tai ten gal net atskira paskaita yra apie leidimąsi nuo kalno On 09/13/2011 06:19 PM, Doxlas wrote: > Fainas skaitalas. Bet vis tiek negaliu patikėt kad kalnuotose šalyse > (pvz AUT, CHE, ITA) nemokytų stabdyt varikliu leidžiantis ilgomis > nuokalnėmis - gi per kelis km tikrai stabdžius užvirinsi. > > "Linas Petkevičius" <linas@NONONOglservices.lt> wrote in message > news:j4nr57$1ul$1@trimpas.omnitel.net... >> Hujase fleimas... Savaitgali kaip tik seminaro viena medziaga turejau >> studijuot, bet kazkaip prastudentavau.... Buciau zinojes, buciau >> uzsirasinejes, dabar reiktu skaidriu prasyt, tad pasakosiu ka >> atsimenu, o dar ir pasakojo nemusiskai... >> . >> Tema buvo panasi - apie ivykiu auto ivykiu ekspertizes ir vienas is >> klausimu - kaip vertinti, kai ekspertui uzduodamas klausimas - ar >> vairuotojas emesi visu butinu priemoniu isvengti autoivykiui. Tai >> moteriske pasakojo ir apie stabdymo kelius. Ir atsakymas visiskai >> nekonkretus -"Stabde - reiskia dare gerai. " >> >> MANOMA, kad lengvojo automobilio stabdymas su varikliu yra trumpesnis. >> Pagrindines priezastys: >> >> Tai, kad neprarandamas momentas, kai spaudziama sankaba ir dar ne iki >> galo nuspaustas stabdis. T.y. stabdant ismynus sankaba gaunama tokia >> kaip ir banga stabdymo jegoje. >> Stabdant varikliu nuimama dalis apkrobos nuo kaladeliu - maziau >> kaista. Aktualu pigesniuose modeliuose, prie dideliu greiciu ar >> kalnuotose vietovese. >> >> Minusas stabdymo varikliu, tai, kad gali uzgesti variklis (su >> aiskiomis pasekmemis). Taciau tai laikoma mazesne blogybe, nei >> stabdymas varikliu, nes prolemos galimos tik jau nukritus greiciui, >> kuris paprastai daug maziau pavojingas. >> >> Stabdymas varikliu turi ir dar viena minusa, kur atsimenu. Esant >> intensyviam eismui kai kas ipranta stabdyt tik varikliu - staigia is >> penkto meta zemesne saiba ir atleidzia sankaba, o tik po to jau >> spaudzia stabdi. Viskas tvarkoj, tik vaziuojantis is galo praranda >> brangia sekunde - stopai tai nesuveike. Todel gamintojams dabar >> rekomenduojama deti sistemas veikiancias nuo pagreicio - stabdziai >> uzsidega net nenuspaudus stabdzio, jei minusinis pagreitis virsyja >> kazkokia riba. >> >> Da rvienas stabdymo varikliu minusas buvo nurodytas santykio >> pasikeitime tarp vairuotoju gabumo ir automobiliu galimybiu. >> Vairuotojai lepseja, automobiliai protingeja. Neteisingas stabdymas >> varikliu (pavyzdziui per jega igrustas labai zemas begis, ka uzdraust >> man rodos negali joks automobilis - grynai del kazkokiu reikalavimu) >> duoda stipru stabdyma ant priekiniu ratu, kas ant prastesnes dangos - >> shudo paplotelis. Ar tas pats uzgesimas, ypac leidziantis nuo kalno - >> kas is to, kad sustabdei, bet uzgeso variklis ir ant posukio >> serpentine toliau riedi tiesiai. Todel bent jau kai kurios valstybes >> blondines kategorijos vairuotojams (kurie europoje sudaro 95 proc., >> nes be abejo reikia ismest visus news'u ekspertus) dabar vienintelis >> mokomas stabdymo budas - pist per stabdzius su sankaba is visu jegu. >> Kadangi stabdziai kokybiski ir neuzkais, is suportu neissoks, ABS'ai >> EDS'ai ir kitos baisios raides ant lygaus asfalto savo darba atliks - >> toks stabdymo budas statistiskai geriausias. Cia pas juos. Kaip tai >> atrodytu su musu statistiniu karuciu ant statistines gatves - huj >> znajet, niekam tai neidomu. Tad pas mus gal tie visi gudresni prijomai >> su stabdymu varikliu ir reikalingi. >> >> >> "Rimantas Liubertas" wrote in message >> news:j4nop7$ulp$1@trimpas.omnitel.net... >> >>> nesgi jei jau stapdai ir ratus spaudzia kalades, tai variklis netik kad >>> nepadeda stapdyti, bet dargi bando tuos ratus sukti >> >> Ta prasme, kaire koja spaudi stabdį, o dešine akseleratoriu, nes >> nutraukus degalų tiekimą nelabai ten ką variklis bandys sukti. >> >>> ir uzgesta >> >> O kodėl nuo kalno riedant ne ant laisvo negęsta? :$ >> >> ic >> -- >> http://rimantas.com/ >