Hujase fleimas... Savaitgali kaip tik seminaro viena medziaga turejau studijuot, bet kazkaip prastudentavau.... Buciau zinojes, buciau uzsirasinejes, dabar reiktu skaidriu prasyt, tad pasakosiu ka atsimenu, o dar ir pasakojo nemusiskai... .. Tema buvo panasi - apie ivykiu auto ivykiu ekspertizes ir vienas is klausimu - kaip vertinti, kai ekspertui uzduodamas klausimas - ar vairuotojas emesi visu butinu priemoniu isvengti autoivykiui. Tai moteriske pasakojo ir apie stabdymo kelius. Ir atsakymas visiskai nekonkretus -"Stabde - reiskia dare gerai. " MANOMA, kad lengvojo automobilio stabdymas su varikliu yra trumpesnis. Pagrindines priezastys: Tai, kad neprarandamas momentas, kai spaudziama sankaba ir dar ne iki galo nuspaustas stabdis. T.y. stabdant ismynus sankaba gaunama tokia kaip ir banga stabdymo jegoje. Stabdant varikliu nuimama dalis apkrobos nuo kaladeliu - maziau kaista. Aktualu pigesniuose modeliuose, prie dideliu greiciu ar kalnuotose vietovese. Minusas stabdymo varikliu, tai, kad gali uzgesti variklis (su aiskiomis pasekmemis). Taciau tai laikoma mazesne blogybe, nei stabdymas varikliu, nes prolemos galimos tik jau nukritus greiciui, kuris paprastai daug maziau pavojingas. Stabdymas varikliu turi ir dar viena minusa, kur atsimenu. Esant intensyviam eismui kai kas ipranta stabdyt tik varikliu - staigia is penkto meta zemesne saiba ir atleidzia sankaba, o tik po to jau spaudzia stabdi. Viskas tvarkoj, tik vaziuojantis is galo praranda brangia sekunde - stopai tai nesuveike. Todel gamintojams dabar rekomenduojama deti sistemas veikiancias nuo pagreicio - stabdziai uzsidega net nenuspaudus stabdzio, jei minusinis pagreitis virsyja kazkokia riba. Da rvienas stabdymo varikliu minusas buvo nurodytas santykio pasikeitime tarp vairuotoju gabumo ir automobiliu galimybiu. Vairuotojai lepseja, automobiliai protingeja. Neteisingas stabdymas varikliu (pavyzdziui per jega igrustas labai zemas begis, ka uzdraust man rodos negali joks automobilis - grynai del kazkokiu reikalavimu) duoda stipru stabdyma ant priekiniu ratu, kas ant prastesnes dangos - shudo paplotelis. Ar tas pats uzgesimas, ypac leidziantis nuo kalno - kas is to, kad sustabdei, bet uzgeso variklis ir ant posukio serpentine toliau riedi tiesiai. Todel bent jau kai kurios valstybes blondines kategorijos vairuotojams (kurie europoje sudaro 95 proc., nes be abejo reikia ismest visus news'u ekspertus) dabar vienintelis mokomas stabdymo budas - pist per stabdzius su sankaba is visu jegu. Kadangi stabdziai kokybiski ir neuzkais, is suportu neissoks, ABS'ai EDS'ai ir kitos baisios raides ant lygaus asfalto savo darba atliks - toks stabdymo budas statistiskai geriausias. Cia pas juos. Kaip tai atrodytu su musu statistiniu karuciu ant statistines gatves - huj znajet, niekam tai neidomu. Tad pas mus gal tie visi gudresni prijomai su stabdymu varikliu ir reikalingi. "Rimantas Liubertas" wrote in message news:j4nop7$ulp$1@trimpas.omnitel.net... > nesgi jei jau stapdai ir ratus spaudzia kalades, tai variklis netik kad > nepadeda stapdyti, bet dargi bando tuos ratus sukti Ta prasme, kaire koja spaudi stabdį, o dešine akseleratoriu, nes nutraukus degalų tiekimą nelabai ten ką variklis bandys sukti. > ir uzgesta O kodėl nuo kalno riedant ne ant laisvo negęsta? :$ ic -- http://rimantas.com/