Siaip jau man, kaip siek tiek su medicina susijusiam, klausimas pakilo :) - kaip galima kokybiska ekspertize be exhumacijos atlikti? PS Gal ir apie psichologines expertizes zinote? - man TIKRAI idomu, kodel neturincio klinikines patirties psichologo nuomone tokia svari yra? PPS Prasom be pezalu a la alvidonas pilstymo. On 2012-07-18 13:55:19 +0000, Zveris said: > Gal čia Alvidon adresuota, bet ir aš sureaguosiu. > > 1. Mūsų teisėsauga yra visuomenės dalis, todėl jei teigi, kad visuomenė > neideali, tai ir teisėsauga automatiškai nėra ideali. > 2. Vienoje vietoje naudoji sąvoka "teisėtvarka", kitoje apie tą patį > šnekėdamas "teisėsauga". Tai nevienodos sąvokos. Jei kalba eina apie > policiją ir prokuratūrą, tai logiškiau naudoti "teisėsauga". > 3. Vėlgi - šioje byloje suplakti du dalykai - TEISĖSAUGOS darbas (kaip > tyrė bylą, terminai, atlikti procesiniai veiksmai ir t.t.) ir TEISMŲ > darbas (priimami sprendimai, nutarimai ir t.t.). > > Violetinei (be įronijos) visuomenes daliai giliai px - jie tai įvardina > kaip visa TEISĖTVARKA yra pedofilų klanas. > Teisėsauga (nors buvo ir keletas nubaustų, bet nubaustų daugiau tam, > kad visuomenę nuramint) dirbo daug maž tvarkingai. Protingai, kad > nekiltų abejonių, pavedė byla tirt ne Kauno, o Vilniaus prokurorams, > apsidrausdami pasikvietė užsienio ekspertus, atliko LABAI daug > procesnių veiksmų ir neskaitant kelių klaidų pradžioje (visi dar buvo > gyvi) dirbo nepriekaištingai. Klaidos pradžioje, nors ir nėra > pateisinamos, bet kaip jau minėjau forume tai susiję su visuomenės > problemom, kuri nori savo šeimų santykių bėdas spręsti teisėsaugos > pagalba (šimtai atvejų, kai sutuoktiniai melagingai skundžia savo > antrąsias puses dėl pedofilijos, nors to realiai nebūna). Šio atvejo > pradžioje turbūt ir susidarė panaši situacija, kai D.Kedys nusprendęs > atimti vaiką iš Stankūnaitės (čia mano tokia prielaida), sesers > padedamas (vėl mano prielaida) sukūrė pedofilijos byla (vėl mano > prielaida). > > Teismai visai atskira tema. Tiesiog šiuo atveju sutapimas, kad tariamas > pedofilas buvo teisėjas, todėl visuomenės dalis nusprendė, kad jei > tariamai vienas teisėjas pedofilas, tai tada visi Lietuvos teisėjai yra > pedofilai (išskyrus Neringą Venckienę). > > > "cinic" <a@b.c> wrote in message news:ju6cdg$ou6$1@trimpas.omnitel.net... > Ačiū už įvertinimą, Tamsta irgi atrodai labai įdomus pašnekovas, toks, > kuris gali protingai pašnekėti ir turi ką pasakyti. > Tačiau jei leisi, norėčiau pastebėti, kad tu labai tvirtai laikaisi > savo nuomonės. Taip tvirtai, kad kartais atrodo, kad neegzistuoja > argumentai kurie galėtų pakeisti tavo nusistatymą. > Leidom sau nuklysti nuo argumentų prie kalbančiojo įvertinimo, daugiau > nebedarykim tos klaidos. > > Apie KET pavyzdį – nesupratau tavo argumentų ir pagrindinės minties. > Man pasirodė, kad tu bandai įžvelgti kokias nors A kaltes (cituoju > “pažeidė tris straipsnius”) išskyrus stovėjimą neleistinoje vietoje? > Juk būtent tai ir norėjau pasakyti – reikia turėti pakankamai gerą > priežastingumo suvokimą, kad taptų aišku kurios aplinkybės svarbios o > kurios ne ir kurias taisykles reikia taikyti. Buka teisė sukelia chaosą > ir neteisingumą. > > Tačiau tavo 2 paskutinės pastraipos yra svarbiausios. > Apie valstybės griovimą ir apie tai, kad “visokius kodėl” turi > aiškintis prokurorai ir teismai. Negalima nesutikti. Tačiau su viena > sąlyga – tos institucijos turi dirbti gerai. > > Tarkime, kad turim idealią visuomenę, kurioje veikia ideali > teisėtvarka. To negali būti, nes idealiai visuomenei nereikalinga > teisėtvarka. > Taigi, turim neidealią visuomenę, lieka klausimas ar mūsų teisėtvarka ideali. > > Kaip besukinėsim ir beargumentuosim manau greit prieisim išvados, kad > teisėtvarka dirba neidealiai. Tai ką darom? Teisėtvarka yra bene > svarbiausias valstybės elementas, o ką daryti jei ji dirba blogai? > 1. suprasti ir pripažinti klaidą > 2. rasti klaidos priežastis > 3. ištaisyti klaidos priežastis > > Atitinkamai – kvaila ir nusikalstama neieškoti problemų, radus > nepripažinti ir netaisyti. > Ieškoti klaidų savo valstybėje nėra jos griovimas, veikiau priešingai – > tai jos statymas. Juk pilietiškumas yra ne tik pareiga, bet ir teisė, > ar ne? > Kas demokratinėje santvarkoje valdo valstybę? Minia, dauguma. Negalima > jos ignoruoti. > > Per 22 Lietuvos Nepriklausomybės metus čia iš esmės pirmas toks atvejis > kada visuomenė šitaip sutartinai neigiamai įvertina teisėsaugą. > Pavienių atvejų kur (kaip tu sakai) kažkas yra nepatenkintas teismų > sprendimais yra begalės, tą nurašom į gamybinį broką. Tačiau turi juk > kas nors įvykti, kad brokui pasiekus aukštą lygį prasidėtų permainos. > Jei minia sako “ponai prokurorai ir teisėjai, yra problemų su jūsų > darbo kokybe” tai čia valstybės griovimas? Ne, brangusis, tai yra > valstybės kūrimas. > > Nuomonė “ei jūs durniai nieko čia nesuprantat, eikit mėšlo vežt, > leiskit teisėjams ir prokurorams dirbt” yra teisinga, bet tik tiek, kad > niekas iš minios negali ištaisyti teisėsaugos klaidų. Tačiau neklausyti > minios nuomonės jau griaunamoji veikla, o ilgianiui gali tapti > revoliucijos priežastimi. Na, mažų mažiausiai - masinės emigracijos. > > Tikiuosi supranti, kad kai kalbu apie demokratinį valstybės valdymą > turiu minty ne tai, kad kas nors iš minios staiga išsiaiškins tiesą ir > priims neginčijamai teisingą sprendimą? Tą, kaip tu ir sakai, turi > padaryti institucijos. Tačiau jei ponai prokurorai nepasitaisys turime > teisę per rinkimus balsuoti už žmones kurie geriau suvokia > problematiką. Taip, labai riboti įrankiai. > Kas išvis blogai ir ko mes turbūt negalim pakeisti, tai kad visi tie > žmonės kurie putoja prieš teisėsaugininkus gerai nesuvokia savo pykčio > priežasčių ir per rinkimus uždavinės ne klausimą “kokius matote galimus > mechanizmus efektyviai teisėsaugos kontrolei ir savikontrolei” > uždavinės klausimą “tai kiek didinsit minimumą” arba išvis neuždavinės > klausimų ir balsuos už mesijus, besidengiančius darbo, teisingumo, > socialumo lapeliais. > > "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message > news:ju671f$jrn$1@trimpas.omnitel.net... > Ir visgi ne iki galo supranti. > Nėra dviejų vertinimo sistemų. Yra vertinimas, jis remiasi kažkuo, > kažkokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali būti teisiniai > (taisyklių rinkinys), > ir/arba moraliniai ("sveiko proto" tami tarpi), katrie, savo ruožtu > nevartotini, jei tik įmanoma be jų apseiti, būtent dėl savo slidumo > (nevienareikšmiškumo). > Kitaip sakant vertinant galima remtis taisyklėmis, o galima ir beprasmėmis > savokomis. Beprasmių savokų naudojimas beje atveria pukias galimybes > visokioms ti korupcijoms bei kitokiems piktnaudžiavimams, ba kriterijai > telieka "o man taip šviečiasi, išgraužkit". > Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi tasyklės ir > prasideda visokios pievos kaip moralė ir sveikas protas. Su tais tavo > automobiliais > visai nereikia jokios ti moralės, pilnai užtenka KET: A pažeidė tris > straipsnnius (sėdo prie vairo neblaivus, kirto ištisinę, paliko stovėt auto > neleistinoj vietoj > nesiėmęs būtinų veiksmų), B atveju belieka išsiaiškint ar jis galėjo > išvengti susidurimo su A (ar pakankamas matomumas buvo). Taisyklės ir > daugiau nieko. > Jokio slidumo, nebent pareigūnų tingumas/bukumas (bukumas šiuo atveju - > nesugebėjimas suvokti taisyklių). Tik tiek. Jokios moralės. Jokių > prieštaravimų. > Kas link teisėjų IQ bei algų: na tai kaip pats matai net tokiu primityviu > atveju kaip KET ir tie tavo A ir B nesugebėjai įsikirst į situaciją (t.y. > būdamas tikrai > ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis šioj srity (tiek KET > konkrečiai tiek bendrafilosofinėj plotmėj tema "kas yra kas") jog galėtum > dirbti > teisėju ;) O tai jau tu esi žmogus, kuris atėjo šion NG, prisiregistravo, > postina, savaitėmis seka diskusiją, rimtai ir be kliurkų (milžiniškas > kontrastas nuo > Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta minties ir t.t., t.y. jau automatu > esi tarp labai mažos visuomenės dalies, išskirtinis bei rinktinis tsakant. O > betgi > kaip matom to nepakanka. > Diskusija (masinė ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dėl abejotinų > sprendimų. Kone visi teismų sprendimai yra abejotini (bent jau > nepatenkintųjų tuo > sprendimu požiūriu), kalnai neaiškių ir neišspręstų bylų. Diskusija kilo kai > pasinaudodami šia byla nekurie asmenys ėmė daryti politinę karjerą. Kitaip > sakant > didelė dalis žmonių nutarė "ė, gana, mums visai nereikia visokių > venckienių/kuolių hitlerio/stalino rolėj, grinevičiūtės/krivicko gebelso > rolėj, visokių smokas/ > Remigijus SS-komsomolcų rolėj". > O visokių "kodėl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynčija. Tik tuos > "kodėl" turi aiškintis teismai, prokurorai, o ne budulių minia. Taškas. Už > šio punkto > prasisdeda valstybės griovimas. Aš ir tikrai ne tik aš prieš. Mūsų valstybė > be abejo nėra tobula, bet griauti mes jos neleisime. > > "cinic" <a@b.c> wrote in message news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net... > Aš suprantu apie ką tu kalbi, kad yra sunku taikyti 2 vertinimo sistemas > vienu metu (kai kalbėjom apie teisę ir moralę), nes tokiu būdu kai kuriais > atvejais tu negali priimti vienareikšmiško sprendimo. > Aš pats asmeniškai vengiu naudoti tokias sąvokas kaip “moralė” dėl jų > slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaišo straipsnį tai reikia > diskutuoti jo naudojamomis sąvokomis. > Matai, kaip čia viskas gavosi – tu duodi skaityti straipsnį, kur yra kalbama > apie teisės pirmenybę prieš moralę, o po to įrodinėji, kad moralė apskirtai > yra tuščias žodis. Tai gaunam, kad straipsnyje keliama teisės pirmenybė > prieš beprasmę sąvoką. > > Tavo išsakytus argumentus apie moralę reikėtų pritaikyti ir tokioms > “teisinėms” sąvokoms kaip “moralinė žala”, “garbė”, “orumas”, “pagarba”. > > Nepaisant pirminės diskusijos priežasties (palikim straipsnį su savo > teisėmis ir moralėmis ramybėje), diskusijoje išsirutuliojo gan įdomių > minčių. > Daugiau nebeliesiu moralės, bet pasistengsiu nenutrūkti nuo pagrindinės mūsų > diskusijos krypties: > Ar gali vienu metu būti naudojamos 2 vertinimo skalės? > > Antrąja vertinimo skale paimkim sveiką protą (nors ir žadėjau nebegrįžti, > bet išmetus moralę užpildom vakuumą). Dabar galėčiau pasakyti visus savo > teiginius kuriuos sakiau apie moralę patį žodį “moralė” pakeisdamas jį į > “sveikas protas”. > > Taigi, pakartoju klausimą, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu būti > naudojama teisė ir sveikas protas? Kokia kiekvieno jų vieta? > > Mano nuomone – ne. Darant sprendimus pirmiausiai turėtų būti vadovaujamasi > sveiku protu. > Kodėl būtent taip? Jau rašiau viename iš postų, kad koks bebūtų taisyklių > rinkinys jis visada bus nepilnas. Taisyklės yra daugelio atvejų > generalizacija. Turim labai kuriozišką atvejį: > Iš daugelio pavienių atvejų žmogus padaro taisyklę, bet jei kyla klausimų > apie taisyklės teisingumą tuomet vėl naudoja pavienius atvejus kaip > argumentus (kaip ir mes čia diskusijoje kaip argumentus naudojome nacių > bajeriukus, stalino beprotybę ir kiekvienas tuos pačius pavyzdžius > įvertinome skirtingai). > Taisyklės privalo eiti paskui sveiką protą, bet ne prieš. > > Eidamas kurioziškų precedentų keliu pateiksiu pavyzdį apie tavo minimą KET: > Vairuotojas A girtas važiuoja konstitucijos pr. 3 juosta, sugalvoja > apsisukti, per ištisinę liniją suka į kairę, nebaigia manevro, sustoja ir > užmiega, auto stovi skersai važiuojamos dalies. Iš priekio atvažiuoja B ir > atsitrenkia į A. > Atvykusiam policininkui natūraliai kils pagunda eiti paprasčiausiu keliu ir > avarijos kaltininku pripažinti A. Labai didelis klausimas ar jis paklausys > liudininkų, kad avarijos metu A stovėjo, o B judėjo, nes yra nepakantus > idiotams stovintiems skersai kelio ir kadangi yra principingas žmogus, juos > baudžia. O jei paklausys liudininkų, nenustebčiau, jei surašys abipusę > kaltę. > O kaltas šiuo atveju vienareikšmiškai turėtų būti B. Čia apie tai, kad teisė > gali būti ne ką mažiau slidi nei moralė. O kad nebūtų slidi reikia naudoti > sveiką protą. > > Kad tai ką tu vadini teise būtų naudojama prieš sveiką protą, teisėjas > turėtų ne interpretuoti įstatymus, o turėti 1000 lapų instrukciją-algoritmą > kaip naudotis įstatymais (ir jo vietoje tada reikėtų ne žmogaus su iq 130, > 10 metų išsilavinimo ir 10k atlyginimo, o galėtų būti marozas su iq 90, > mokantis skaityti ir galintis dirbti už 2000). Tada galėtume prieiti prie to > ką kitame poste įvardijau kaip teisėją – juodą dėžę. > Kol teisė yra tiesiog taisyklių rinkinys o ne algoritmas tol konfliktams > spręsti turi būti (1) samdomi išskirtinai aukšto intelekto žmonės tam, kad > galėtų prieš teisę pritaikyti sveiką protą. (2) Jiems turi būti mokami > išskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi būti taikomi išskirtinai > aukšti reikalavimai. Dabartinėje Lietuvos situacijoje panašu, kad einama > teisinga kryptimi – 2 jau kaip ir veikia, 3 – dalinai (taikomi aukšti > reputacijos reikalavimai), bet va 1 – abejotina. Dėl 1 abejonės sumažės kai > į atrankoje į teisėjus kaip vienas pagrindinių kriterijų bus IQ testų > rezultatai. > > Visa diskusija apie Garliavą kyla dėl ko? Dėl abejotinų teismų sprendimų. > Pakapstęs procesą iš tos perspektyvos kaip parašiau rastum krūvas vietų kur > teisėtvarka nesivadovavo sveiku protu. > Vienas pavydžių – mano klausimas kitame poste (į kurį, beje, išsisukai > neatsakęs) kodėl byla dėl gyvenimo vietos buvo nagrinėjama prieš pedofilijos > bylą... > > > "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message > news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net... > Na gal tokią analogiją pabandom: Keliu eismas. > Teisė duotu atveju būtų KET. Formalus, pakankamai gerai jau suderintas > ir labai mažai nevienareikšmiškų situacijų paliekantis taisyklių rinkinys. > Moralė tokiu atveju būtų "bet juk man labai reikia". Tai vat ar norėtum > važiuot Vilniuj piko metu jei "teisė eitų kartu su morale", t.y. > argumentacija > vairuojančių būtų per pusę iš KET ir "man labai reikia". Tobiš pusė > vairuotojų > sustotų ant raudonos, pusė - nea. Faina, a ne ? > > Moralė yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono faktorių iki > mėnulio fazės imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu dalyku > išžudyti milijonus žydų, bolševikai bei kitokie paleckiukai laiko labai > moraliu dalyku išžudyti milijonus netinginių ir protingesnių. Islamistai > laiko > labai moraliu dalyku žudyti žmones kurie kažką ne taip nupaišė ar parašė. > Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku žudyti gydytojus bei medseseris > atliekančias abortus. Ir taip toliau ir panašiai. > > "cinic" <a@b.c> wrote in message news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net... > > Pabandom iš naujo, tik iš kito galo. > > Pasakyk kodėl teisė turi būti pagrindinis įrankis priimant sprendimus, o > > moralė - tik jei neužtenka teisės. > > Kad neužsimirštų pakartosiu savo poziciją - teisė turi eiti kartu su > > morale. > > Panašu, kad dėl sveiko proto mąstom vienodai, tai daugiau į temą > > nebetraukiam.