Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: RaR
Data: 2011-12-12 13:14:47
Na jau atsakė - parduotuvė irgi tarpininkas. Skolintis visiškai be jokių
tarpininkų atrodytų maždaug taip - nuvažiuoja Šimonytė į Gariūnus,
išskleidžia ant stalo obligacijas ir prekiauja.

Iš savų piliečių irgi bando skolintis, tik tiek, kad nepavyksta
pasiskolinti tiek, kiek reikia. Gi buvo obligacijų platinimai, galėjai
prisipirkti.

Aišku, geriausia būtų subalansuotas biudžetas ir jokių skolų. Bet kai
tau rinkoje skolina už 10%, protingiau būtų skolintis iš TVF už žymiai
mažesnes palūkanas. Tą sakiau ir 2009-aisias. Vyriausybės pagrindinė
priežastis iš ten nesiskolinti - visuomenėje nepalankus TVF įvaizdis. O
aš manau, kad politiškai vyriausybei kaip tik būtų naudingiau skolintis
iš TVF - tada iš "karpytojo" tampi kovotoju prieš TVF "karpymus", iš
skriaudėjo tampi gynėju. Tą parodė ir Latvijos pavyzdys, kur "krizinis"
premjeras vadovauja jau trečiai vyriausybei iš eilės.

Bet gal dar prisideda atkaklus pasipriešinimas iš liberalų pusės, juk
TVF pareikalautų progresinių pajamų, turto ir kitų išsivysčiusiose
valstybėse įprastų mokesčių, o mūsų liberalai gali nurėžti pradinukų
maitinimą, "vaikų pinigus", bedarbių pašalpas, švietimo ir socialines
išlaidas, bet gulasi kryžiumi prieš visokius progresinius ir turto
mokesčius.