O tau is siknos nuo protines itampos dar lymetalis neverba? :) On 2012-07-12 17:42:36 +0000, Alvidon said: > > > "cinic" <nekenciu@telekomo.lt> wrote in message > news:jtkpes$l4m$1@trimpas.omnitel.net... > >> Kadangi rašydamas postą į kurį dabar atsakau padariau krūvą administracinių >> >> klaidų (replyinau ne ten, etc etc) tai bijau, kad krūva mano darbo neliktų >> >> nepasiekusi auditorijos. >> >> Todėl prašau tamstos Alvidon ką nors atsakyti šia tema. >> >> >> >> "cinic" <nekenciu@telekomo.lt> wrote in message >> >> news:jtkbdm$9me$1@trimpas.omnitel.net... >> >>> Gerai, aš galiu apibendrinti (pateiksiu tik tezes, neversiu įrodymų, jei >>> >>> tamsta norėsit pažiūrėti ar M.L.Kingo doktrina atlaiko sveiko proto, >>> >>> tiesos, moralės kritiką teks pasidomėti pačiam kitur). Nesu vertėjas, kai >>> >>> kuriuos žodžius (pvz. veiksmažodis square) bandau versti pagal google >>> >>> translate. Taip pat nepriimu atsakomybės jei pats ką nors pražiūrėjau >>> >>> supratau savaip. >>> >>> >>> >>> Teisingi ir neteisingi įstatymai pagal Martiną Luterį Kingą (toliau - MLK) >>> >>> >>> >>> MLK įstatymus skiria į teisingus ir neteisingus. >>> >>> Teisingas įstatymas - toks įstatymas kuris besąlygiškai dera su moraline >>> >>> teise arba dievo teise. >>> >>> Neteisingas įstatymas - toks įstatymas kuris nedera su moraline teise. >>> > > > Nieko čia naujo tiesa sakant. Tūkstantmečiai šiai koncepcijai. Visa bėda > > prasideda kai nuo teorijos pereinama prie praktikos. Vat tada ir išlenda > > visu savo šlykštumu faktas, kad moralinė ir/ar dievo teisė - fig znaet kas, > > savoka tipo prezervatyvas, ant ko nori ant to ir užtempsi, o jei dar pinigai > > bei interesai patampys... > > > >>> >>> >>> Toliau jis dar papildo šias sąvokas: >>> >>> Bet kuris įstatymas kuris patobulina žmogaus asmenybę yra teisingas. >>> >>> Bet kuris įstatymas kuris griauna žmogaus asmenybę yra neteisingas >>> > > > Na čia jau naujesnė doktrina, tik keli šimtmečiai musie jai, taip grubiai > > nuo Renesanso jin lyst viešumon pradėjo. Na o problemos tos pačios: > > ir kas gi ta žmogaus asmenybė beigis jos tobulinimas. > > Toli nevaišktant: a gėjai kaip ? ;) > > > >>> >>> >>> Ir logiškai seka MLK išvados: >>> >>> Žmogus privalo paklusti teisingam įstatymui ir nepaklusti neteisingam >>> >>> įstatymui. >>> > > > O vat čia jau slidus reikalas ;) Dafai padaryk apklausą bilkuriam kalėjime: > > kiek kalinių savanoriškai paklus, kaip bus su jų įstatymo teisingumo samprata ? > > Ar tikrai jin tau patiks ? > > Bet slidumas tai ne tame. Tai jau galima (o dažnai ir reikia) patraktuot kaip > > riaušių kurstymą. Jei rusai savo laiku būtų taip partraktavę bolševikus... > > > >>> >>> >>> Toliau seka straipsnio autoriaus interpretacija (jau nebe MLK mintys) apie >>> >>> tai, kad problema tampa tai, kad kiekvienas žmogus turi nuspręsti ar >>> >>> įstatymas teisingas ar neteisingas. >>> >>> Problemos sprendimui siūlo taikyti tokią maždaug taisyklę: jei valstbės >>> >>> santvarka gali būti laikoma konstitucine demokratija, tuomet teisėjas >>> >>> turėtų spręsti ar įstatymas teisingas ar ne ir atitinkamai priimti >>> >>> sprendimą, pilietis turėtų laikytis visų įstatymų. Jei valstybė - ne >>> >>> konstitucinė demokratija, tuomet turėtų nesilaikyti neteisingų įstatymų. >>> > > > > > Tiesa sakant visa tai yra tiesiog kairiuoliška sapalionė. Jei jau kiekvienas > > ims spręst, tai ir gausim arba somališkus piratus arba kimirseniją (jei > > tarp piratų atsiras savas Mindaugas, kuris visus pastroins). > > > >>> Ir parodo naują problemą - konstitucinėje demokratijoje trūksta teisėtų >>> >>> būdų kovoti prieš neteisingus įstatymus. >>> > > > Och, mnie by jego problemy... Tai jis tikisi žinąs teisingas/neteisingas > > sprendimą ? Tadu aš nenoriu tokių hitlerių/stalinų/polpotų valdžioj. > > Be abejo demokratija - itin idiotiška politinė santvarka, bėda tik tame > > kad kolkas niekas nesugalvojo efektyvesnės, tiek gučių ir kitokių > > mersedesų pertekliaus prasme, tiek žmogaus geros savijautos prasme. > > > >>> >>> >>> Toliau seka samprotavimai apie tai, kad šalies teisininkai turėtų dėti >>> >>> pastangas, kad neteisingi įstatymai negimtų, bet to jau nesmulkinsiu. >>> > > > Tai vat čia ir prasideda tai kas turi prasmę ;) > > > >>> >>> >>> Pagal šio straipsnio autorių (pabrėžiu, kad ne tiesiogiai pagal MLK) >>> >>> spręsti ar įstatymas yra teisingas ar neteisingas paliekamas žmogui, o >>> >>> konstitucinės demokratijos atveju - tas žmogus yra teisėjas. >>> >>> Peršasi išvada, kad Garliavos istorijoje visi visus sprendimus prėmę >>> >>> teisėjai turėjo būti tie žmonės kurie turėjo priimti sprendimą remdamiesi >>> >>> moralinio teisingumo aspektu. >>> > > > Kas yra moralinis teisingumas ? Kas ? Osvencimas, GULAG'as, Polpotas ? > > Kalnai sudegintų raganų ir išžudytų eretikų viduramžiuose ? Visus šiuos > > dalykus lydėjo meilė moralei ir panieka teisei. > > > >>> Ši išvada visiškai priešinga Karolio Jovaišos samprotavimams. >>> > > > Tiesa sakant visai ne preišinga ;) Tai tiesiog skirtingos sferos. > > Vienas šneka "kaip grąžu miške dieviškai moraliai" kitas gi "kaip čia > > padarius kad žmonės neišsiskerstu kilus mažiausiam nesutarimui". > > > >>> >>> >>> Ir pabaigai galėčiau visiškai neatsakingai paspėlioti, kad kompensacija už >>> >>> moralinių sprendimų kančias ir moralines rizikas yra įtrauktas į teisėjų >>> >>> atlygį. Ar kaip tik - aukšti teisėjų atlyginimai turi kompensuoti žalą už >>> >>> asmenybės degradavimą priimant neteisingais įstatymais paremtus >>> >>> sprendimus? >>> > > > Jei teisėjas operuoja moralės argumentais - reiškias kažkas labai negerai > > Danijos karalystėj, tobiš teisinėj sistemoj. Parlamentarai šudą sumalė > reiškias. > > Nu a konstitucinės demokratijos atveju tai jog reiškia rinkėjai šudą sumalė... > > > >>> >>> >>> "cinic" <a@b.c> wrote in message news:jtjl7b$k80$1@trimpas.omnitel.net... >>> >>>> Jei jau diskutuoti panaudojant svetimas mintis, tuomet manau gerb. >>>> >>>> Alvidon minimam Karoliui Jovaišui galima oponuoti šiuo straipsniu: >>>> >>>> http://themoderatevoice.com/9615/just-and-unjust-laws-according-to-dr-martin-luther-king-jr/ >>>> >>>> >>>> >>>> >>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>>> >>>>> news:jthlsd$mk$1@trimpas.omnitel.net... >>>>> >>>>> http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/kjovaisas-kodel-reikia-grieztai-skirti-teise-nuo-morales.d?id=59080681 >>>>> >>>>> >>>>> >>>>> >>>>> Na, ar nors vienas iš oponentų sugebėtų argumentuotai paprieštaraut ? >>>>> >>>>> T.y. pateikti kažką panašaus į "autorius ten_ir_ten klysta, nes..." >>>>> >>>>> >>>>> >>>>> Varijantai "autorius - ožys" nesiskaito, tai veikų darželio lygis, nu >>>>> >>>>> arba santechnik-san lygis (budulių patvorinių). >>>>> >>>> >>>> >>> >>> >>> >>> >> >>