Tema: Re: kaip teisingai stabdyti :-)
Autorius: Doxlas
Data: 2011-09-13 18:19:05
Fainas skaitalas. Bet vis tiek negaliu patikėt kad kalnuotose šalyse (pvz 
AUT, CHE, ITA) nemokytų stabdyt varikliu leidžiantis ilgomis nuokalnėmis - 
gi per kelis km tikrai stabdžius užvirinsi.

"Linas Petkevičius" <linas@NONONOglservices.lt> wrote in message 
news:j4nr57$1ul$1@trimpas.omnitel.net...
> Hujase fleimas... Savaitgali kaip tik seminaro viena medziaga turejau 
> studijuot, bet kazkaip prastudentavau.... Buciau zinojes, buciau 
> uzsirasinejes, dabar reiktu skaidriu prasyt, tad pasakosiu ka atsimenu, o 
> dar ir pasakojo nemusiskai...
> .
> Tema buvo panasi - apie ivykiu auto ivykiu ekspertizes ir vienas is 
> klausimu - kaip vertinti, kai ekspertui uzduodamas klausimas - ar 
> vairuotojas emesi visu butinu priemoniu isvengti autoivykiui. Tai 
> moteriske pasakojo ir apie stabdymo kelius. Ir atsakymas visiskai 
> nekonkretus -"Stabde - reiskia dare gerai. "
>
> MANOMA, kad lengvojo automobilio stabdymas su varikliu yra trumpesnis. 
> Pagrindines priezastys:
>
> Tai, kad neprarandamas momentas, kai spaudziama sankaba ir dar ne iki galo 
> nuspaustas stabdis. T.y. stabdant ismynus sankaba gaunama tokia kaip ir 
> banga stabdymo jegoje.
> Stabdant varikliu nuimama dalis apkrobos nuo kaladeliu - maziau kaista. 
> Aktualu pigesniuose modeliuose, prie dideliu greiciu ar kalnuotose 
> vietovese.
>
> Minusas stabdymo varikliu, tai, kad gali uzgesti variklis (su aiskiomis 
> pasekmemis). Taciau tai laikoma mazesne blogybe, nei stabdymas varikliu, 
> nes prolemos galimos tik jau nukritus greiciui, kuris paprastai daug 
> maziau pavojingas.
>
> Stabdymas varikliu turi ir dar viena minusa, kur atsimenu. Esant 
> intensyviam eismui kai kas ipranta stabdyt tik varikliu - staigia is 
> penkto meta zemesne saiba ir atleidzia sankaba, o tik po to jau spaudzia 
> stabdi. Viskas tvarkoj, tik vaziuojantis is galo praranda brangia 
> sekunde - stopai tai nesuveike. Todel gamintojams dabar rekomenduojama 
> deti sistemas veikiancias nuo pagreicio - stabdziai uzsidega net 
> nenuspaudus stabdzio, jei minusinis pagreitis virsyja kazkokia riba.
>
> Da rvienas stabdymo varikliu minusas buvo nurodytas santykio pasikeitime 
> tarp vairuotoju gabumo ir automobiliu galimybiu. Vairuotojai lepseja, 
> automobiliai protingeja. Neteisingas stabdymas varikliu (pavyzdziui per 
> jega igrustas labai zemas begis, ka uzdraust man rodos negali joks 
> automobilis - grynai del kazkokiu reikalavimu) duoda stipru stabdyma ant 
> priekiniu ratu, kas ant prastesnes dangos - shudo paplotelis. Ar tas pats 
> uzgesimas, ypac leidziantis nuo kalno - kas is to, kad sustabdei, bet 
> uzgeso variklis ir ant posukio serpentine toliau riedi tiesiai. Todel bent 
> jau kai kurios valstybes blondines kategorijos vairuotojams (kurie 
> europoje sudaro 95 proc., nes be abejo reikia ismest visus news'u 
> ekspertus) dabar vienintelis mokomas stabdymo budas - pist per stabdzius 
> su sankaba is visu jegu. Kadangi stabdziai kokybiski ir neuzkais, is 
> suportu neissoks, ABS'ai EDS'ai ir kitos baisios raides ant lygaus asfalto 
> savo darba atliks - toks stabdymo budas statistiskai geriausias. Cia pas 
> juos. Kaip tai atrodytu su musu statistiniu karuciu ant statistines 
> gatves - huj znajet, niekam tai neidomu. Tad pas mus gal tie visi gudresni 
> prijomai su stabdymu varikliu ir reikalingi.
>
>
> "Rimantas Liubertas"  wrote in message 
> news:j4nop7$ulp$1@trimpas.omnitel.net...
>
>> nesgi jei jau stapdai ir ratus spaudzia kalades, tai variklis netik kad
>> nepadeda stapdyti, bet dargi bando tuos ratus sukti
>
> Ta prasme, kaire koja spaudi stabdį, o dešine akseleratoriu, nes
> nutraukus degalų tiekimą nelabai ten ką variklis bandys sukti.
>
>> ir uzgesta
>
> O kodėl nuo kalno riedant ne ant laisvo negęsta? :$
>
> ic
> --
> http://rimantas.com/