Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2011-11-07 15:48:44
O seip...

Praeita savaitgali per gimines vaziavome. Dauguma 40-ais, 50-ais jau buvo
suauge. Kiekviena karta vis nauju storiju isgirstu. Ir kiekviena karta vis
labiau neaisku - kas ten tie gerieciai ir kas blogieciai buvo - pas
kiekviena sava tiesa.

Paskutinis va pasikalbejimas. Tevukas rado dokumentus savo, kaip buvo
tardytas Klaipedos saugumo uz koloboravima su banditais. Nors nesk dabar
popierius į kokia istaiga ir medalio reikalauk. Pasirodo rysininkas buvo -
laiskus nesiojo misko broliu vadams. O realiai pasirodo buvo taip. Tevukas
mokesi Kaune ir ruosesi vaziuoti namo į Varnius. Atejo kambario draugas ir
sako - va, paliko Antanas kepure pas mane - nuvezk. Nu ir nuveze. O kad
kepureje kazkokie popieriai isiuti - nu kas zino... Antanas beje dabar
istorijoje zinomas kaip vienas is vadu, tautos didvyris. Bet vat ka apie ji
galvoja viena mnao tevuko pusesere? Jos tevas buvo kaimo muzikantas ir
siuvejas. Komunistai dare savo vakareli ir pasikviete ji pagroti. Uz tai,
kad grojo komunistams, Antanas ji ir nupyle... Nepaziurejo, kad kitas sunus
izymus kunigas ir tik tevo deka seminarija prie rusu sugebejo baigt.

O pries ta tevuko  pusesere su vokieciu bendravo - kaip ir okupantu. Ir
tevuka supakavo ir isvare su chebra saudyt - nes buvo girdeje, kad labai
nepatenkintas ateinancia vokieciu valdzia buvo ir zadejo prie rusu prisidet.
Kasasi tevukas duobe (jam tada koks 16 buvo, bet vokieciu nuomone jau
koloborantas), o pro sali pusesere su chakaliu. Issiaskino rasklada, kazka
pasiciulbejo su savo bicu, o tas ir sako atvedusiems tevuka saudyt (ne
pazodziui, bet pati mintis) - "Koks cia jums, sheize, komunistas? Duokit jam
saldaini ir pataps fashistu". Spyre subinen ir liepe begti namo. Spyre taip
smarkiai, kad visam gyvenimui liko invalidu. Vat ir klausimas po 70 metu -
gyvulys tas vokietis ar misias uz ji uzpirkti? O pusesere rusai sibiran
isveze - taigi koloboravo su vokieciais.Ir cia IMHO kaip ir visos kitos
lietuviskos koloboravimo istorijos - nera nei baltos nei juodos, o tik daug
shudo, kuriuo galime drabstyt vienas kita atsistoje į savo pozicija.

"Alvidon"  wrote in message news:j98mh9$3f7$1@trimpas.omnitel.net...

Kaip kaip... prosto, tiesiog visokius Marux'us reik į vietas sustatyt ;)
Bydlu - bydlovo ;) Šarikovams - šarikovo ;)