Fainas skaitalas. Bet vis tiek negaliu patikėt kad kalnuotose šalyse (pvz AUT, CHE, ITA) nemokytų stabdyt varikliu leidžiantis ilgomis nuokalnėmis - gi per kelis km tikrai stabdžius užvirinsi. "Linas Petkevičius" <linas@NONONOglservices.lt> wrote in message news:j4nr57$1ul$1@trimpas.omnitel.net... > Hujase fleimas... Savaitgali kaip tik seminaro viena medziaga turejau > studijuot, bet kazkaip prastudentavau.... Buciau zinojes, buciau > uzsirasinejes, dabar reiktu skaidriu prasyt, tad pasakosiu ka atsimenu, o > dar ir pasakojo nemusiskai... > . > Tema buvo panasi - apie ivykiu auto ivykiu ekspertizes ir vienas is > klausimu - kaip vertinti, kai ekspertui uzduodamas klausimas - ar > vairuotojas emesi visu butinu priemoniu isvengti autoivykiui. Tai > moteriske pasakojo ir apie stabdymo kelius. Ir atsakymas visiskai > nekonkretus -"Stabde - reiskia dare gerai. " > > MANOMA, kad lengvojo automobilio stabdymas su varikliu yra trumpesnis. > Pagrindines priezastys: > > Tai, kad neprarandamas momentas, kai spaudziama sankaba ir dar ne iki galo > nuspaustas stabdis. T.y. stabdant ismynus sankaba gaunama tokia kaip ir > banga stabdymo jegoje. > Stabdant varikliu nuimama dalis apkrobos nuo kaladeliu - maziau kaista. > Aktualu pigesniuose modeliuose, prie dideliu greiciu ar kalnuotose > vietovese. > > Minusas stabdymo varikliu, tai, kad gali uzgesti variklis (su aiskiomis > pasekmemis). Taciau tai laikoma mazesne blogybe, nei stabdymas varikliu, > nes prolemos galimos tik jau nukritus greiciui, kuris paprastai daug > maziau pavojingas. > > Stabdymas varikliu turi ir dar viena minusa, kur atsimenu. Esant > intensyviam eismui kai kas ipranta stabdyt tik varikliu - staigia is > penkto meta zemesne saiba ir atleidzia sankaba, o tik po to jau spaudzia > stabdi. Viskas tvarkoj, tik vaziuojantis is galo praranda brangia > sekunde - stopai tai nesuveike. Todel gamintojams dabar rekomenduojama > deti sistemas veikiancias nuo pagreicio - stabdziai uzsidega net > nenuspaudus stabdzio, jei minusinis pagreitis virsyja kazkokia riba. > > Da rvienas stabdymo varikliu minusas buvo nurodytas santykio pasikeitime > tarp vairuotoju gabumo ir automobiliu galimybiu. Vairuotojai lepseja, > automobiliai protingeja. Neteisingas stabdymas varikliu (pavyzdziui per > jega igrustas labai zemas begis, ka uzdraust man rodos negali joks > automobilis - grynai del kazkokiu reikalavimu) duoda stipru stabdyma ant > priekiniu ratu, kas ant prastesnes dangos - shudo paplotelis. Ar tas pats > uzgesimas, ypac leidziantis nuo kalno - kas is to, kad sustabdei, bet > uzgeso variklis ir ant posukio serpentine toliau riedi tiesiai. Todel bent > jau kai kurios valstybes blondines kategorijos vairuotojams (kurie > europoje sudaro 95 proc., nes be abejo reikia ismest visus news'u > ekspertus) dabar vienintelis mokomas stabdymo budas - pist per stabdzius > su sankaba is visu jegu. Kadangi stabdziai kokybiski ir neuzkais, is > suportu neissoks, ABS'ai EDS'ai ir kitos baisios raides ant lygaus asfalto > savo darba atliks - toks stabdymo budas statistiskai geriausias. Cia pas > juos. Kaip tai atrodytu su musu statistiniu karuciu ant statistines > gatves - huj znajet, niekam tai neidomu. Tad pas mus gal tie visi gudresni > prijomai su stabdymu varikliu ir reikalingi. > > > "Rimantas Liubertas" wrote in message > news:j4nop7$ulp$1@trimpas.omnitel.net... > >> nesgi jei jau stapdai ir ratus spaudzia kalades, tai variklis netik kad >> nepadeda stapdyti, bet dargi bando tuos ratus sukti > > Ta prasme, kaire koja spaudi stabdį, o dešine akseleratoriu, nes > nutraukus degalų tiekimą nelabai ten ką variklis bandys sukti. > >> ir uzgesta > > O kodėl nuo kalno riedant ne ant laisvo negęsta? :$ > > ic > -- > http://rimantas.com/