Jei absoliuti dauguma žmonių manytų, kad fizinė prievarta, atliekama prieš juos pačius, yra teisinga, universalus (objektyvus) teisingumo apibrėžimas būtų lygiai priešingas nei kad yra dabar - smurtas būtų teisingas, smurto nebuvimas neteisingas. -- Doc "smokas" <nop@no.nop> wrote in message news:h5p1b8$g5o$1@trimpas.omnitel.net... > Geras - vadinasi jei pazinotom DAUGIAU zmoniu, kurie fizine prievarta > pateisina, tai taptu teiseta, objektyvu ir universalu? > > On 2009-08-10 14:45:07 +0300, "Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> > said: > >> "Dex" <virginilijus@one.lt> wrote in message >> news:h5p0pj$f74$1@trimpas.omnitel.net... >>> mane jau dabar ownina SISTEMA. >> >> True. >> >>> nepasakyciau, kad man tai patinka. Bet nenoreciau to painioti su >>> teisingumu. Nes teisingumas - subjektyvus dalykas. >> >> Subjektyvu reiškia, kad ta pati situacija gali būti skirtingų žmonių >> vertinama skirtingai. Nepažįstu nei vieno žmogaus, kuris fizinės jėgos >> panaudojimą prieš jį jei jis prieš tai prieš nieką fizinės jėgos >> nenaudojo vertintų kaip teisingą veiksmą. Ir turiu pagrįstą manymą, kad >> absoliuti dauguma žmonių fizinės jėgos panaudojimą prieš juos vertina >> kaip neteisingą veiksmą. Todėl (ne)teisingumas yra universalus, arba >> objektyvus. >> >>> Ar teisinga, kai vilkas papjauna ir suvalgo avi? >> >> Px. (Ne)teisingumo sąvoką galima naudoti tik kalbant apie protingus >> gyvūnus. Vilkai ir avys vadovaujasi instinktais, ne protu, todėl jų >> veiksmai negali būti nei teisingi, nei ne. > >