>> 
> 
> 
> Tai vat čia ir prasideda tai kas turi prasmę ;)
> 
> 
> 
>>> 
>>> 
>>> Pagal šio straipsnio autorių (pabrėžiu, kad ne tiesiogiai pagal MLK) 
>>> 
>>> spręsti ar įstatymas yra teisingas ar neteisingas paliekamas žmogui, o 
>>> 
>>> konstitucinės demokratijos atveju - tas žmogus yra teisėjas.
>>> 
>>> Peršasi išvada, kad Garliavos istorijoje visi visus sprendimus prėmę 
>>> 
>>> teisėjai turėjo būti tie žmonės kurie turėjo priimti sprendimą remdamiesi 
>>> 
>>> moralinio teisingumo aspektu.
>>> 
> 
> 
> Kas yra moralinis teisingumas ? Kas ? Osvencimas, GULAG'as, Polpotas ?
> 
> Kalnai sudegintų raganų ir išžudytų eretikų viduramžiuose ? Visus šiuos
> 
> dalykus lydėjo meilė moralei ir panieka teisei.
> 
> 
> 
>>> Ši išvada visiškai priešinga Karolio Jovaišos samprotavimams.
>>> 
> 
> 
> Tiesa sakant visai ne preišinga ;) Tai tiesiog skirtingos sferos.
> 
> Vienas šneka "kaip grąžu miške dieviškai moraliai" kitas gi "kaip čia
> 
> padarius kad žmonės neišsiskerstu kilus mažiausiam nesutarimui".
> 
> 
> 
>>> 
>>> 
>>> Ir pabaigai galėčiau visiškai neatsakingai paspėlioti, kad kompensacija už 
>>> 
>>> moralinių sprendimų kančias ir moralines rizikas yra įtrauktas į teisėjų 
>>> 
>>> atlygį. Ar kaip tik - aukšti teisėjų atlyginimai turi kompensuoti žalą už 
>>> 
>>> asmenybės degradavimą priimant neteisingais įstatymais paremtus 
>>> 
>>> sprendimus?
>>> 
> 
> 
> Jei teisėjas operuoja moralės argumentais - reiškias kažkas labai negerai
> 
> Danijos karalystėj, tobiš teisinėj sistemoj. Parlamentarai šudą sumalė 
> reiškias.
> 
> Nu a konstitucinės demokratijos atveju tai jog reiškia rinkėjai šudą sumalė...
> 
> 
> 
>>> 
>>> 
>>> "cinic" <a@b.c> wrote in message news:jtjl7b$k80$1@trimpas.omnitel.net...
>>> 
>>>> Jei jau diskutuoti panaudojant svetimas mintis, tuomet manau gerb. 
>>>> 
>>>> Alvidon minimam Karoliui Jovaišui galima oponuoti šiuo straipsniu:
>>>> 
>>>> http://themoderatevoice.com/9615/just-and-unjust-laws-according-to-dr-martin-luther-king-jr/ 
>>>> 
>>>> 
>>>> 
>>>> 
>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message 
>>>>> 
>>>>> news:jthlsd$mk$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>> 
>>>>> http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/kjovaisas-kodel-reikia-grieztai-skirti-teise-nuo-morales.d?id=59080681 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> Na, ar nors vienas iš oponentų sugebėtų argumentuotai paprieštaraut ?
>>>>> 
>>>>> T.y. pateikti kažką panašaus į "autorius ten_ir_ten klysta, nes..."
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> Varijantai "autorius - ožys" nesiskaito, tai veikų darželio lygis, nu
>>>>> 
>>>>> arba santechnik-san lygis (budulių patvorinių).
>>>>> 
>>>> 
>>>> 
>>> 
>>> 
>>> 
>>> 
>> 
>>