Zaprasta. Visų pirma jūs nelabai žinote istoriją. Jau besikurianti valstybė (t.y. stiprėjantys tulpiniai) užkniso greta kokiu šimtmečiu-pora anksčiau susikurusią Lenkijos karalystę ir jin pasikvietė be darbo likusius kryžiuočius (kuriems arabai kaip tik tadu atkrovė malkų ir įrodė, jog Kristaus karstas (ar kas ti jiems rūpėjo) ne jų galioms. Taigis tas tavo minimas "riterių karas prieš laukinius" išvis nelabai būvo realybėj, juolab gana greit po kryžiuočių atsikraustymo ir Lietuva apsikrikštijo, t.y. konfliktas iš kryžiaus karų išvirto į standartinius tam laikotarpiui tarpusavio vaidus. Visų antra jūs painiojate materialią kultūrą ir "socialinę" (t.y. vienas dalykas yra mokėti arti, ginklus gaminti ir kariauti, visai kitas yra visuomenei prisirpti suvokti save kaip visumą, o ne "mano interesai toliau mano kaimo nesiekia"). Lietuvos gyventojai nelabai iškrito iš materialios kultūros bendraeuropinio fono. Na bet kaip "valstybininkai" jie taip niekada ir nesusiformavo "maksimaliai" (t.y. neapjungė visų etniškai/kalbiškai artimų genčių į vieną valstybę, o rovėsi link slavų žemių ir pan). Tiesa sakant tuometėj europoj visi taip elgėsi, nacija kaip terminas, kaip vertybė, kaip pagrindas veiklai bei valstybei atsirado gerokai vėliau (kažkur link XIX a.). "Marux" <marux@freemail.lt> wrote in message news:h7qd18$mpm$1@trimpas.omnitel.net... > > Tai tu gal tu, protingasai, galetum argumentuotai neklededamas ir be > demagogijos paaiskint, kaip tie saunieji moderniai apginkluoti ir pukiai > karybos moksla ivalde civilizuotos Europos riteriai taip ilgai negalejo > uzimt tu laukiniu tarpusavyje kovojanciu ir kauptukais ginkluotu "tulpiniu > zemiu"? > >