> Žmogus privalo paklusti teisingam įstatymui ir nepaklusti neteisingam > įstatymui. Nesąmonė, įstatymus kuria tie patys žmonės. Lukiškėse pilna tokių kurie nenori paklusti "neteisingiems" įstatymams. Kas nusprendžia kad įstatymas teisingas ar ne? "cinic" <nekenciu@telekomo.lt> wrote in message news:jtkpes$l4m$1@trimpas.omnitel.net... > Kadangi rašydamas postą į kurį dabar atsakau padariau krūvą > administracinių klaidų (replyinau ne ten, etc etc) tai bijau, kad krūva > mano darbo neliktų nepasiekusi auditorijos. > Todėl prašau tamstos Alvidon ką nors atsakyti šia tema. > > "cinic" <nekenciu@telekomo.lt> wrote in message > news:jtkbdm$9me$1@trimpas.omnitel.net... >> Gerai, aš galiu apibendrinti (pateiksiu tik tezes, neversiu įrodymų, jei >> tamsta norėsit pažiūrėti ar M.L.Kingo doktrina atlaiko sveiko proto, >> tiesos, moralės kritiką teks pasidomėti pačiam kitur). Nesu vertėjas, kai >> kuriuos žodžius (pvz. veiksmažodis square) bandau versti pagal google >> translate. Taip pat nepriimu atsakomybės jei pats ką nors pražiūrėjau >> supratau savaip. >> >> Teisingi ir neteisingi įstatymai pagal Martiną Luterį Kingą (toliau - >> MLK) >> >> MLK įstatymus skiria į teisingus ir neteisingus. >> Teisingas įstatymas - toks įstatymas kuris besąlygiškai dera su moraline >> teise arba dievo teise. >> Neteisingas įstatymas - toks įstatymas kuris nedera su moraline teise. >> >> Toliau jis dar papildo šias sąvokas: >> Bet kuris įstatymas kuris patobulina žmogaus asmenybę yra teisingas. >> Bet kuris įstatymas kuris griauna žmogaus asmenybę yra neteisingas >> >> Ir logiškai seka MLK išvados: >> Žmogus privalo paklusti teisingam įstatymui ir nepaklusti neteisingam >> įstatymui. >> >> Toliau seka straipsnio autoriaus interpretacija (jau nebe MLK mintys) >> apie tai, kad problema tampa tai, kad kiekvienas žmogus turi nuspręsti ar >> įstatymas teisingas ar neteisingas. >> Problemos sprendimui siūlo taikyti tokią maždaug taisyklę: jei valstbės >> santvarka gali būti laikoma konstitucine demokratija, tuomet teisėjas >> turėtų spręsti ar įstatymas teisingas ar ne ir atitinkamai priimti >> sprendimą, pilietis turėtų laikytis visų įstatymų. Jei valstybė - ne >> konstitucinė demokratija, tuomet turėtų nesilaikyti neteisingų įstatymų. >> Ir parodo naują problemą - konstitucinėje demokratijoje trūksta teisėtų >> būdų kovoti prieš neteisingus įstatymus. >> >> Toliau seka samprotavimai apie tai, kad šalies teisininkai turėtų dėti >> pastangas, kad neteisingi įstatymai negimtų, bet to jau nesmulkinsiu. >> >> Pagal šio straipsnio autorių (pabrėžiu, kad ne tiesiogiai pagal MLK) >> spręsti ar įstatymas yra teisingas ar neteisingas paliekamas žmogui, o >> konstitucinės demokratijos atveju - tas žmogus yra teisėjas. >> Peršasi išvada, kad Garliavos istorijoje visi visus sprendimus prėmę >> teisėjai turėjo būti tie žmonės kurie turėjo priimti sprendimą remdamiesi >> moralinio teisingumo aspektu. >> Ši išvada visiškai priešinga Karolio Jovaišos samprotavimams. >> >> Ir pabaigai galėčiau visiškai neatsakingai paspėlioti, kad kompensacija >> už moralinių sprendimų kančias ir moralines rizikas yra įtrauktas į >> teisėjų atlygį. Ar kaip tik - aukšti teisėjų atlyginimai turi kompensuoti >> žalą už asmenybės degradavimą priimant neteisingais įstatymais paremtus >> sprendimus? >> >> "cinic" <a@b.c> wrote in message news:jtjl7b$k80$1@trimpas.omnitel.net... >>> Jei jau diskutuoti panaudojant svetimas mintis, tuomet manau gerb. >>> Alvidon minimam Karoliui Jovaišui galima oponuoti šiuo straipsniu: >>> http://themoderatevoice.com/9615/just-and-unjust-laws-according-to-dr-martin-luther-king-jr/ >>> >>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>> news:jthlsd$mk$1@trimpas.omnitel.net... >>>> http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/kjovaisas-kodel-reikia-grieztai-skirti-teise-nuo-morales.d?id=59080681 >>>> >>>> Na, ar nors vienas iš oponentų sugebėtų argumentuotai paprieštaraut ? >>>> T.y. pateikti kažką panašaus į "autorius ten_ir_ten klysta, nes..." >>>> >>>> Varijantai "autorius - ožys" nesiskaito, tai veikų darželio lygis, nu >>>> arba santechnik-san lygis (budulių patvorinių). >>> >> >> > >