Tema: Re: kaip teisingai stabdyti :-)
Autorius: Dainiushas
Data: 2011-09-13 18:58:36
tai ten gal net atskira paskaita yra apie leidimąsi nuo kalno

On 09/13/2011 06:19 PM, Doxlas wrote:
> Fainas skaitalas. Bet vis tiek negaliu patikėt kad kalnuotose šalyse
> (pvz AUT, CHE, ITA) nemokytų stabdyt varikliu leidžiantis ilgomis
> nuokalnėmis - gi per kelis km tikrai stabdžius užvirinsi.
>
> "Linas Petkevičius" <linas@NONONOglservices.lt> wrote in message
> news:j4nr57$1ul$1@trimpas.omnitel.net...
>> Hujase fleimas... Savaitgali kaip tik seminaro viena medziaga turejau
>> studijuot, bet kazkaip prastudentavau.... Buciau zinojes, buciau
>> uzsirasinejes, dabar reiktu skaidriu prasyt, tad pasakosiu ka
>> atsimenu, o dar ir pasakojo nemusiskai...
>> .
>> Tema buvo panasi - apie ivykiu auto ivykiu ekspertizes ir vienas is
>> klausimu - kaip vertinti, kai ekspertui uzduodamas klausimas - ar
>> vairuotojas emesi visu butinu priemoniu isvengti autoivykiui. Tai
>> moteriske pasakojo ir apie stabdymo kelius. Ir atsakymas visiskai
>> nekonkretus -"Stabde - reiskia dare gerai. "
>>
>> MANOMA, kad lengvojo automobilio stabdymas su varikliu yra trumpesnis.
>> Pagrindines priezastys:
>>
>> Tai, kad neprarandamas momentas, kai spaudziama sankaba ir dar ne iki
>> galo nuspaustas stabdis. T.y. stabdant ismynus sankaba gaunama tokia
>> kaip ir banga stabdymo jegoje.
>> Stabdant varikliu nuimama dalis apkrobos nuo kaladeliu - maziau
>> kaista. Aktualu pigesniuose modeliuose, prie dideliu greiciu ar
>> kalnuotose vietovese.
>>
>> Minusas stabdymo varikliu, tai, kad gali uzgesti variklis (su
>> aiskiomis pasekmemis). Taciau tai laikoma mazesne blogybe, nei
>> stabdymas varikliu, nes prolemos galimos tik jau nukritus greiciui,
>> kuris paprastai daug maziau pavojingas.
>>
>> Stabdymas varikliu turi ir dar viena minusa, kur atsimenu. Esant
>> intensyviam eismui kai kas ipranta stabdyt tik varikliu - staigia is
>> penkto meta zemesne saiba ir atleidzia sankaba, o tik po to jau
>> spaudzia stabdi. Viskas tvarkoj, tik vaziuojantis is galo praranda
>> brangia sekunde - stopai tai nesuveike. Todel gamintojams dabar
>> rekomenduojama deti sistemas veikiancias nuo pagreicio - stabdziai
>> uzsidega net nenuspaudus stabdzio, jei minusinis pagreitis virsyja
>> kazkokia riba.
>>
>> Da rvienas stabdymo varikliu minusas buvo nurodytas santykio
>> pasikeitime tarp vairuotoju gabumo ir automobiliu galimybiu.
>> Vairuotojai lepseja, automobiliai protingeja. Neteisingas stabdymas
>> varikliu (pavyzdziui per jega igrustas labai zemas begis, ka uzdraust
>> man rodos negali joks automobilis - grynai del kazkokiu reikalavimu)
>> duoda stipru stabdyma ant priekiniu ratu, kas ant prastesnes dangos -
>> shudo paplotelis. Ar tas pats uzgesimas, ypac leidziantis nuo kalno -
>> kas is to, kad sustabdei, bet uzgeso variklis ir ant posukio
>> serpentine toliau riedi tiesiai. Todel bent jau kai kurios valstybes
>> blondines kategorijos vairuotojams (kurie europoje sudaro 95 proc.,
>> nes be abejo reikia ismest visus news'u ekspertus) dabar vienintelis
>> mokomas stabdymo budas - pist per stabdzius su sankaba is visu jegu.
>> Kadangi stabdziai kokybiski ir neuzkais, is suportu neissoks, ABS'ai
>> EDS'ai ir kitos baisios raides ant lygaus asfalto savo darba atliks -
>> toks stabdymo budas statistiskai geriausias. Cia pas juos. Kaip tai
>> atrodytu su musu statistiniu karuciu ant statistines gatves - huj
>> znajet, niekam tai neidomu. Tad pas mus gal tie visi gudresni prijomai
>> su stabdymu varikliu ir reikalingi.
>>
>>
>> "Rimantas Liubertas" wrote in message
>> news:j4nop7$ulp$1@trimpas.omnitel.net...
>>
>>> nesgi jei jau stapdai ir ratus spaudzia kalades, tai variklis netik kad
>>> nepadeda stapdyti, bet dargi bando tuos ratus sukti
>>
>> Ta prasme, kaire koja spaudi stabdį, o dešine akseleratoriu, nes
>> nutraukus degalų tiekimą nelabai ten ką variklis bandys sukti.
>>
>>> ir uzgesta
>>
>> O kodėl nuo kalno riedant ne ant laisvo negęsta? :$
>>
>> ic
>> --
>> http://rimantas.com/
>