Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: RaR
Data: 2011-10-18 12:30:02
Ta problema atsirado jau seniai, padidėjus darbo našumui ir atsiradus
darbo pasiskirstymui. Rinkos ekonomikoje ji sprendžiama taip, kad
atsilaisvinę žmonės turi pastoviai kurti naujas prekių ir paslaugų rūšis
ir siūlyti kitiems. Dalį tos darbo jėgos susiurbia valstybės aparatas ir
jos finansuojamos veiklos. Pirmoji šaka siūlo tai, už ką žmonės linkę
mokėti (tuo pačiu ir suformuodama tuos naujus norus), antroji teigia
paslaugas priverstinai. Technologiniai šuoliai kartas nuo karto
paaštrina šią problemą (atpalaiduoja darbo jėgą nuo pasenusių
technologijų), bet tuo pat metu suteikia ir jos sprendimo būdų (padeda
kurti naujas prekių ir paslaugų rūšis).

Skolų didėjimas nėra tiesioginė šio proceso pasekmė. Tai greičiau
ekonominis dopingas - būdas didinti vartojimą ir po jos sekančią gamybą.
Kai įsiskolinusieji nesugeba pakankamai uždirbti, jie pradeda taupyti ir
viskas stoja.