O ką, nesąžiningas? Uždrausti tokius mainus ir pasmerkti žmogų mirčiai iš bado ir būtų tas "neliberastinis" gėris? Beje, visokie "neliberastai" tokio "gėrio" yra prikūrę apsčiai. Skaičiuojama milijonais galvų. 2011.10.16 12:20, Bone Daddy rašė: > Pavyzdys: > Leningrado blokados metu žmogėnas maino auksinę antikvarinę taurę į kepaliuką duonos. Abu patenkinti sandoriu, vienas kad nemirs iš bado dar savaitę, kitas džiaugiasi aukso blizgesiu. > Mūsų liberastai pasakytų, kad kepaliukas tiek ir kainuoja. > Jokios prievartos nėra - nenori, nemainyk. > Sandoris sąžiningas, teisingas? > > "RaR"<RaR@lt.lt> wrote in message news:j7e64h$idt$1@trimpas.omnitel.net... >> >> p.s. >> >> Kalbant apie sandėrius, klausimas apie naudą ar žalą kuriai nors pusei >> yra beprasmiškas. Dažnai sandėrio metu naudos vienai ar kitai pusei >> įvertinti neįmanoma, ta nauda ir žala keičiasi keičiantis įvairioms >> aplinkybėms. Be to, nauda ar žala subjektui priklauso nuo subjektyvaus >> vertinimo. Todėl prasmę turi tik klausimas ar abi puses jį sudaro >> laisvanoriškai, ar bent viena pusė jį sudaro prievartiniu būdu. Jei >> sudarant sandėrį nenaudojama prievarta nė vienos pusės atžvilgiu - jis >> yra sąžiningas ir teisingas, jei yra kitaip - jis toks nėra. >> >> Pavyzdžiai: >> >> 1. Pirmas žmogus antrajam parduoda 100 dolerių už eurus tuo metu esančiu >> kursu. Kitą dieną euro kursas krenta. Ar įvykęs sandėris naudingas >> pirmajam žmogui? Jei jam tų eurų reikėjo nebūtinai keitimo dieną, jam >> sandėris nenaudingas, nes dolerius iškeitęs sekančią dieną jis gautų >> daugiau eurų. Ar įvykęs sandėris teisingas ir sąžiningas? Be abejo. >> >> 2. Pirkėjas iš pardavėjo nuperka pakelį cigarečių. Ar naudingas šis >> sandėris pirkėjui? Jei pirkėjui būtinai reikia parūkyti, nes kitaip >> labai blogai jaučiasi - galbūt. Kitą vertus, jis praranda pinigų ir >> gadina savo sveikatą - tad greičiausiai jam tai nenaudinga. Ar sandėris >> teisingas ir sąžiningas? Be abejo. >>